ریز محتوا نوعی محتوای وب است که کاربران می توانند در چند ثانیه آن را مصرف کنند. کاربردهای زیادی برای محتوای خرد وجود دارد که می تواند به کسب و کار شما کمک کند، اما ابتدا باید اصول اولیه را بدانید.
این صفحه موضوعات زیر را پوشش می دهد تا به شما در شروع کار با محتوای خرد کمک کند:
- ریز محتوا چیست؟
- چرا از محتوای میکرو استفاده کنیم؟
- محتوای خرد در مقابل محتوای کلان چیست؟
- 5 نمونه ریز محتوای
- نحوه نوشتن محتوای خرد
برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید و همین امروز با ما تماس بگیرید تا درباره استراتژی های محتوا از WebFX بیشتر بدانید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

ریز محتوا چیست؟
ریز محتوا نوعی محتوای وب است که کاربران می توانند در چند ثانیه آن را مصرف کنند. شما معمولاً این محتوا را در سایت های رسانه های اجتماعی می بینید، اما می تواند برای وب سایت شما نیز مفید باشد. اگر کاربران بتوانند به راحتی آن را مرور کنند، محتوای خرد میتواند به محتوای کوتاه نیز اشاره کند.
چرا از محتوای میکرو استفاده کنیم؟
مانند هر شکل دیگری از محتوا، محتوای خرد مزایای مختلفی را برای برند شما ارائه می دهد. در اینجا چند دلیل اصلی استفاده شرکت ها از محتوای میکرو آورده شده است:
- تولید محتوا سریعتر: نوشتن چند پست کوتاه وبلاگ زمان بسیار کمتری نسبت به یک مقاله عمیق می برد. همین منطق در مورد یک کلیپ کوتاه در یک ویدیوی 10 دقیقه ای صدق می کند. می توانید زمان کمتری را برای تولید محتوا و زمان بیشتری را برای کارهای دیگر صرف کنید.
- بهتر تجربه کاربری (UX): استفاده از محتوای میکرو برای کاربران آسان تر است. اگر آنها بتوانند به وب سایت شما بیایند و اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت دریافت کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که به سمت قیف فروش حرکت کنند.
- تقویت شده آگاهی از برند: گاهی اوقات، مردم پس از اولین بار دیدن محتوای شما، خرید نمی کنند. اما اگر محتوای شما را بیشتر ببینند، نام شما را به خاطر میآورند و زمانی که میخواهند محصولات یا خدمات شما را بخرند، به کسب و کار شما میآیند.
در نهایت، محتوای خرد بیشتر میتواند به کسبوکار شما شانس بیشتری در تبدیل مشتریان بدهد و در نتیجه تبدیلها و درآمد بیشتری در طول زمان به همراه داشته باشد.
محتوای خرد در مقابل محتوای کلان چیست؟
تفاوت اصلی بین محتوای خرد و کلان در زمان مصرف آن و اطلاعاتی است که در اختیار کاربران قرار می دهد.
با محتوای خرد، همه اطلاعات باید به راحتی قابل جمع آوری و هضم باشند. با محتوای کلان، کاربران زمان بیشتری برای خواندن و جمعآوری اطلاعات خواهند داشت، بنابراین میتوانید تصاویر، ویدیوها و متن را برای کسانی که جزئیات بیشتری میخواهند بسازید.
5 نمونه ریز محتوای
در اینجا چند نمونه میکرو محتوای مختلف وجود دارد که می توانید در کانال های دیجیتال خود استفاده کنید.
1. لیست ها و سرصفحه ها
استفاده از مقالات مبتنی بر فهرست و افزودن سرصفحه ها، مرور محتوای شما و دریافت سریع اطلاعات را برای کاربران آسان تر می کند:
فهرست مطالب فهرست شما نیز به عنوان محتوای خرد به حساب می آید:
این فهرست کوتاه آنچه را که کاربران میتوانند در مقاله شما بخوانند را خلاصه میکند، یا میتواند به سؤال آنها پاسخ دهد تا نیازی به مطالعه بیشتر نداشته باشند.
2. تصاویر
تصاویر می توانند هر چیزی از هدر گرفته تا اینفوگرافیک باشند. اگر تصاویر شما هدفمند هستند، چه طراحی و چه از نظر اطلاعاتی، می توانید آنها را به صفحه خود اضافه کنید تا به کاربران محتوای مفیدتری ارائه دهید.
3. فیلم ها
ویدئوهای کوتاه یک راه عالی برای انتقال اطلاعات مفید در عرض چند ثانیه است. شما می توانید ویدیوها را به این صورت در صفحه خود جاسازی کنید:
یا میتوانید از ویدیوهای کوتاه در TikTok و سایر برنامهها برای دریافت اطلاعات خود استفاده کنید.
4. GIF
گیفها چیزی بیش از شکستن یک صفحه یا خنداندن دوستان شما هستند. می توانید از GIF به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط سریع استفاده کنید.
اگر می خواهید نحوه عملکرد یک فرآیند یا تغییر سریع را نشان دهید، به جای ویدیو، یک GIF به صفحه خود اضافه کنید. این گزینه یک راه آسان برای افزودن حرکت به صفحه شما و کمک به کاربران برای استفاده بیشتر از آن است.
5. عنوان صفحات
عناوین صفحه شما دقیقاً به کاربران میگویند که وقتی روی پیوند صفحه کلیک میکنند چه انتظاری دارند. عناوین شما باید کوتاه، شیرین و واضح باشند تا آنها را تشویق کنید روی صفحه کلیک کنند (یا اگر برای آنها نیست از آن بگذرید).
نحوه ایجاد محتوای میکرو
بنابراین اکنون که می دانید محتوای میکرو چیست، چگونه می توانید شروع به ایجاد آن کنید؟ ما جواب ها را داریم
در اینجا چهار استراتژی مختلف برای ایجاد محتوای خرد وجود دارد:
- مخاطب خود را بشناسید
- گروه های موضوعی را مشخص کنید
- هنگام نوشتن مختصر باشید
- از رسانه ها به طور هدفمند استفاده کنید
بیایید هر یک را در زیر تجزیه کنیم!
1. مخاطبان خود را بشناسید
اولین گام برای هر گونه تولید محتوا، شناخت فرد در آن سوی صفحه است – یا حداقل حدس زدن دقیق در مورد اینکه چه کسی آنجاست. اگر میخواهید مخاطبان معمولی خود را بشناسید، میتوانید با استفاده از دادههای کمپینهای خود پرسونای خریدار ایجاد کنید.
برخی از دادههای معمولی برای شخصیتهای خریدار شما عبارتند از:
- سن
- جنسیت
- محل
- اشتغال
- درآمد
- ترجیحات محتوا
به عنوان مثال، ممکن است یاد بگیرید که بیشتر مخاطبان شما زنان 24 تا 30 ساله هستند که مشاغل میز دارند. هنگامی که این اطلاعات را جمع آوری کردید، می توانید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که شامل مطالبی باشد که مردم می خواهند از شما ببینند.
2. گروه های موضوعی را مشخص کنید
گروه های موضوعی مجموعه های مختلفی از ایده ها و موضوعات مشابه مرتبط با تجارت، صنعت و بازار شما هستند. اگر نمی دانید چه نوع محتوایی باید ایجاد کنید، می توانید کمی تحقیق کنید و ببینید که افراد دیگر در صنعت شما چه چیزی می سازند.
فرض کنید یک کافی شاپ محلی دارید. می توانید سایر کافی شاپ های محلی منطقه خود را در گوگل جستجو کنید و به آنچه در سایت خود دارند نگاه کنید. یا، کافیشاپهای دیگر را در رسانههای اجتماعی جستجو کنید و ببینید چه محتوایی بیشترین لایکها و نظرات را میگیرد.
ممکن است دستور العمل ها، ویدیوهای پشت صحنه و موارد دلخواه کارکنان را به عنوان موضوعات پیدا کنید. از آنجا، میتوانید عمیقتر غواصی کنید و ایدههای محتوای مختلفی را که در آن موضوعات قرار میگیرند فهرست کنید.
3. هنگام نوشتن مختصر باشید
اگر در حال نوشتن یک پست اجتماعی یا صفحه برای وب سایت خود هستید، بهتر است آن را کوتاه و دقیق نگه دارید. برخی از نکات برای خلاصه عبارتند از:
- در هر پاراگراف به سه جمله بچسبید
- از لیست ها و نقاط گلوله برای جدا کردن موضوعات بزرگتر استفاده کنید
- از صدای منفعل در کپی اجتناب کنید
- هرگونه قید ضعیف را از عبارات خود حذف کنید
تست خوانایی ما همچنین تضمین می کند که عبارات زیادی را در یک پاراگراف کوچک قرار نمی دهید.
4. از رسانه ها به طور هدفمند استفاده کنید
تصاویر و ویدئوها نمونههای عالی از محتوای میکرو هستند که میتوانید از آنها در هر جایی برای انتقال سریع اطلاعات خود استفاده کنید. با این حال، زیاده روی کردن یا هدفمند نبودن در رسانه خود می تواند باعث شود کاربران کلیک کنند.
اطمینان حاصل کنید که هر تصویر، ویدیو، و گرافیک هدفی در صفحه شما دارد. آنها باید به یک سوال پاسخ دهند، مثالی بزنند، پست شما را خلاصه کنند یا اقدام دیگری انجام دهند.
اگر بتوانید محتوای بصری به یاد ماندنی ایجاد کنید که به مخاطبان خود خدمت کند، احتمال اینکه مردم در آینده برند شما را به خاطر بسپارند و با آن درگیر شوند، بیشتر خواهد شد.
کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما
مشاهده نتایج بیشتر
WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

3 میلیارد دلار
در درآمد مشتری

7.8 میلیون
سرنخ برای مشتریان ما

5.2 میلیون
تماس های تلفنی مشتری
آیا می خواهید فرآیند تولید محتوای خود را ساده کنید؟
محتوای خرد برای هر وب سایت یا کانال اجتماعی ضروری است، اما اگر زمان برای تولید محتوا و راه اندازی کسب و کار نداشته باشید، چه؟ اینجاست که WebFX می تواند کمک کند!
تیم ما متشکل از 100+ نویسندگان محتوای تخصصی می تواند در حالی که شما بر روی شرکت خود تمرکز می کنید، با تولید محتوا مقابله کنند. ما می توانیم بیش از 65 قالب محتوا ایجاد کنیم تا به وب سایت شما توجه را جلب کنیم.
می خواهید بیشتر بدانید؟ خدمات بازاریابی محتوای ما را بررسی کنید و سپس تماس بگیرید 888-601-5359 برای چت کردن با یک متخصص در مورد اینکه استراتژی شما چگونه می تواند باشد!