بازاریابی پیامکی چیست؟ راهنمای کامل مبتدیان برای سال 2023

بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS) شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل ارسال تبلیغات به مشتریان فعلی و بالقوه از طریق پیام های متنی است. گاهی اوقات از آن به عنوان بازاریابی متنی نیز یاد می شود.

در دنیای امروز، مردم زمان زیادی را روی دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند. هر فرد به طور متوسط ​​تقریباً پنج ساعت در روز را با تلفن همراه خود می گذراند. این امر بازاریابی پیامکی یا بازاریابی متنی را به گزینه ای عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه در جایی که زمان خود را سپری می کنند تبدیل می کند.

در این صفحه، همه چیزهایی را که باید در مورد بازاریابی پیامکی بدانید را پوشش خواهیم داد، از جمله:

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه می توانید پیامک کنید تا درآمد کسب و کار خود را افزایش دهید!

PS اگر نکات و ترفندهایی برای بازاریابی کسب و کار خود از طریق استراتژی های دیگر می خواهید، در هفته نامه درآمد مشترک شوید. شما از تیمی از بازاریابان با بیش از 25 سال تجربه در بازاریابی دیجیتال بینش دریافت خواهید کرد!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

بازاریابی پیامکی چیست؟  راهنمای کامل مبتدیان برای سال 2023

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل ارسال تبلیغات به مشتریان فعلی و بالقوه از طریق پیامک است. گاهی اوقات از آن به عنوان بازاریابی متنی نیز یاد می شود.

مزایای بازاریابی پیامکی چیست؟

اکنون که پاسخ دادیم “بازاریابی پیامکی چیست”، ممکن است تعجب کنید که چرا باید این کار را انجام دهید. مزایای بازاریابی پیامکی چیست؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که می خواهید شروع به ایجاد استراتژی بازاریابی متنی خود کنید:

1. مردم در حال حاضر به طور منظم از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند

بزرگترین دلیل برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی پیامکی این است که مردم در حال حاضر روزانه از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند.

تنها در سال 2020، مردم در ایالات متحده اعزام شدند 2.2 تریلیون پیامک و MMS. ارسال پیامک بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است و آن را به وسیله ای عالی برای کسب و کار شما برای دستیابی به مشتریان بالقوه تبدیل می کند.

شما می توانید کسب و کار خود را از طریق عملکردی که مردم قبلاً به طور فعال با استفاده از بازاریابی پیامکی از آن استفاده می کنند، تبلیغ کنید. به کمک نیاز دارید تا بفهمید از کجا باید شروع کرد؟ این نمونه‌های بازاریابی پیامکی را بررسی کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن دست به کار شوید.

2. بازاریابی پیامکی با سایر استراتژی های بازاریابی کار می کند

بازاریابی متنی پیامکی یک استراتژی است که با استراتژی های مختلف بازاریابی عالی عمل می کند. می‌توانید از استراتژی بازاریابی متنی خود برای تأکید بر پیام‌های کمپین‌های دیگر استفاده کنید.

تبلیغات ایمیل Box Lunch برای فروش فلش آنها

تبلیغات پیامکی برای فروش فلش باکس ناهار 30 درصد

بازاریابی پیامکی و ایمیلی با هم کار می کنند تا به پیام بازاریابی شما کمک کنند تا به نتیجه برسد. اگر می‌خواهید بالقوه‌ای برای خرید یک محصول، استفاده از مزیت‌های فروش یا موارد مشابه داشته باشید، می‌توانید از یک یا دو پاور پانچ با پیامک و ایمیل استفاده کنید.

بازاریابی متنی روشی عالی برای تاکید بر پیام شما به مخاطبان و متقاعد کردن آنها برای انجام اقدامات مورد نظر شما است.

3. بازاریابی پیامکی مستقیماً به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کند

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی از طریق پیامک این است که مستقیم‌تر به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنید که به افزایش تعامل کمک می‌کند.

استراتژی‌هایی مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، اما از کاربران می‌خواهند که یک برنامه را برای تعامل با آن محتوا باز کنند.

و اگر کسی اعلان‌های خود را طوری تنظیم کرده باشد که هنگام دریافت ایمیل به او اطلاع دهد، احتمالاً ایمیل‌های شما را تا زمانی که صندوق ورودی خود را باز نکند، نخواهد دید.

با این حال، با پیام های متنی، مردم پیام را در صفحه قفل خود می بینند و آن را برای خواندن باز می کنند. حتی اگر کسی متن شما را از دست بدهد، اگر برای خواندن متنی از شخصی یا ارسال آن برود، همچنان آن را در پیام های خود می بیند. این باعث می شود مخاطبان شما پیام را ببینند و با آن درگیر شوند.

4. بازاریابی پیامکی مشتریان بالقوه را تشویق می کند تا سریعتر عمل کنند

یکی از مزایای مهم داشتن یک استراتژی بازاریابی متنی این است که بالقوه‌ها سریع‌تر عمل کنند. شما می خواهید مشتریان بالقوه از مزایای فروش یا تبلیغات ویژه شما استفاده کنند، و بازاریابی پیامکی برای کمک به شما در دستیابی به این هدف عالی است.

یکی از مهمترین مزایای بازاریابی پیامکی تمرکز و وضوح است. وقتی پیامی را برای مشترکین خود ارسال می کنید، بر روی انجام یک کار یا رسیدن به یک هدف متمرکز شده اید. آنها با هیچ چیز دیگری منحرف نمی شوند.

کد تبلیغاتی برای مشترکین متنی باکس ناهار

در نتیجه، می‌تواند به شما کمک کند تا مردم را سریع‌تر اقدام کنند و کسب‌وکار شما را خریداری کنند.

نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی: بهترین روش ها

به توسعه یک استراتژی بازاریابی متنی پیامکی علاقه دارید؟ در اینجا شش نکته و بهترین روش برای نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی آورده شده است:

  1. یک انتخاب صریح ایجاد کنید
  2. برند خود را در متون خود شناسایی کنید
  3. دستورالعمل‌های نحوه شرکت کردن را به اشتراک بگذارید
  4. بیشتر از تبلیغات ارسال کنید
  5. از استراتژی بازاریابی متنی خود برای بازگرداندن مشتریان استفاده کنید
  6. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

1. یک انتخاب صریح ایجاد کنید

یکی از مؤلفه‌های کلیدی بازاریابی پیامکی شما این است که باید یک انتخاب واضح داشته باشید. شما ممکن است شماره تلفن مشتریان خود را جمع آوری کنید، اما این بدان معنا نیست که می توانید از آن اطلاعات برای ارسال پیامک به آنها استفاده کنید. آنها باید برای مشترک شدن در پیام ها شرکت کنند.

شما می توانید با درخواست در وب سایت خود، از طریق ایمیل، یا از طریق کانال های آنلاین دیگر، افراد را به اشتراک پیام های متنی خود دعوت کنید.

حتی اگر شخصی برای پیام‌های متنی شما ثبت‌نام کند، می‌خواهید تأیید کنید و مطمئن شوید که می‌خواهد این کار را انجام دهد. قبل از ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی، پیامی ارسال کنید تا تأیید کنید که می‌خواهند از شما پیامک دریافت کنند.

پیام متنی انتخابی از Box Lunch

ارسال آن متن تضمین می کند که فقط مشترکینی دریافت می کنید که می خواهند از کسب و کار شما بشنوند.

درباره سازگاری پیامک بیشتر بدانید

2. نام تجاری خود را در متون خود شناسایی کنید

هر زمان که برای مشترکین خود پیامک ارسال می کنید، مطمئن شوید که هر بار که پیامی ارسال می کنید، کسب و کار خود را شناسایی کرده اید. مشترکین شما ممکن است شماره شما را در مخاطبین خود ذخیره نکنند و ممکن است پس از خواندن پیام های شما را حذف کنند. برای اطمینان از اینکه آنها می دانند این شما هستید، همیشه خود را در متن های خود معرفی کنید.

جعبه ناهار با استفاده از نام آنها در جلوی بازاریابی پیامکی آنها

می توانید نام خود را درست در ابتدای پیام قرار دهید تا مشترکین شما بدانند چه کسی پیام را ارسال می کند.

این تمرین همچنین به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم تداعی برند را ایجاد کنید. مردم نام شما را در جلوی متن های شما می بینند که برند شما را در ذهن نگه می دارد.

3. دستورالعمل‌های نحوه شرکت کردن را به اشتراک بگذارید

تقریباً به اندازه شرکت کردن، اطلاع رسانی در مورد نحوه انصراف از متون ضروری است. ممکن است مردم دیگر تمایلی به دریافت پیامک های شما نداشته باشند و شما باید این فرصت را برای آنها فراهم کنید تا از دریافت آن متن ها خودداری کنند.

همیشه باید در ابتدای کار به مشترکین خود اطلاع دهید که چگونه می توانند پیام های کسب و کار شما را دریافت نکنند. اکثر کسب و کارها به کاربران اجازه می دهند تا برای لغو دریافت پیامک، «STOP» را ارسال کنند.

کامیون گنج که به مردم نشان می‌دهد چگونه از پیام‌های متنی خود انصراف دهند

و مثل همیشه، اگر کسی اشتراک پیامک های شما را لغو کرد، به ارسال آنها ادامه ندهید.

تایید پیام انصراف Igloo

4. بیش از تبلیغات ارسال کنید

استراتژی بازاریابی پیامکی شما نباید تنها بر ارسال کدهای تبلیغاتی یا تخفیف تمرکز کند. شما می توانید از استراتژی بازاریابی متنی خود برای آگاه سازی مخاطبان خود در مورد سایر جنبه های کسب و کار خود استفاده کنید.

برای مثال، باکس ناهار، پیام‌هایی را برای مشترکین ارسال می‌کند و از آنها دعوت می‌کند تا به باشگاه رایگان ویژه ناهار خود بپیوندند.

تبلیغاتی باشگاه باکس ناهار

می توانید از بازاریابی متنی پیامکی خود برای تبلیغ برنامه های وفاداری، رویدادهای خیریه و موارد دیگر استفاده کنید. این یک فرصت عالی برای شماست تا به افراد دسترسی پیدا کنید و به آنها اطلاع دهید که کسب و کار شما چه چیز دیگری ارائه می دهد.

5. از استراتژی بازاریابی متنی خود برای بازگرداندن مشتریان استفاده کنید

بازاریابی از طریق پیامک به شما این امکان را می دهد تا مشتریانی را که مدتی است از شما خرید نکرده اند، دوباره جذب کنید. می توانید با کد تخفیف سفارشی برای آنها پیامک ارسال کنید و از آنها دعوت کنید تا با شما خرید کنند.

جعبه ناهار برای خرید متن بازگردید

پیامک به شما امکان می‌دهد مستقیماً به این مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید و یک پیام شخصی برای آنها ارسال کنید تا آنها را وادار به بازگشت کنید. این یک راه عالی برای حفظ مشتریان وفادار برای کسب و کار شما است.

6. مطمئن شوید که وب سایت شما سازگار با موبایل است

اگر بازاریابی متنی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است. اگر شخصی پیام شما را می خواند و علاقه مند به خرید است، نمی خواهید او را به وب سایت خود بفرستید تا تجربه ضعیفی از تلفن همراه داشته باشید.

شما باید طراحی ریسپانسیو را در وب سایت خود ادغام کنید تا تجربه ای عالی برای آن کاربران ارائه دهید. طراحی ریسپانسیو وب سایت شما را قادر می سازد تا با صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه کاربران سازگار شود تا بهترین تجربه را ارائه دهد.

آیا درک اولیه ای از بازاریابی پیامکی دارید؟ در اینجا بیش از 10 پلتفرم بازاریابی متنی وجود دارد که به شما کمک می کند تا کمپین خود را شروع کنید و در مورد ویژگی ها، قیمت و رتبه بندی مشتریان اطلاعات کسب کنید.

4 مثال عالی از بازاریابی پیامکی برای الهام بخشیدن به شما

اکنون که پاسخ سوال «بازاریابی پیامکی چیست» و مزایای آن را می‌دانید، بیایید به چند نمونه بپردازیم تا بتوانید بازاریابی متنی را در عمل ببینید!

در اینجا چهار مثال عالی از بازاریابی پیامکی برای الهام بخشیدن به کمپین خود آورده شده است:

1. راه اندازی محصول

از آنجایی که متون فوراً به دست مخاطبان شما می‌رسند، فرصتی عالی برای اعلام راه‌اندازی محصول جدید است و به مشتریان بالقوه و فعلی اجازه می‌دهد به سرعت به پیشنهادات جدید شما توجه کنند.

نمونه ای از پیامک بازاریابی راه اندازی محصول

2. خدمات مشتری

هنگامی که بتوانید سوالات مشتریان خود را حل کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید، آنها به احتمال زیاد به برند شما وفادار خواهند ماند. بازاریابی پیامکی فرصتی منحصر به فرد برای حمایت از مشتریان خود با ارسال مستقیم پیام به تلفن آنها فراهم می کند و به آنها امکان می دهد در حین حرکت یا در زمانی که به بهترین وجه برای آنها مناسب است به راحتی پاسخ دهند.

نمونه ای از یک نمونه بازاریابی پیامکی خدمات مشتری

3. پیشنهادات و تخفیف های انحصاری

آیا می خواهید فروش خود را به سرعت افزایش دهید؟ ارسال متن‌هایی به مخاطبان خود که به آنها تخفیف انحصاری یا پیشنهاد با زمان محدود ارائه می‌دهند، راهی عالی برای انجام این کار است!

مردم عاشق دریافت مبلغ زیادی هستند، و ارسال پیشنهاد برای دریافت تخفیف روی محصولات یا خدمات شما راهی عالی برای تشویق آنها به خرید از شرکت شما است.

نمونه ای از پیامک بازاریابی تخفیف دار

4. بازخورد مشتریان

کمپین های بازاریابی متنی همچنین شما را قادر می سازد تا نظرات و نظرات مشتریان را جمع آوری کنید. یادگیری اینکه مشتریان شما در مورد محصولات یا خدمات شما چه فکر می کنند و در مورد تجربه ای که با شرکت شما داشته اند می تواند به شما در بهبود فرآیندها و محصولات یا خدمات خود در آینده کمک کند تا مشتریان راضی بیشتری به دست آورید.

ایجاد نظرات مثبت بیشتر همچنین یک راه عالی برای ارسال سیگنال های اعتماد ارزشمند به مشتریان بالقوه زمانی است که می بینند افراد دیگر تجربه مثبتی با کسب و کار شما داشته اند.

نمونه ای از پیام بازاریابی پیامکی بازخورد مشتری

بهترین نرم افزار بازاریابی پیامکی در سال 2023

برای شروع کمپین بازاریابی متنی خود آماده اید؟ نرم افزار بازاریابی پیامکی می تواند به شما کمک کند تا یک کمپین موثر راه اندازی کنید که به راحتی نتایج را به ارمغان می آورد!

در اینجا برخی از بهترین پلتفرم های بازاریابی پیامکی در سال 2023 آورده شده است:

  1. SlickText: SlickText یکی از محبوب ترین گزینه های نرم افزار بازاریابی پیامکی است. چندین ادغام شخص ثالث را با ابزارها و پلتفرم های مختلف مانند Shopify، Mailchimp، Zapier و غیره ارائه می دهد.
  2. متن جادویی: TextMagic به عنوان یک فروشگاه یک مرحله ای برای بازاریابی متنی شناخته می شود. همراه با کمک به شما برای ارسال متن به مخاطبان، تجزیه و تحلیل ها و گزارش های مفیدی را نیز برای نظارت بر کمپین های خود ارائه می دهد.
  3. ارسال کلیک کنید: ClickSend یک سرویس وب به پیامک ارائه می دهد که شما را قادر می سازد تا با مشتریان به صورت انبوه از طریق پیام متنی ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید از ClickSend برای تنظیم پاسخ‌های خودکار استفاده کنید و در وقت ارزشمندتان صرفه‌جویی کنید.
  4. چکه کردن: سازنده گردش کار آسان Drip این پلت فرم بازاریابی پیامکی را از بقیه متمایز می کند. این به شما امکان می دهد پیام های خودکار برای فروش فصلی، اعلامیه های محصول جدید، معاملات با زمان محدود و موارد دیگر ارسال کنید.

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما

مشاهده نتایج بیشتر

WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

3 میلیارد دلار

در درآمد مشتری

7.8 میلیون

سرنخ برای مشتریان ما

5.2 میلیون

تماس های تلفنی مشتری

برای راه اندازی استراتژی بازاریابی پیامکی خود آماده اید؟

ایجاد یک استراتژی بازاریابی پیامکی یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما به مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به تبدیل شدن است. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک استراتژی پیام کوتاه موفق راه اندازی کنید، WebFX می تواند کمک کند.

با خدمات تبلیغات موبایلی خود، می‌توانیم به شما کمک کنیم کسب و کار خود را به راحتی به کاربران تلفن همراه معرفی کنید. تیم ما متشکل از بیش از 500 کارشناس دیجیتال می‌داند که چگونه کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ​​(SMB) را تبلیغ کند تا به آنها کمک کند فروش و درآمد بیشتری کسب کنند.

برای افزایش درآمد خود آماده اید؟ با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست!