گوگل محصول تبلیغاتی جدیدی به نام AR Beauty Ads راه اندازی کرده است که به برندهای زیبایی اجازه می دهد تا محصولات خود را با استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) تبلیغ کنند. تبلیغات تعاملی دارای قابلیتهای آزمایش مجازی هستند که هدف آن نمایش موارد به شیوهای جذابتر است.
تبلیغات AR Beauty اکنون برای محصولات آرایش لب و چشم در دسترس است و محصولات زیرسازی به زودی اضافه خواهند شد. به جای یک تصویر محصول ثابت، برندها می توانند یک تجربه آزمایشی سفارشی و متناسب با هر کاربر را نمایش دهند.
در هنگام مرور یا جستجوی اقلام زیبایی، کاربران ممکن است اکنون با این تبلیغات غوطه ور مواجه شوند که آنها را دعوت می کند تا رژ لب، سایه چشم و سایر لوازم آرایش را به صورت مجازی امتحان کنند. این یک پیش نمایش شخصی از محصولات را ارائه می دهد در حالی که مارک ها از مزایای تبلیغات تعاملی بیشتری بهره مند می شوند.
به گفته گوگل، آزمایشهای اولیه این فناوری نشان میدهد که خریداران پس از درگیر شدن با تبلیغات مبتنی بر واقعیت افزوده، بیشتر وقت خود را در وبسایت یک برند صرف میکنند و خرید را در نظر میگیرند.
راه اندازی تبلیغات AR Beauty نشان دهنده گسترش قابل توجه مجموعه ابزارهای زیبایی AR موجود گوگل است. این شرکت برای اولین بار تقریباً سه سال پیش قابلیت آزمایش مجازی را معرفی کرد که با رژ لب شروع شد. از آن زمان، خرید محصولات دیگری مانند سایه چشم، کرم پودر و رنگ مو بر پایه واقعیت افزوده محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
این رشد باعث شده است که برندهای بزرگ بیشتری در زمینه تجربیات AR با Google شریک شوند. اکنون بیش از 50 شرکت زیبایی از فناوری AR Google استفاده می کنند، از جمله L’Oreal، MAC Cosmetics، Fenty Beauty، و غیره. این پلتفرم همچنین تعداد ارائه دهندگان داده شخص ثالث را که با آنها برای ایجاد دارایی های دیجیتال کار می کند، افزایش داده است.
ابزارهای جدید AR برای رنگ و زیرسازی مو
در کنار تبلیغات AR Beauty، گوگل بسیاری از تجربیات آزمایشی AR خود را به مرورگرهای تلفن همراه می آورد. این ابزارها که قبلاً محدود به برنامه Google بودند، اکنون در نقاط تماس بیشتری قابل دسترسی خواهند بود. این باعث افزایش دسترسی و دید ویژگی های زیبایی AR برای مصرف کنندگان و برندها می شود.
از امروز، گوگل دسته بندی زیبایی AR جدیدی را معرفی می کند که به خریداران اجازه می دهد رنگ مو را به صورت مجازی امتحان کنند. هنگام مرور رنگهای موی خانگی از برندهای L’Oreal، خریداران میتوانند ببینند که چگونه سایههای مختلف روی موهایشان یا طیف متنوعی از مدلها دیده میشود.
یک ویژگی آزمایشی به روز شده پایه نیز در حال ارائه است. خریداران اکنون می توانند به جای مشاهده سایه های پایه روی مدل های از پیش تعیین شده، آنها را به صورت مجازی برای یک پیش نمایش شخصی سازی شده روی صورت خود اعمال کنند.
این ابزارهای AR جدید در برنامه Google و مرورگرهای تلفن همراه در دسترس خواهند بود و دامنه دسترسی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. این شرکت قصد دارد در هفتههای آینده قابلیتهای آزمایش مجازی محصولات آرایش چشم و لب را به وب موبایل ارائه دهد.
برندهای بیشتر از واقعیت افزوده با Google استقبال می کنند
همانطور که ویژگیهای زیبایی AR در بین خریداران محبوبتر میشود، گوگل بیان میکند که برندهای بیشتری از این فناوریها برای ارتباط بهتر با مصرفکنندگان استفاده میکنند. به گفته این شرکت، خریداران پس از درگیر شدن با ابزارهای زیبایی AR بیشتر وقت خود را در سایت یک برند صرف می کنند و احتمالاً خرید می کنند.
اکنون بیش از ۵۰ برند بزرگ زیبایی، آزمایشهای مجازی را از طریق AR در Google ارائه میکنند، از جمله L’Oreal، MAC Cosmetics، Fenty Beauty، و غیره. گوگل همچنین تعداد ارائه دهندگان داده ای را که با آنها کار می کند برای ایجاد دارایی های دیجیتال برای تجربیات AR گسترش داده است.
و اکنون، برندها گزینه جدیدی برای تبلیغ محصولات خود با استفاده از واقعیت افزوده دارند – گوگل در حال معرفی تبلیغات AR Beauty است. تبلیغکنندگان میتوانند تصاویر ثابت محصول را با پیشنمایشهای آزمایشی مجازی تعاملی جایگزین کنند.
با این آخرین پیشرفت ها، گوگل قصد دارد تجربه خرید آنلاین را هم برای مصرف کنندگان و هم برای برندهای صنعت زیبایی تغییر دهد.