استارتاپ تراشه هوش مصنوعی Rebellions در حال مذاکره برای جمع آوری 100 میلیون دلار است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت Rebellions قصد دارد حدود 100 میلیون دلار از سرمایه گذاران جهانی جمع آوری کند تا توسعه نسل بعدی تراشه هوش مصنوعی را تسریع بخشد و از علاقه روزافزون به سخت افزار مورد نیاز برای اجرای خدمات هوش مصنوعی استفاده کند.

افراد آشنا به این مذاکرات گفتند که استارتاپ کره جنوبی در حال بحث در مورد تامین مالی سری B است که ممکن است ارزش شرکت را بیش از 500 میلیون دلار کند. افرادی که خواستار ناشناس ماندن مذاکرات خصوصی فاش شده بودند، گفتند این شرکت سه ساله با شرکت هایی در ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور و اروپا تعامل داشته است. آنها افزودند که در حال برنامه ریزی برای بستن دور تا پایان سال جاری است.

Rebellions یکی از چندین بازیگر نوپایی است که تلاش می‌کند به بازار در حال رشد نیمه‌رساناهایی نفوذ کند که می‌توانند نرم‌افزار هوش مصنوعی را اجرا کنند و با استارت‌آپ‌های همکار از Groq Inc. مستقر در کالیفرنیا تا Tenstorrent Inc. تورنتو و همچنین رهبران جهانی مانند Nvidia Corp. نماینده Rebellions از اظهار نظر خودداری کرد.

سرمایه جهانی به سمت شرکت هایی از ایالات متحده به چین می رود که در حال توسعه خدمات هوش مصنوعی پیشرفته هستند، موجی از فعالیت که با ظهور ChatGPT اصلی OpenAI در ماه نوامبر ایجاد شد. این استارتاپ کره ای قصد دارد از سرمایه خصوصی و همچنین حمایت دولتی برای توسعه تراشه ای که «شورش» نامیده می شود، استفاده کند.

کره جنوبی تا سال 2030 حدود 826 میلیارد وون (615 میلیون دلار) را برای حمایت از طراحان تراشه های هوش مصنوعی داخلی اختصاص داده است و به دنبال ایجاد پایه ای فراتر از نیمه هادی های حافظه است که شرکت سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix اکنون بر آن تسلط دارند.

Rebellions و همتایانش سیلیکونی را طراحی می‌کنند که بر روی کارهای تخصصی مانند بینایی کامپیوتر و ربات‌های گفتگو تمرکز دارد، در حالی که اسب‌های کار Nvidia هنوز از نظر آموزش مدل‌های زبان بزرگ کارهای سنگینی را انجام می‌دهند. در داخل کشور، با FuriosaAI که توسط رهبر جستجوی ناور Corp. و بانک توسعه دولتی کره حمایت می شود، رقابت می کند. شرکت Sapeon با حمایت SK Telecom و SK Hynix یکی دیگر از رقبای کره ای است.

حامیان خود Rebellions عبارتند از KT Corp. – برترین شرکت مخابراتی بی سیم کشور – بانک توسعه کره، شرکت اینترنتی Kakao و Pavilion Capital سنگاپور. این شرکت برای ساخت تراشه های خود به سامسونگ روی آورده و از فناوری چهار نانومتری خود بهره می برد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور