خطوط کلی محتوا: نحوه ایجاد خطوط کلی سئو

به خوبی شناخته شده است که محتوا نقش مهمی در رشد یک وب سایت از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو دارد، اما یکی از بزرگترین نبردهای سختی که اغلب در سئو با آن مواجه می شویم، ساختن محتوا از پایه است. نوشتن کپی می تواند زمان بر و خسته کننده باشد و انجام این کار می تواند هم برای تیم داخلی و هم برای مشتری ترسناک به نظر برسد. علاوه بر این، همانطور که موتورهای جستجو تکامل می یابند، پردازش زبان طبیعی آنها نیز افزایش می یابد، بنابراین آنها به طور فزاینده ای قادر به کاهش نویز هستند.

مطالب مرتبط:

دریافته‌ام که بهترین راه برای ایجاد محتوای جدید استفاده از یک محتوای سئو واضح و گام به گام است که بر استراتژی‌های هدفمند تمرکز دارد. استفاده از موضوعات، کلمات کلیدی و رقبا برای توسعه یک برنامه مدبرانه، همه تفاوت را برای تیم شما ایجاد می کند. در زیر مراحلی را که برای ایجاد طرح کلی برای خطوط کلی محتوای SEO به روشی سیستماتیک استفاده می‌کنم، شرح داده‌ام.

1. تحقیق کلمات کلیدی

خطوط کلی محتوای SEO خود را با نگاهی سطح بالا به کلمات کلیدی بالقوه، با در نظر گرفتن دو زیرمجموعه مختلف از اصطلاحات شروع کنید: آنهایی که برای آنها رتبه بندی می کنیم و آنهایی که می خواهیم برای آنها رتبه بندی کنیم. ابتدا، کلمات کلیدی ارزشمندی را که سایت در حال حاضر برای آنها در جایگاه های پایین تری رتبه بندی می کند، بررسی کنید. از آنجایی که سایت قبلاً برای این کلمات جذابیت دارد، آنها قابل دستیابی هستند و احتمالاً می توانند با صفحه دیگری رتبه بالاتری داشته باشند. در حالت ایده‌آل، یک محتوای هدفمند به سایت اجازه می‌دهد تا موفقیت بیشتری را برای این پرسش‌ها ببیند.

در مرحله بعد، به شکاف های محتوایی بین سایت خود و رقبای خود نگاه کنید تا درک بهتری از چشم انداز کلی صنعت به دست آورید. Ahrefs دارای یک ویژگی است که تمام کلمات کلیدی را که رقبای شما رتبه بندی می کنند را به دلیل اینکه شما نیستید، نشان می دهد. با این حال، اگر دسترسی به Ahrefs در دسترس نباشد، نگاهی دستی به سایر سایت‌ها نیز آسان است. انجام این کار به شما امکان می دهد کلمات و عبارات مرتبطی را شناسایی کنید که ممکن است سایت شما در حال حاضر آنها را لمس نکرده باشد اما در آینده می تواند.

همچنین مهم است که SERP های موجود را برای عباراتی که به آنها علاقه مند هستید بررسی کنید تا مطمئن شوید که هدف برای صفحات شما تراز است. شما نمی خواهید اصطلاحی را به مشتری ارائه دهید که از نظر ظاهری مرتبط به نظر می رسد اما نتایج جستجو برای چیزی کاملاً متفاوت ظاهر می شود. این نوع تحقیق را می توان با ابزارهای مختلف یا یک جستجوی ناشناس ساده در پرس و جو تکمیل کرد.

2. ایده موضوع برای طرح کلی شما

هنگامی که فهرستی از عباراتی را که بر اساس ارتباط و ارزش جستجوی امیدوارکننده به نظر می رسند، جمع آوری کردید، آن را به مشتری ارائه دهید و از آنها بخواهید هر عباراتی را که نمی خواهند دنبال کنند و هر عبارتی که باید در اولویت باشد را شناسایی کند. این یک گام مهم در طرح کلی محتوای سئو شما است، زیرا اگرچه شما باید با موضوعاتی که سایت آنها پوشش می دهد آشنا باشید، آنها احتمالاً درک بهتری از موضوعات و واژگانی که در زمینه خود مناسب هستند خواهند داشت. این امر به ویژه در صورتی صادق است که مشتری در یک صنعت تخصصی یا بسیار فنی کار می کند که زبان مورد استفاده معمولاً شناخته شده نیست.

هنگامی که لیست فشرده شد، سعی کنید کلمات کلیدی را با هم گروه بندی کنید تا تعداد انگشت شماری از موضوعات را برای مشتری ایجاد کنید تا از بین آنها انتخاب کند. البته، شما نمی خواهید از طیف وسیعی از اصطلاحات استفاده کنید، اما ایده خوبی است که تنوع متفکرانه ای را به کار ببرید. گروه بندی اصطلاحات کاملاً به شما بستگی دارد، اما همیشه ایده خوبی است که یک کلمه کلیدی اصلی را شناسایی کنید و سپس کلمات ثانویه را بر اساس آن عبارت اضافه کنید. هنگامی که موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با آنها آماده ارائه هستند، مشتری می تواند انتخاب کند که با کدام گروه ها حرکت کند.

3. تحقیق رقبا

اکنون که موضوعات و کلمات کلیدی خود را قفل کرده اید، زمان آن رسیده است که به صفحات رقبا بپردازید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد استراتژی‌هایی را که آنها با موفقیت استفاده می‌کنند تقلید کنید، و تلاش برای نوشتن محتوای هدف‌دار کلمه کلیدی بدون گذراندن این فرآیند، به نوعی مانند عکاسی در تاریکی است. شما می توانید این بینش ها را از طریق ابزار کاوشگر کلمات کلیدی در Ahrefs دریافت کنید، اما می توانید با انجام یک جستجوی ناشناس نیز به آن دست یابید.

مهم نیست که از کدام روش استفاده می شود، همه پیوندهایی را که در صفحه یک نتایج جستجو ظاهر می شود باز کنید و از طریق آنها نگاهی بیندازید. یادداشت موضوعات تحت پوشش هر سایت و ایجاد فهرستی که آن ها را در بر می گیرد، می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر به یک SERP برای «تولید سرنخ» نگاه کنید، شاید برخی از صفحات استراتژی‌ها، ابزارها و مطالعات موردی ژن سرب را پوشش دهند، در حالی که برخی دیگر به چرایی اهمیت آن، راهنماها و مثال‌ها می‌پردازند.

شما می توانید همه اینها را در نظر بگیرید و صفحه ای ایجاد کنید که عمیق تر و به خوبی گردتر از بقیه باشد. به طور معمول، من دوست دارم این موضوعات فرعی را به عنوان هدر در نظر بگیرم تا بتوانم صفحه خود را در اطراف آنها تشکیل دهم. علاوه بر خود محتوا، نحوه ساختار و قالب بندی صفحات را برای جستجوی نقاط مشترک ارزیابی کنید. چند نکته کلیدی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از صفحاتی که از جدول، لیست شماره گذاری شده یا برخی ویژگی های قالب بندی شده دیگر استفاده می کنند. در نهایت، طول صفحه را در نظر بگیرید و هنگام تکمیل نسخه خود، میانگین تعداد کلمات را در نظر داشته باشید.

4. توسعه طرح کلی محتوا

وقتی صحبت از ایجاد یک طرح کلی محتوای سئو واقعی برای استفاده برای پیش نویس و ویرایش می شود، من ترجیح می دهم از سند گوگل به دلیل ماهیت مشترک آن استفاده کنم. همانطور که در مرحله سه در بالا ذکر شد، سرصفحه ها نقطه شروعی خواهند بود.

ابتدا مشخص کنید که هدرهای H1 و زیر چگونه خواهند بود. در حین انجام این کار، سعی کنید کادر پاسخ و افراد نیز سؤالات را بپرسند، در ذهن خود نگه دارید، زیرا این موارد نیز هدرهای خوبی ایجاد می کنند. با این حال، به طور کلی، مطمئن شوید که بهترین شیوه ها را دنبال کنید تا محتوا جریانی منطقی و طبیعی برای خوانندگان داشته باشد.

در زیر هر یک از سرصفحه ها، جهتی را در مورد آنچه که آن بلوک متن باید شامل شود، ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک PPA ثبت کنید، بلافاصله بعد از سرصفحه‌ای که حاوی یک سؤال است، عبارت «Blank is…» را یادداشت کنید. فراتر از این، یک نمای سطح بالا از آنچه که متن باید حاوی آن باشد ارائه دهید و فهرستی از مواردی را که رقبا برای ارجاع آسان روی آنها لمس می‌کنند، ارائه دهید.

هدف در اینجا این است که کپی رایتر خود را در نوشتن محتوای بهینه راهنمایی کنید که به تخصص آنها اجازه می دهد تا از بین برود. همچنین می‌خواهم ویژگی‌های EAT را به عنوان یادآوری به تیم اضافه کنم که باید در هنگام انتشار قطعه درج شوند. من سعی می‌کنم با ذکر مواردی مانند تاریخ انتشار، نویسنده، بیوگرافی نویسنده و منابع، نحوه نمایش صفحه در سایت را تقلید کنم.

البته، یک بررسی اولیه با مشتری خود انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام جنبه های طرح کلی مناسب هستند و در صورت نیاز آنها را تنظیم کنید.

5. کپی رایتینگ

اکنون که طرح کلی محتوای SEO خود را برای صفحه ایجاد کرده اید، زمان آن رسیده است که موارد را به نویسنده خود بسپارید. شما باید فهرستی از کلمات کلیدی هدف را به همراه حجم جستجوی ماهانه و مشکلات کلمات کلیدی، فهرستی از صفحات رقیب و سپس خود طرح کلی برای نویسنده خود بفرستید.

ارائه هر گونه بینش یا زمینه دیگری که در تحقیق خود کشف کرده اید نیز در اینجا مفید خواهد بود. هر چه بتوانید اطلاعات بیشتری را از خفاش به اشتراک بگذارید، احتمال اینکه نتیجه پیش نویس با دید شما همسو شود بیشتر است. علاوه بر این، زندگی کپی رایترها را کمی آسان‌تر می‌کند و خود کار را بسیار کمتر ترسناک می‌کند. با این حال، اگر مشتری خودش کپی رایتینگ را انجام می دهد، ابزارهایی مانند Grammarly و Hemingway می توانند منابع اضافی عالی برای به اشتراک گذاشتن با آنها باشند.

6. ویرایش طرح کلی شما

هنگامی که کپی رایتر طرح کلی محتوا را پر کرد، می توانید وارد مرحله ویرایش مشترک شوید. در اینجا، کپی را برای فرصت های بهینه سازی موتور جستجو بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که نسبت کلمه کلیدی به محتوا متعادل است.

همچنین مهم است که بازخورد مشتری در نظر گرفته شود زیرا آنها پیشنهادات و مصرف کنندگان خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسند. سعی کنید تعادل عادلانه ای بین خواسته های مشتری و پتانسیل موفقیت ایجاد کنید. در حالی که اولویت های سئو مهم هستند، مشتری به احتمال زیاد در مورد برند و مخاطبان خود بهتر می داند.

7. انتشار

هنگامی که تیم و مشتری محتوا را نهایی کردند، نوبت به انتشار می رسد. چند روش ساده سئو که باید به آنها توجه داشت شامل اطمینان از بهینه‌سازی ابرداده، اندازه و برچسب‌گذاری مناسب تصاویر، مرتب بودن سرصفحه‌ها و اجرای صحیح هر طرح واره است. پس از ایجاد صفحه، مطمئن شوید که قبل از انتشار مستقیم آن در سایت، یک بررسی تضمین کیفیت انجام دهید. در نهایت، من اغلب ادامه می‌دهم و URL را برای فهرست‌بندی در کنسول جستجوی Google ارائه می‌دهم به این امید که بتوانم آن را خزیده و سریع‌تر رتبه‌بندی کنم.

8. SEO پس از انتشار

با تکمیل این هفت مرحله، اکنون باید یک محتوای بهینه شده داشته باشید که می تواند به بهبود عملکرد کلی سایت شما کمک کند. مانند هر چیز دیگری در سئو، ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا صفحه جذابیت خود را جلب کند، اما اگر کلمات کلیدی را به درستی هدف قرار داده باشید، باید شاهد رشد دلگرم کننده باشید. اگر صفحه شما مطابق انتظار عمل نمی کند، نگاهی دوباره به محتوا و شرایط هدف خود بیندازید تا تعیین کنید که آیا می توان تنظیماتی انجام داد یا خیر.

گاهی اوقات، محتوای جدید به دلیل عوامل بیرونی ضعیف می شود و می تواند هم برای تیم داخلی و هم برای تیم مشتری ناامید کننده باشد. یک مثال از چگونگی این اتفاق این است که شاید شما عباراتی را هدف قرار داده اید که رقابتی تر شده اند زیرا چشم انداز تغییر کرده است. این کار را برای یک صفحه جدید برای کسب رتبه در میان رقبای معتبر دشوارتر می کند.

با این اوصاف، بهینه سازی مجدد یک مرحله هشتم ارزشمند است و می تواند به نتایج قابل توجهی در موقعیت هایی مانند این منجر شود. بهینه سازی مجدد می تواند شامل تغییر استفاده از کلیدواژه از دم کوتاه به دم بلند یا افزودن چند بخش محتوای دیگر باشد. در این مورد، تحقیق در مورد رقیب بار دیگر بهترین نشان دهنده این است که شما باید در چه جهتی حرکت کنید.

اگر فرآیند تولید محتوا دارید که به خوبی برای شما کار می کند، مایلیم در مورد آن بشنویم! در زیر نظر خود را بگذارید و به ما اطلاع دهید از کدام استراتژی استفاده می کنید. در نهایت، اگر به دنبال یک تیم سئو و کپی رایتینگ برای ساخت وب سایت خود هستید، در تماس با آژانس سئوی ما تردید نکنید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور