سازمان عضو مرکز داده AFCOM با بن استوارت، معاون ارشد عملیات در مراکز داده جهانی NTT، در مورد صنعت مرکز داده و تأثیر آن بر جهان مصاحبه کرد. بن تیم عملیات مرکز داده آمریکا را رهبری میکند و با سایر رهبران عملیات مرکز داده منطقهای همکاری نزدیک دارد تا برنامه خدمات و تسهیلات مرکز داده را با تمرکز بر تعالی خدمات و رضایت مشتری اجرا کند.
AFCOM: در سال گذشته، بزرگترین چالشی که در صنعت مرکز داده با آن روبرو بوده اید چه بوده است؟ چگونه بر آن غلبه کرده اید؟
بن استوارت، معاون ارشد عملیات در مراکز داده جهانی NTT
در سال گذشته، بزرگترین چالش ما استخدام کارکنان بوده است – هم در استخدام کارکنان جدید و هم حفظ کارکنان فعلی. ما برای ساخت و نگهداری همه سایت های خود به کارمندان با کیفیت متکی هستیم و شاهد کمبود نامزدهای خوب برای این مشاغل هستیم. برای کمک به غلبه بر چالش، ما نقش فعالتری در جذب افراد و همچنین ارائه مزایا، فرصتها و آموزشهای عالی برای جذب استعدادهای جدید و به حداقل رساندن گردش مالی داشتهایم.
AFCOM: مراکز داده شما چگونه با محیط ها یا جوامع محلی خود تعامل می کنند یا به آنها پاسخ می دهند؟ چگونه امیدوارید که در آینده به آن برگردید؟
ما معتقدیم در جوامعی که در آن فعالیت می کنیم همسایگان خوبی هستیم و یکی از راه هایی که انجام می دهیم این است که مراقب منابع خوب باشیم. در فونیکس، ما از یک سیستم خنک کننده آب حلقه بسته استفاده می کنیم تا مصرف آب خود را به حداقل برسانیم، که موضوع مهمی در آن محیط است. طی موج گرمای بیسابقه در کالیفرنیا در اوایل سپتامبر، تیمهای مراکز داده ما در کالیفرنیا نزدیک به 33 مگاوات برق را به مدت پنج روز به ژنراتورها منتقل کردند تا به کاهش تقاضا در شبکه کمک کنند. ما سعی می کنیم اثرات زیست محیطی خود را به حداقل برسانیم و در مواقعی که جوامع ما به آن نیاز دارند، به کمک گام برداریم. ما همچنین معتقدیم که از طریق تلاش های مسئولیت اجتماعی خود به جامعه کارمندان خود کمک می کنیم. ما چهار گروه منابع کارمند – شبکه کارمندان سیاه پوست، LGBTQ+ ERG، Veterans ERG و شبکه کارمندان زنان را ایجاد کرده ایم تا از یک محل کار متنوع تر و فراگیرتر حمایت کنیم، تعامل را تقویت کنیم و فرهنگ را تقویت کنیم.
AFCOM:کدام روند اخیر مرکز داده شما را بیشتر هیجان زده یا مشتاق کرده است؟
یکی از روندهای اخیر که من بیش از همه در مورد آن هیجان زده هستم، تعهد مداوم صنعت به پایداری است. بیشتر و بیشتر، ما پایداری را به عنوان یک محرک کلیدی در طراحی، ساخت و عملیات مرکز داده می بینیم. این صنعت به تکامل و شناسایی راههای جدید برای پایدارتر شدن ادامه میدهد – از فناوریهای برق و خنککننده تا مصالح ساختمانی و استانداردهای طراحی. در NTT، ما تا سال 2030 به سمت انرژی های تجدیدپذیر 100% در مراکز داده خود حرکت می کنیم، و همچنین تا سال 2030، انتشار صفر خالص در سراسر عملیات مرکز داده خود را هدف قرار داده ایم. بسیار خوب است که می بینیم بسیاری از شرکت ها با تعهدات مشابه گرد هم می آیند تا تمرکز خود را بر روی این مرکز متمرکز کنند. پایداری در سراسر صنعت
AFCOM:شما شخصاً امیدوارید در دهه آینده چه کارهایی را انجام دهید؟ امیدوارید صنعت مرکز داده به طور کلی بتواند در دهه آینده چه کاری انجام دهد؟
دو چیز اصلی وجود دارد که میخواهم شاهد دستیابی این صنعت در دهه آینده باشم – ادامه تأثیرگذاری بر مسائل اجتماعی و زیستمحیطی و جذب استعدادهای بزرگتر. مراکز داده به این زودی ها از بین نخواهند رفت، و در واقع، این صنعت تنها به رشد خود ادامه خواهد داد. این بدان معناست که ما باید به دنبال فناوریها و فرآیندهای جدیدی باشیم که به ما امکان میدهد تأثیرات زیستمحیطی خود را کاهش دهیم و به جوامع محلی خود منتفع شویم. همانطور که ما مراکز داده بیشتری می سازیم و راه اندازی می کنیم، به استعدادهای با کیفیت و متنوع بیشتری نیاز خواهیم داشت. ما باید کار بهتری برای جذب افراد به صنعت انجام دهیم، و باید مطمئن شویم که حمایتگر و فراگیر هستیم، بنابراین افرادی با سوابق و تجربیات مختلف را جذب می کنیم که به غنی سازی محل کار و صنعت ما کمک می کنند.