بنیانگذار OVH: حادثه آتش سوزی مرکز داده نشان می دهد که همه پشتیبان گیری باید رایگان باشد

Octave Klaba ، بنیانگذار OVH ، ارائه دهنده ابر اروپایی که یکی از مراکز داده وی در فرانسه هفته گذشته در آتش سوزی از بین رفت ، گفت: این حادثه نشان داد که صنعت ارائه دهنده خدمات باید این ایده را دوباره فکر کند که پشتیبان باید خدمات اضافی باشد که از مشتریان اضافی دریافت می شود برای.

OVH به عنوان پیش پاسخ به فاجعه در دانشگاه خود در شرق فرانسه ، به طور پیش فرض و بدون هیچ گونه هزینه اضافی ، تهیه نسخه پشتیبان برای مشتریان را آغاز می کند.

کلابا معتقد است که این حادثه “استاندارد صنعت را تغییر خواهد داد” و آن را به سمت تهیه پشتیبان ایمن “به طور پیش فرض و بدون هیچ گونه پرداختی” سوق می دهد. “وی در یک به روزرسانی ویدئویی درباره تلاش های بهبودی ارسال شده در توییتر عصر چهارشنبه به وقت محلی گفت:

بسیاری از مشتریان OVH که میزبان برنامه هایی در پردیس سقوط کرده استراسبورگ بودند ، شکایت داشتند که نمی توانند برنامه های خود را به صورت آنلاین برگردانند زیرا پشتیبان ندارند. در توییتر ، چنین شکایاتی به طور کلی با اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه تهیه نسخه پشتیبان و برنامه های بازیابی بلایا به عهده مشتری است و نه به عهده ارائه دهنده خدمات است.

کلابا در این ویدئو گفت: “به نظر می رسد در سطح جهانی ، مشتریان … می فهمند که ما چه چیزی را تحویل می دهیم ، اما برخی از مشتریان ، آنها نمی فهمند که دقیقاً چه چیزی خریداری کرده اند.”

وی به جای تلاش برای روشن کردن گزینه های مختلف توافق نامه خدمات سطح OVH (“ما نمی خواهیم وارد این بحث شویم.”) ، “ما امنیت پشتیبان گیری را برای همه مشتریان در مراکز داده مختلف افزایش خواهیم داد” گفت

“این استراتژی ما برای پاسخ به این حادثه است که ما نمی خواهیم زندگی کنیم [through] در آینده. “

محققان روی UPS تمرکز می کنند

تحقیقات در مورد علت اصلی آتش سوزی هنوز ادامه دارد و کلابا گفت که وی اطلاعات بیشتری در مورد آن در روز جمعه ارائه خواهد داد. اما به نظر می رسد محققان بر روی سیستم های UPS در SBG2 ، مرکز داده در پردیس چهار تاسیساتی استراسبورگ که آتش سوزی آغاز شده و کاملاً تخریب شده است ، متمرکز شده اند.

در به روزرسانی قبلی ، بنیانگذار ذکر کرده بود که تصاویر حرارتی گرفته شده توسط آتش نشانانی که بلافاصله پس از آتش سوزی به محل حادثه رسیده اند ، نشان دهنده شعله ور شدن دو واحد UPS است.

روز چهارشنبه كلابا گفت كه محققان واحدهای یو پی اس ، باتری ها و فیوزها را برای كارشناسی و همچنین فیلم های دوربین مداربسته استخراج كرده اند.

بهبود

طبق گزارش داشبورد وضعیت OVH ، دانشگاه استراسبورگ از ساعت 9 بعدازظهر به وقت محلی عمدتا آفلاین است ، فقط برای چند قفسه در SBG1 ذخیره می شود. بر اساس به روزرسانی وضعیت در اوایل شب ، برق به هر سه تاسیساتی که از آتش سوزی جان سالم به در بردند ، بازسازی شد.

OVH انتظار دارد که شروع مجدد تدریجی سرورها در SBG1 و SBG3 در روز جمعه و SBG4 در روز دوشنبه آغاز شود.

سرورهای جایگزین برای آنهایی که در آتش سوزی از بین رفته و در نتیجه حادثه آسیب دیده اند ، در سایر مراکز داده شرکت در سراسر اروپا مستقر می شوند.

کلابا گفت ، کارگران کارخانه تولید سرور اروپایی OVH (این شرکت سرورهای خود را ایجاد می کند) در شیفت های تولید 15000 سرور اضافی در عرض چند هفته کار می کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور