امروز کمیسیون اروپا اعلام کرد که گوگل بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) به عنوان دروازه بان تعیین شده است. DMA یک قانون جدید است که برای هماهنگ کردن مقررات پلت فرم در سراسر اتحادیه اروپا و تضمین بازارهای دیجیتال منصفانه و باز طراحی شده است. این قانون در مارس 2024 اجرایی می شود.
ما همیشه به ارائه انتخاب و کنترل به مردم و مشاغل و رقابت بر اساس شایستگی خدمات خود معتقد بوده ایم. DMA از گوگل و سایر شرکتها میخواهد تا تغییرات مختلفی در نحوه عملکرد محصولات و خدمات خود ایجاد کنند. برای ما، به عنوان مثال، این به معنای ساختن بر روی کاری است که انجام دادهایم تا به مصرفکنندگان اطلاعات و فرصتهایی برای تغییر پلتفرمها یا مدیریت دادههایشان (مانند Google Takeout و گزارشهای شفافسازی Google) و یادآوری انتخابهایشان به مردم (مانند صفحه نمایش های انتخابی که اکنون در اروپا ارائه می کنیم).
همانطور که راه حل های انطباق خود را پیش از موعد مقرر در سال آینده توسعه می دهیم، به همکاری نزدیک با کمیسیون اروپا و سایر ذینفعان ادامه خواهیم داد. هدف ما ایجاد تغییراتی است که الزامات جدید را برآورده می کند و در عین حال از تجربه کاربر محافظت می کند و محصولات مفید، نوآورانه و ایمن برای مردم اروپا ارائه می دهد. این به معنای مشورت با محققان، مهندسان و طراحان محصول برای به دست آوردن این تعادل است.
ما از گفتگوی آزادانه ای که مردم به ما پیشنهاد داده اند در حالی که برای آماده شدن برای تاریخ انطباق و بعد از آن تلاش می کنیم قدردانی می کنیم. در عین حال، تصمیم خود را برای تعیین و ارزیابی پیامدهای آن بررسی خواهیم کرد.