به روز رسانی بزرگ برای اسناد کاهش رتبه گوگل

گوگل راهنمای خود را با پنج تغییر در نحوه اشکال زدایی کاهش رتبه به روز کرد. نسخه جدید شامل بیش از 400 کلمه دیگر است که به کاهش رتبه های کوچک و بزرگ می پردازد. در مورد برخی از تغییرات جای بحث وجود دارد، اما به طور کلی نسخه اصلاح شده یک پله بالاتر از چیزی است که جایگزین شده است.

تغییر شماره 1: رفع افت ترافیک را کاهش می دهد

جمله آغازین تغییر کرد تا امید کمتری برای بازگشت از کاهش ترافیک الگوریتمی ایجاد کند. گوگل همچنین در نسخه اصلاح شده اسناد، دو جمله را در یک جمله ادغام کرده است.

اسناد قبلاً گفته بودند که بیشتر کاهش ترافیک را می توان معکوس کرد و شناسایی دلایل کاهش ساده نیست. قسمتی که بیشتر آنها را می توان معکوس کرد به طور کامل حذف شد.

این دو جمله اصلی است:

کاهش در ترافیک جستجوی ارگانیک ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد، و بیشتر آنها می توانند معکوس شوند. درک اینکه دقیقاً چه اتفاقی برای سایت شما افتاده است ممکن است ساده نباشد.

در حال حاضر هیچ امیدی برای “بیشتر آنها را می توان معکوس کرد” وجود ندارد و تاکید بیشتر بر درک آنچه اتفاق افتاده است ساده نیست.

این راهنمایی جدید است

“کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، و ممکن است درک این موضوع که دقیقاً چه اتفاقی برای سایت شما افتاده است، ساده نباشد.”

شماره 2 مسائل امنیتی یا هرزنامه را تغییر دهید

گوگل تصاویر نمودار ترافیک را به‌روزرسانی کرد تا دقیقاً با دلایل هر نوع کاهش ترافیک مطابقت داشته باشد.

نسخه قبلی نمودار دارای برچسب:

“مشکل فنی در سطح سایت (عمل دستی، تغییرات الگوریتمی قوی)”

مشکل برچسب قبلی این است که اقدامات دستی و تغییرات الگوریتمی قوی، مسائل فنی نیستند و نسخه جدید آن مشکل را برطرف می کند.

نسخه به روز شده اکنون به شرح زیر است:

“افت شدید ناشی از به روز رسانی الگوریتمی، امنیت در سراسر سایت یا مشکل هرزنامه”

یک نمودار خطی با برچسب

تغییر شماره 3 مسائل فنی

یک تغییر دیگر در برچسب نمودار وجود دارد، همچنین برای دقیق تر کردن آن.

به این ترتیب نمودار قبلی برچسب گذاری شد:

“مسئله فنی سطح صفحه (تغییرات الگوریتمی، اختلال در بازار)”

نمودار به روز شده اکنون با برچسب:

“مشکلات فنی در سراسر سایت شما، تغییر علایق”

اکنون نمودار و برچسب به عنوان یک تغییر در سراسر سایت خاص تر هستند و “تغییر علایق” عمومی تر است و دامنه وسیع تری از تغییرات را نسبت به اختلال در بازار پوشش می دهد. تغییر علایق شامل اختلال در بازار می شود (جایی که یک محصول جدید باعث منسوخ شدن یا کمتر مطلوبیت محصول قبلی می شود) اما همچنین شامل محصولاتی می شود که از مد افتاده یا مد روز خود را از دست می دهند.

نمودار با عنوان

تغییر شماره 4 گوگل راهنمایی جدیدی برای تغییرات الگوریتمی اضافه می کند

بزرگترین تغییر تا کنون بخش جدید آنها برای تغییرات الگوریتمی است که جایگزین دو بخش کوچکتر، یکی در مورد نقض خط مشی و اقدامات دستی و دیگری در مورد تغییرات الگوریتم است.

نسخه قدیمی این بخش دارای 108 کلمه بود. نسخه به روز شده شامل 443 کلمه است.

بخشی که به ویژه مفید است، جایی است که راهنما آسیب های به روز رسانی الگوریتمی را به دو دسته تقسیم می کند.

دو دسته جدید:

  • سقوط کوچک در موقعیت؟ به عنوان مثال، از موقعیت 2 به 4 سقوط کنید.
  • سقوط بزرگ در موقعیت؟ به عنوان مثال، از موقعیت 4 به 29 سقوط کنید.

دو دسته جدید کامل هستند و با آنچه من در نتایج جستجو برای سایت هایی که رتبه خود را از دست داده اند دیده ام، مطابقت دارند. دلایل بالا و پایین رفتن در ده بالا با دلایلی که یک سایت به طور کامل از ده بالا خارج می شود متفاوت است.

من با راهنمایی برای قطره های بزرگ موافق نیستم. آنها توصیه می کنند سایت خود را برای افت زیاد بررسی کنید، که توصیه خوبی برای برخی از سایت هایی است که رتبه خود را از دست داده اند. اما در موارد دیگر هیچ مشکلی در سایت وجود ندارد و اینجاست که سئوکاران با تجربه کمتر قادر به رفع مشکلات نیستند زیرا هیچ مشکلی در سایت وجود ندارد. توصیه‌هایی برای بهبود EEAT، افزودن بیو نویسنده یا فایل رد کردن پیوندها، آنچه را که در جریان است حل نمی‌کند، زیرا هیچ مشکلی در سایت وجود ندارد. مشکل در برخی موارد چیز دیگری است.

در اینجا راهنمای جدید برای رفع اشکال افت موقعیت جستجو آمده است:

به روز رسانی الگوریتمی
گوگل همیشه در حال بهبود نحوه ارزیابی محتوا و به روز رسانی رتبه بندی جستجو و الگوریتم های ارائه شده بر اساس آن است. به‌روزرسانی‌های اصلی و سایر به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر ممکن است نحوه عملکرد برخی از صفحات در نتایج جستجوی Google را تغییر دهند. ما در مورد پیشرفت های قابل توجه در سیستم های خود در صفحه لیست به روز رسانی رتبه بندی پست می کنیم. آن را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی برای سایت شما قابل اجرا است یا خیر.

اگر گمان می‌کنید کاهش ترافیک به دلیل یک به‌روزرسانی الگوریتمی است، مهم است که بدانید ممکن است هیچ مشکل اساسی در محتوای شما وجود نداشته باشد. برای تعیین اینکه آیا نیاز به ایجاد تغییر دارید یا خیر، صفحات برتر خود را در کنسول جستجو بررسی کنید و نحوه رتبه بندی آنها را ارزیابی کنید:

سقوط کوچک در موقعیت؟ به عنوان مثال، از موقعیت 2 به 4 سقوط کنید.
سقوط بزرگ در موقعیت؟ به عنوان مثال، از موقعیت 4 به 29 سقوط کنید.

به خاطر داشته باشید که موقعیت ها ثابت یا ثابت نیستند. نتایج جستجوی گوگل ماهیت پویا دارند زیرا خود وب باز دائماً با محتوای جدید و به روز در حال تغییر است. این تغییر ثابت می تواند باعث افزایش و کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک شود.

افت کوچک در موقعیت
یک افت کوچک در موقعیت زمانی است که یک جابجایی کوچک در موقعیت در نتایج بالا وجود دارد (به عنوان مثال، کاهش از موقعیت 2 به 4 برای یک عبارت جستجو). در «کنسول جستجو»، ممکن است شاهد افت قابل توجهی در ترافیک بدون تغییر بزرگ در نمایش‌ها باشید.

نوسانات کوچک در موقعیت ممکن است در هر زمان اتفاق بیفتد (از جمله حرکت به سمت بالا در موقعیت، بدون نیاز به انجام کاری). در واقع، اگر صفحه شما در حال حاضر عملکرد خوبی دارد، توصیه می کنیم از ایجاد تغییرات اساسی اجتناب کنید.

افت زیاد در موقعیت
افت شدید موقعیت زمانی است که شما یک افت قابل توجه از نتایج برتر را برای طیف وسیعی از اصطلاحات مشاهده می کنید (به عنوان مثال، کاهش از 10 نتیجه برتر به موقعیت 29).

در مواردی مانند این، کل وب سایت خود را به طور کلی (نه فقط صفحات جداگانه) خود ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که مفید، قابل اعتماد و در درجه اول برای مردم است. اگر تغییراتی را در سایت خود ایجاد کرده اید، ممکن است برای دیدن یک اثر زمان ببرد: برخی از تغییرات ممکن است در چند روز اعمال شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است چندین ماه طول بکشد. برای مثال، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا سیستم‌های ما تشخیص دهند که یک سایت در حال تولید محتوای مفید در بلندمدت است. به طور کلی، احتمالاً باید چند هفته صبر کنید تا مجدداً سایت خود را در کنسول جستجو تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا تلاش‌های شما تأثیر مفیدی بر رتبه‌بندی داشته است یا خیر.

به خاطر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می کنید تأثیر قابل توجهی در نتایج جستجو داشته باشد. اگر محتوای شایسته تری وجود داشته باشد، همچنان در سیستم های ما رتبه خوبی خواهد داشت.”

تغییر شماره 5 تغییرات بی اهمیت

بقیه تغییرات نسبتاً بی اهمیت هستند اما با این وجود اسناد را دقیق تر می کند.

به عنوان مثال، یکی از عناوین از این تغییر کرد:

شما اخیراً سایت خود را منتقل کرده اید

به این عنوان جدید:

جابجایی و مهاجرت سایت

اسناد به روز شده رتبه بندی گوگل کاهش می یابد

اسناد به روز شده گوگل به خوبی فکر شده است، اما من فکر می کنم که توصیه هایی برای کاهش الگوریتمی بزرگ برای برخی موارد مفید است و برای موارد دیگر مفید نیست. من 25 سال تجربه سئو دارم و هر به روز رسانی الگوریتم گوگل را تجربه کرده ام. به‌روزرسانی‌های خاصی وجود دارد که در آنها مشکل با تلاش برای رفع مشکلات حل نمی‌شود و راهنمایی‌های Google قبلاً این بود که گاهی اوقات چیزی برای رفع کردن وجود ندارد. مستندات بهتر است اما به نظر من می توان آن را حتی بیشتر بهبود بخشید.

مستندات جدید را اینجا بخوانید:

اشکال زدایی در ترافیک جستجوی گوگل کاهش می یابد

مستندات قبلی را مرور کنید:

Internet Archive Wayback Machine: اشکال زدایی در ترافیک جستجوی گوگل کاهش می یابد

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Tomacco

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور