برای رتبه بندی به چند بک لینک نیاز دارم؟

اگرچه سئو می‌تواند وب‌سایت شما را در صفحات نتایج موتور جستجو بالا ببرد، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، کارهای زیادی برای یک کمپین موفق انجام می‌شود. یکی از این عوامل بک لینک است. بدون تعداد کافی از آنها، رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابتی می تواند دشوار یا حتی غیرممکن باشد.

اما اکثر مردم در نقطه‌ای از خود می‌پرسند: برای بالا رفتن از گوگل به چند بک لینک نیاز دارم؟ در این راهنما، من برخی از بهترین روش‌ها را برای تعیین تعداد لینک‌های هدف، و همچنین راه‌هایی برای به دست آوردن بک لینک‌های با کیفیت بالا که تأثیر بیشتری را ارائه می‌دهند، معرفی می‌کنم. من همچنین نحوه نظارت بر پروفایل بک لینک خود را برای رشد طولانی مدت توضیح خواهم داد.

بک لینک چیست؟

آ بک لینک پیوندی به یکی از صفحات شما از یک وب سایت دیگر است.

ترافیک پیوندها را از یک صفحه به صفحه دیگر در سراسر اینترنت دنبال می کند و بخش وب از وب جهانی را تشکیل می دهد. هنگامی که یک پیوند افراد را به صفحه ای خارج از وب سایت شما هدایت می کند، یک پیوند خروجی است. به همین ترتیب، لینک‌هایی از جهت دیگر، لینک‌های ورودی یا بک لینک هستند.

بنابراین، چرا بک لینک ها مهم هستند؟ از همان روزهای اولیه موتورهای جستجو، بک لینک ها معیاری ایده آل برای اندازه گیری ارزش وب سایت بوده اند. هنگامی که وب سایت دیگری تصمیم می گیرد به وب سایت شما پیوند دهد، این معادل یک ارجاع یا رای اعتماد است، بنابراین منابع خوب طبیعتا بک لینک های زیادی را جذب می کنند.

اگر گوگل نیاز به تصمیم گیری بین دو صفحه ای که کیفیت محتوا و سایر فاکتورها تقریباً برابر هستند، داشته باشد، صفحه ای که بک لینک بیشتری دارد یک مزیت دارد زیرا به نظر می رسد از اعتبار بیشتری برخوردار است. چیزی مشابه زمانی اتفاق می‌افتد که یک وب‌سایت به طور کلی دارای بک لینک‌های زیادی باشد – صفحات منفرد سایت در سایت‌های بدون لینک‌های زیاد دیده می‌شوند.

منبع پیوند مهم است

منبع یک بک لینک – دامنه ارجاع دهنده – می تواند مهمتر از خود لینک باشد، به خصوص زمانی که تصمیم می گیریم یک وب سایت چه تعداد لینک داشته باشد. این به این دلیل است که مقداری که یک پیوند منتقل می‌کند معمولاً قدرت دامنه ارجاع‌دهنده را منعکس می‌کند. به این ترتیب، بک لینک‌های سایت‌هایی مانند Healthline یا Wikipedia اعتبار و اعتماد بیشتری نسبت به پیوندهای یک وبلاگ کوچک منتقل می‌کنند.

با این حال، گوگل صفحاتی با بک لینک از چندین دامنه ارجاع دهنده را ترجیح می دهد، بنابراین داشتن یک بک لینک فوق العاده با کیفیت ممکن است برای شکست دادن رقبا با پروفایل لینک متنوع تر کافی نباشد. همچنین زمانی که چندین پیوند از یک ارجاع دهنده می آیند، بازدهی کاهش می یابد، بنابراین بهتر است هنگام ایجاد پیوند، همه تخم های خود را در یک سبد قرار ندهید.

به چند بک لینک نیاز دارم؟

برای یک کلمه کلیدی خاص به چند بک لینک نیاز دارید و برای افزایش رتبه یک صفحه یا کل وب سایت به چند بک لینک نیاز دارید؟ خوب، رتبه بندی موتورهای جستجو نسبی است، بنابراین تعداد آنها بیشتر به رقابت شما بستگی دارد.

کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر یا ترافیک پرسودتر به طور کلی منجر به رقابت بیشتر برای دیده شدن می شوند. به عنوان مثال، اصطلاحات با قصد خرید به طور طبیعی افرادی را که مایل به خرید هستند جذب می کند، بنابراین سایت های بیشتری برای به حداکثر رساندن فروش خود به سمت این کلمات کلیدی گرایش پیدا می کنند.

به همین دلیل است که ما بهترین راه برای تعیین تعداد بک لینک مورد نیاز خود را پیدا کرده‌ایم، این است که به آنچه قبلاً برای افراد دیگر کار می‌کند نگاه کنید و آن‌ها را تحلیل کنید. با دنبال کردن این مراحل می توانید این کار را انجام دهید:

  1. جستجوی گوگل را انجام دهید: ممکن است بخواهید برای این کار از یک بررسی کننده SERP شخص ثالث استفاده کنید، زیرا گوگل دوست دارد جستجو را برای کاربر شخصی کند و بر نتایجی که می بینید تأثیر بگذارد. با استفاده از کلمات کلیدی خاص جستجو کنید تا اطلاعات خود را در صفحات جداگانه به دست آورید یا از عبارت اصلی موضوع کلمه کلیدی سایت خود استفاده کنید تا آنچه را که برای افزایش اعتبار کلی دامنه نیاز دارید، بسنجید.
  2. نتایج را از طریق جستجوگر بک لینک اجرا کنید: ببینید کدام سایت‌ها برای عباراتی که هدف قرار می‌دهید رتبه بالایی دارند، سپس این سایت‌ها یا صفحات جداگانه را از طریق ابزار جستجوگر بک لینک مانند Ahrefs اجرا کنید. به تعداد دامنه های ارجاع دهنده برای هر کدام توجه کنید.
  3. میانگین و مقایسه نتایج: میانگین تعداد دامنه های ارجاع دهنده را از تحقیق خود بگیرید و آن را با صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید مقایسه کنید. بر اساس تفاوت بین آن میانگین و نمایه لینک فعلی صفحه، بلافاصله خواهید فهمید که به چند بک لینک بیشتر نیاز دارید.

البته، احتمالاً شما هم به این فکر می کنید: اگر از منابع معتبرتر از رقبا باشد، به چند بک لینک نیاز دارم؟ اکثر ابزارهای بررسی بک لینک ها، مانند Semrush و Ahrefs، همچنین راه هایی را برای اندازه گیری اعتبار هر دامنه ارجاع دهنده ارائه می دهند. هنگام بهینه سازی بیشتر یک صفحه، باید به این موضوع عمیق تر نگاه کنید.

عواملی که تعیین می کنند به تعداد بک لینک نیاز دارید

اکنون که می دانید چه تعداد بک لینک به عنوان هدف کلی هنگام ایجاد اعتبار وب سایت شما خوب هستند، درک عوامل اصلی تأثیرگذار بر این تعداد نیز مفید است.

Domain Authority

Domain Authority یک معیار اختصاصی است که ارزش کلی یک وب سایت را اندازه گیری می کند. اکثر ابزارها اعتبار دامنه را به عنوان امتیاز از 100 نشان می دهند که از محاسبه ای که همه بک لینک های شناخته شده را در نظر می گیرد به دست می آید. فاکتورهای امتیاز در تعداد و منبع این پیوندها.

در حالی که گوگل به طور خاص از اعتبار دامنه استفاده نمی کند، صفحاتی که بالاترین رتبه را برای یک جستجوی معین دارند، معمولاً از سایت هایی با اعتبار دامنه بالاتر می آیند. اساساً، اعتبار دامنه – همراه با اعتبار صفحه – نشانگر رتبه‌بندی است. ترجمه شده به صفحات نتایج، اگر اعتبار دامنه وب سایت شما بسیار بالاتر از رقبای موجود باشد، می توانید انتظار داشته باشید که برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی خاص به بک لینک های کمتری نیاز داشته باشید.

آیا می خواهید اعتبار دامنه را برای خودتان ببینید؟ شما می توانید این کار را با چندین ابزار انجام دهید:

  • Moz: URL را در ابزار تجزیه و تحلیل دامنه وارد کنید تا اعتبار دامنه، تعداد دامنه های ارجاع دهنده و سایر اطلاعات را ببینید.
  • سمروش: URL را در نوار جستجوی اصلی وارد کنید، و در بالای صفحه اعتبار دامنه را خواهید دید که به عنوان امتیاز اعتبار فهرست شده است.
  • اهرف: URL را در Site Explorer وارد کنید تا رتبه دامنه و رتبه بندی URL را ببینید.

مشکل کلمه کلیدی

دشواری کلمات کلیدی معیار دیگری در اکثر ابزارهای سئو است که با نام های مختلف ظاهر می شود. مانند اعتبار دامنه، معمولاً یک امتیاز از 100 است، با نمرات بالاتر نشان دهنده افزایش دشواری در رتبه بندی برای یک ترم خاص است.

بسته به ابزار، دشواری کلمه کلیدی به طور کلی اعتبار دامنه، پروفایل های بک لینک، تعداد دامنه های رقیب و عوامل مختلف دیگر را برای رسیدن به یک امتیاز معین ارزیابی می کند. همه این موارد بر تعداد بک لینک های مورد نیاز برای دستیابی به بهترین نتیجه در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. جستجوی کلمات کلیدی با درجه سختی کمتر، یک استراتژی مناسب برای به دست آوردن ترافیک بیشتر تا زمانی که نمایه بک لینک وب سایت شما رشد کند، است.

نحوه بررسی دشواری کلمه کلیدی به ابزاری که استفاده می کنید بستگی دارد:

  • Moz: یک عبارت را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی تایپ کنید، حجم جستجو، نرخ کلیک و دشواری را مشاهده خواهید کرد.
  • سمروش: از صفحه نمای کلی کلمه کلیدی شروع کنید تا دشواری یک عبارت را ببینید یا از Keyword Magic برای مقایسه آن با اصطلاحات مشابه و مرتبط استفاده کنید.
  • اهرف: یک اصطلاح را در ابزار کاوشگر کلمات کلیدی وارد کنید تا دشواری و سایر اطلاعات مفید مانند سؤالات مورد نظر را مشاهده کنید.

رقابت

رقابت در صنایع به طور چشمگیری متفاوت است. به عنوان مثال، به بخش پزشکی نگاه کنید، چندین نام عظیم و بسیار قابل اعتماد مانند WebMD، Healthline و Medscape را خواهید دید. زمانی که چشم انداز جستجو به این شکل است، برای تازه واردان بسیار دشوارتر است که در رتبه های بالا قرار گیرند.

با این حال، برعکس آن نیز صادق است. در حالی که اینترنت همچنان اشباع‌تر می‌شود، برخی از صنایع هنوز هم عمدتاً بازیکنان کوچک یا وبلاگ‌های شخصی را جذب می‌کنند. همچنین بین سطح رقابتی که ممکن است از یک سایت کوچک اما با فن‌آوری آگاه باشید و سایتی که توسط شخصی با تجربه کمی در سئو اداره می‌شود، تفاوت وجود دارد.

به طور کلی، اگر رقابت در صنعت شما بسیار بالا است، انتظار داشته باشید که به بک لینک های بیشتری از تعداد بیشتری از دامنه های ارجاع دهنده نیاز داشته باشید. برای یک مزیت، شما معمولاً می خواهید ارزش پیوند را از برخی از معتبرترین سایت ها در طاقچه به دست آورید.

چگونه بک لینک های با کیفیت بالا دریافت کنیم

اگرچه تعداد بک لینک های هدایت شده به سایت شما با رتبه بندی مرتبط است، کیفیت مهمتر از کمیت است. یک لینک از یک سایت بسیار قابل اعتماد در صنعت شما تقریباً همیشه بر پیوندهای متعدد از وبلاگ های کوچک برتری دارد. در همین راستا، لینک‌های بدی که از طریق اعمال اسپم ایجاد می‌شوند، در واقع می‌توانند به رتبه‌بندی شما آسیب بزنند.

ساخت لینک برای حفظ و بهبود دید جستجو و گسترش منابع ترافیک ارجاع شما مهم است. در اینجا برخی از بهترین راه ها برای نزدیک شدن به آن آورده شده است:

  • ارسال مهمان: نوشتن پست های ارزشمند و آموزنده برای سایت های دیگر در صنعت شما یک راه عالی برای دریافت ترافیک ارجاع و ایجاد اعتبار است. همچنین معمولاً یک بک لینک برای شما به ارمغان می آورد. غیرمعمول نیست که پست مهمان حتی به اشکال دیگری از همکاری بین دو سایت منجر شود که به شما بیشتر در معرض منابع ترافیکی اضافی قرار می گیرد.
  • مشارکت آژانس: برای ایجاد یک استراتژی سئوی خارج از صفحه با یک آژانس ایجاد لینک کار کنید.
  • ارسالی دایرکتوری: هنگام ارسال به دایرکتوری، نکته کلیدی این است که فقط دایرکتوری های خاص و معتبر را انتخاب کنید. برخی منابع بسیار ارزشمند در میان مردم در یک صنعت خاص هستند.
  • ساختمان لینک شکسته: لینک های خراب در سایت های دیگر را بررسی کنید و یک صفحه مرتبط از سایت خود را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید. ساده ترین راه برای یافتن این فرصت ها با ابزارهایی مانند Semrush است.
  • تحقیق اصلی: نوشتن مطالعات موردی خود و انجام تحقیقات اصلی نه تنها کسب و کار شما را به عنوان یک مرجع موضوعی قرار می دهد، بلکه بک لینک های زیادی را جذب می کند.
  • اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی: به اشتراک گذاری محتوای خود در رسانه های اجتماعی ترافیک اجتماعی را فراهم می کند و در عین حال به شما بیشتر در معرض دید قرار می دهد. قرار گرفتن در معرض بیشتر به معنای شانس بیشتر در جذب بک لینک های ارگانیک زمانی که افراد سایت شما را پیدا می کنند.
  • راهنماهای جامع: مانند تحقیقات اصلی، مقالات و راهنماهای گسترده بسیار ارزشمند هستند. برای جذب بک لینک، سعی کنید صفحات ستون شما کامل ترین و مفیدترین منبع برای یک موضوع خاص باشد.

روش‌های بالا در دسته ساخت لینک کلاه سفید قرار می‌گیرند – شیوه‌های اخلاقی که با دستورالعمل‌های موتور جستجو مطابقت دارند.

در مقابل، تکنیک‌های کلاه سیاه ممکن است نتایج سریع‌تری را با تلاش کمتر ارائه دهند، اما شما در معرض خطر جریمه شدن یا حذف کل سایت توسط موتورهای جستجو هستید. از موارد زیر اجتناب کنید:

  • خرید بک لینک های اسپم
  • ایجاد شبکه های وبلاگ برای هدایت قدرت به وب سایت شما
  • درگیر شدن در طرح های تبادل لینک
  • استفاده از برنامه های ایجاد لینک خودکار
  • درج لینک های اسپم در پست های انجمن
بک لینک برای سئو

The Essential]Guide To Backlink Building for SEO

خیلی کم، خیلی زیاد، خوب، بد، سمی؟ وقت آن است که بک لینک ها را کشف کنید. این کتاب الکترونیکی را دانلود کنید و یاد بگیرید که چگونه یک استراتژی لینک بسازید که رتبه شما را افزایش دهد.

ابزارهایی برای نظارت بر نمایه بک لینک شما

نظارت بر پروفایل بک لینک شما به دو دلیل حیاتی است:

  1. این به شما امکان می دهد اثربخشی روش های لینک سازی خود را ارزیابی کنید.
  2. این به شما کمک می کند بک لینک های اسپم و حملات منفی سئو را شناسایی کنید.

خوشبختانه، لازم نیست برای پیگیری همه چیز، وب را به صورت دستی جستجو کنید، زیرا اکثر ابزارهای خوب SEO شامل قابلیت بررسی بک لینک ها هستند. در اینجا نحوه یافتن اطلاعات مورد نیاز آمده است:

  • Moz: صفحه نمای کلی شامل یک عکس از نمایه بک لینک سایت شما است. همچنین می‌توانید از ابزار Link Explorer برای بررسی صفحه رقیب یا یافتن جزئیات بیشتر در مورد یکی از URL های خود استفاده کنید.
  • سمروش: با نگاهی به صفحه اصلی پروژه، به پایین بروید تا ویجت Backlink Analytics را ببینید. در حالی که ویجت نمایه بک لینک شما را در 12 ماه گذشته نشان می دهد، می توانید با کلیک بر روی آن یا Backlink Analytics در منوی کناری به جزئیات بیشتر دسترسی پیدا کنید. برای یافتن داده‌ها برای یک صفحه خاص، به بخش صفحات فهرست شده بروید یا URL را در نوار جستجوی بالا تایپ کنید.
  • اهرف: Site Explorer یک نمای کلی از نمایه بک لینک شما دارد. می توانید از آن برای بررسی کل سایت یا صفحات خاص خود استفاده کنید. همچنین اگر آن URL ها را وارد کنید، نمایه بک لینک رقبای شما را نشان می دهد.

به دست آوردن بک لینک زمان می برد، بنابراین بررسی منظم پروفایل بک لینک خود ضروری است. همچنین بهتر است مشخصات خود را با رقبای خود مقایسه کنید و بر اساس آن اهداف تعیین کنید. این در نهایت به صفحات شما اجازه می دهد تا زمانی که کیفیت محتوا و سایر فاکتورهای سئوی درون صفحه مناسب هستند، از صفحه خود بالاتر باشند.

با یک شریک اختصاصی یک نمایه بک لینک سالم بسازید

همانطور که بک لینک ها بسیار مهم هستند، نمی توانید تمام وقت خود را صرف نگرانی در مورد آنها و نادیده گرفتن سایر جنبه های SEO خود کنید. در عوض، این سوال را که به چه تعداد بک لینک نیاز دارید را به متخصصان بسپارید. امروز برای مشاوره رایگان سئو تماس بگیرید، و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک پروفایل بک لینک سالم و پایدار بسازید.