هوش مصنوعی و بارهای کاری ابر تقاضای مرکز داده را افزایش می دهند | دانش مرکز داده

گزارش جدید JLL نشان می‌دهد که حجم کاری هوش مصنوعی و ادامه پذیرش ابر، تقاضای انفجاری برای مراکز داده را افزایش می‌دهد و منجر به کمبود فضای هم‌مکانی و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

بر اساس 1H جدید JLL، عرضه فعلی و کوتاه مدت ظرفیت مرکز داده در بازارهای اصلی و بیشتر بازارهای ثانویه نمی تواند پاسخگوی تقاضا باشد زیرا ارائه دهندگان خدمات ابری بزرگ و شرکت های مالی، مراقبت های بهداشتی و سایر بازارها برای فضای مرکز داده موجود رقابت می کنند. گزارش مرکز داده آمریکای شمالی 2023.

هولکامب نقل قول را کشید

در نتیجه، ارائه‌دهندگان هم‌محلی قیمت‌ها را تا 20 تا 30 درصد سال به سال در بازارهای اولیه افزایش داده‌اند، در حالی که بازارهای ثانویه با مقداری ظرفیت مازاد – مانند کلمبوس، اوهایو. شهر “سالت لیک؛ رنو، نوادا؛ و آستین، تگزاس – به گفته JLL، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری و املاک تجاری جهانی، از تقاضای سرریز از بازارهای اولیه حمایت می کنند.

کرت هولکامب، معاون اجرایی و همکار، گفت: “ما هرگز در موقعیتی با چنین عدم تعادل عرضه و تقاضا نبوده ایم. یک سال و نیم پیش، ما در اکثر بازارهای ایالات متحده نرخ خالی مناسبی داشتیم.” – رهبر عمل بازارهای مرکز داده JLL. “این بدان معناست که ما تقریباً می‌توانیم خانه‌ای برای تمام نیازهای موجود در آنجا پیدا کنیم و این به طور کامل تغییر کرده است.”

هولکامب در مصاحبه ای گفت: تقاضا برای ظرفیت مرکز داده در سه ماهه چهارم سال گذشته از عرضه پیشی گرفت. دانش مرکز داده.

هولکامب می گوید: “ما دیدیم که برخی از هایپراسکیلرها بخش های بزرگی از فضا و ظرفیت را اشغال می کنند. سپس وقتی شوق هوش مصنوعی واقعاً رخ داد، شرکت های هوش مصنوعی زیادی داشتیم که با مشتریان معمولی سازمانی، افراد ابری و ابر مقیاس کننده ها در مورد آنچه در دسترس است رقابت می کردند.” گفت. ما شاهد عرضه بسیار کم و افزایش قابل توجهی در نرخ اجاره هستیم.»

بر اساس این گزارش، اکثر منابع مرکز داده که در نیمه آخر سال‌های 2023 و 2024 تحویل داده می‌شوند، از پیش اجاره شده‌اند یا تحت قراردادهای انحصاری قرار دارند، که در نتیجه گزینه‌های محدودی برای سازمان‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی نکرده‌اند، وجود دارد. او گفت که انتظار می رود عدم تعادل زنجیره تامین تا سال 2024 و احتمالا تا سال 2025 ادامه یابد.

توصیه هولکامب برای سازمان ها: اگر در آینده به ظرفیت مرکز داده از سوی ارائه دهندگان کولوکیشن نیاز دارید، از هم اکنون برنامه ریزی را شروع کنید.

هولکامب گفت: “توصیه ما به مشتریانمان این است که شما باید در مورد نیازهای خود فکر کنید و به زمان بندی فکر کنید.” “اگر فکر می کنید در پایان سال 2024 به ظرفیت نیاز دارید، بهتر است امروز در بازار باشید زیرا در حال رقابت با سایر کاربرانی هستید که به فضا نیز نیاز دارند. بنابراین باید در صف قرار بگیرید. باید بفهمید چه ارائه‌دهنده‌ای را دوست دارید، و سپس باید معاملات خود را قبل از اینکه حتی در ساختمان‌هایشان شکسته شوند، قطع کنید.”

در واقع، ادامه مشکلات زنجیره تامین برای فناوری، کمبود زمین در دسترس و محدودیت‌های برق، زمان‌بندی توسعه مرکز داده را به سه تا پنج سال یا بیشتر افزایش داده است.

روند مرکز داده: AI و Edge Computing Adoption

هولکامب گفت: انتظار می رود هوش مصنوعی تقاضای مراکز داده را حتی بیشتر تسریع کند زیرا ارائه دهندگان ابری به طور فزاینده ای پیشنهادات GPU به عنوان یک سرویس را ارائه می دهند، شرکت های هوش مصنوعی خدمات جدید هوش مصنوعی را ارائه می دهند و شرکت ها برای پذیرش این فناوری رقابت می کنند.

در این گزارش آمده است که اپراتورهای مرکز داده برای پشتیبانی از نیازهای جدید هوش مصنوعی نیاز به استقرار خوشه‌های سرور قدرتمند و با چگالی بالا و سایر زیرساخت‌ها دارند که در برخی موارد می‌تواند تراکم را به 50 کیلووات تا 100 کیلووات در هر رک برساند. در این گزارش آمده است که بسیاری از ارائه دهندگان کولوکیشن ولتاژ تحویلی به کف را به 415 ولت افزایش داده اند تا هزینه اولیه تحویل برق به سرورهای با چگالی بالا را کاهش دهند.

علاوه بر این، تقاضا برای مراکز داده لبه در حال افزایش است زیرا ابر مقیاس‌کننده‌ها گره‌های شبکه لبه را برای نزدیک‌تر شدن به مراکز جمعیتی خارج از بازارهای اصلی اضافه می‌کنند. در این گزارش آمده است که انجام این کار باعث بهبود عملکرد و کاهش تأخیر برنامه های هوش مصنوعی مانند ChatGPT می شود.

فعالیت بازار سرمایه همچنان قوی است

علیرغم نرخ بهره بالاتر در سال جاری، تقاضای وام دهندگان و سرمایه گذاران در بازار مرکز داده همچنان قوی باقی مانده است. فعالیت‌های ادغام و اکتساب رکورددار ادامه یافت، در حالی که مراکز داده همچنان وام دهندگان مختلفی را جذب می‌کنند، از جمله شرکت‌های بیمه عمر، بانک‌ها، صندوق‌های بدهی، و بازار CMBS (اوراق با پشتوانه وام مسکن تجاری)/SASB (تک دارایی، وام‌گیرنده تک) ، در این گزارش آمده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور