DuckDuckGo در حال فراخوانی گوگل در مورد برچسب های جدید حریم خصوصی خود در iOS است که نشان می دهد این شرکت چه مقدار داده را از کاربران آیفون جمع آوری می کند.
برنامه اصلی Google و برنامه مرورگر Chrome هر دو برای iOS به روز شده اند.
همانطور که اکنون توسط اپل مورد نیاز است ، Google برای هر یک از برنامه ها ، لیستی از حریم خصوصی ارائه می دهد که داده های آنها را از کاربران جمع آوری می کند و داده ها برای چه مواردی استفاده می شود.
لیست طولانی اطلاعاتی که گوگل از کاربران برنامه های iOS جمع آوری می کند ، موضوع آخرین حمله DuckDuckGo علیه غول جستجو است.
DuckDuckGo در حال انتشار پیام زیر در کانال های رسانه های اجتماعی خود است:
پس از ماهها توقف ، گوگل سرانجام نشان داد که چه مقدار اطلاعات شخصی را در Chrome و برنامه Google جمع آوری می کنند. تعجبی ندارد که آنها می خواستند آن را پنهان کنند.
⁰
جاسوسی از کاربران هیچ ارتباطی با ساخت یک مرورگر وب یا موتور جستجوگر عالی ندارد. ما می دانیم (برنامه ما هر دو در یک است). pic.twitter.com/lJBbLTjMuu– DuckDuckGo (DuckDuckGo) 15 مارس 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ماههای متوقف کردن DuckDuckGo توجه شما را به مدت زمانی که برای به روزرسانی این برنامه ها از Google زمان می برد جلب می کند.
از زمان اجباری شدن برچسب های حریم خصوصی توسط اپل در ماه دسامبر ، برنامه اصلی Google و برنامه Chrome به روز نشده اند.
ماه ها بدون به روزرسانی برای هر برنامه Google غیر معمول است ، که منجر به حدس و گمان هایی می شود که گوگل چندان از قوانین جدید اپل خوشحال نیست.
تا زمانی که برنامه های Google به روز نمی شدند ، نیازی به داشتن برچسب های حریم خصوصی نبودند.
DuckDuckGo پیشنهاد می کند که گوگل می خواست اطلاعات افراد را پنهان کند ، با این تلقی که مقدار داده های جمع آوری شده برابر است با “جاسوسی” از کاربران.
اکنون که سرانجام برنامه اصلی Google به روز شد ، برچسب حریم خصوصی برای دیدن همه در دسترس است.
برچسب های حریم خصوصی اقدام جدیدی برای شفافیت است که توسط اپل ارائه شده است و بنابراین گزارش دهندگان برای اطلاعاتی که از افرادی که برنامه های خود را بارگیری می کنند را گزارش می دهند ، برای توسعه دهندگان اجباری است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برچسب ها در فروشگاه App iOS در صفحات بارگیری برنامه نمایش داده می شوند.
ایده پشت برچسب های حفظ حریم خصوصی این است که به کاربران اجازه می دهد در هنگام نصب برنامه ، آگاهانه درباره داده هایی که به شرکت ها تحویل می دهند تصمیم بگیرند.
برای مقایسه در اینجا برچسب حریم خصوصی DuckDuckGo است:
مدت هاست که اظهارات تهاجمی DuckDuckGo علیه گوگل بخشی از استراتژی این شرکت برای افزایش آگاهی در مورد نام تجاری آن بوده است.
در آن زمان که توئیت DuckDuckGo را دیدم به عنوان یک تبلیغ تبلیغ شد ، که به آن کمک کرد تا میزان قابل توجهی از تعامل را ایجاد کند.
موتور جستجوی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی تلاش زیادی می کند تا پیام خود را بیرون بکشد – اما آیا پاسخ مورد انتظار را می گیرد؟
با پیمایش در پاسخ به توییت DuckDuckGo ، به نظر می رسد بسیاری از میزان داده های جمع آوری شده گوگل خسته کننده نیستند. حتی برخی می گویند این چیز خوبی است زیرا منجر به نتایج جستجو بهتر می شود:
من دوست دارم Google اطلاعاتم را مانند مکان جستجو جمع آوری کند. تاریخچه بنابراین در مرحله بعدی می توانم اطلاعاتی را که بیشتر می خواهم به دست آورم و از دستگاه های دیگرم مراقبت کنم ، این برای من یک راز نیست.
– Man Chaya (man_danai) 16 مارس 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با این حال ، رشد اخیر DuckDuckGo حاکی از آن است که مخاطبانی وجود دارند که پیام شرکت را پذیرفته و از داشتن یک گزینه خصوصی قدردانی می کنند.
DuckDuckGo در اوایل سال جاری با رکورد تعداد جستجو مواجه شد و دومین موتور جستجوی بزرگ در تلفن همراه در ایالات متحده شد. رشد مداوم آن در طول سال تاکنون نشان می دهد که سرعت حرکت کند نمی شود.
زمان این حمله زمان جالبی می رسد. گوگل هفته گذشته پس از طرح دعوی طبقاتی 5 میلیارد دلاری علیه این شرکت به دلیل اقدامات جمع آوری اطلاعات در Chrome ، خبرهای اصلی خود را به دست آورد.
به نظر می رسد این روزها گوگل نمی تواند از انتقادات فرار کند. اما آیا تأثیری قابل اندازه گیری در تعداد افرادی که از خدمات آن استفاده می کنند خواهد داشت؟