گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را «عصر جمینی» اعلام کرد

شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، امروز نتایج مالی سه ماهه اول سال 2024 خود را اعلام کرد.

در حالی که گوگل رشد دو رقمی در حوزه‌های درآمدی کلیدی را گزارش کرد، تمرکز بر پیشرفت‌های هوش مصنوعی آن بود که توسط مدیرعامل، ساندار پیچای، «عصر جمینی» نام گرفت.

اعداد: رشد 15 درصدی درآمد، افزایش حاشیه های عملیاتی

آلفابت درآمد سه ماهه اول را 80.5 میلیارد دلار گزارش کرد که 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که بیشتر از پیش بینی های وال استریت است.

درآمد خالص 23.7 میلیارد دلار بود که سود هر سهم 1.89 دلار کاهش یافت. حاشیه عملیاتی از 25 درصد در سال قبل به 32 درصد افزایش یافت.

روث پورات، رئیس و مدیر مالی آلفابت اظهار داشت:

“نتایج مالی قوی ما منعکس کننده قدرت درآمد در سراسر شرکت و تلاش های مداوم برای مهندسی مجدد پایه هزینه ما است.”

واحدهای اصلی تبلیغات گوگل، مانند جستجو و یوتیوب، باعث رشد شدند. درآمد تبلیغات گوگل در این سه ماهه به 61.7 میلیارد دلار رسید.

بخش Cloud نیز با درآمد 9.6 میلیارد دلاری، رشدی 28 درصدی نسبت به سال گذشته را حفظ کرد.

پیچای تاکید کرد که انتظار می‌رود یوتیوب و کلود با مجموع درآمد سالانه 100 میلیارد دلار از سال 2024 خارج شوند.

ادغام هوش مصنوعی مولد در جستجو

گوگل قبل از اینکه اخیراً مرورهای هوش مصنوعی را در صفحه اصلی نتایج جستجو معرفی کند، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در آزمایشگاه‌های جستجو آزمایش کرد.

پیچای در مورد عرضه تدریجی می گوید:

ما در حال سنجش نحوه انجام این کار هستیم، با تمرکز بر مناطقی که هوش مصنوعی ژنرال می‌تواند تجربه جستجو را بهبود بخشد، در حالی که ترافیک وب‌سایت‌ها و بازرگانان را نیز در اولویت قرار می‌دهد.»

پیچای گزارش می دهد که ویژگی های هوش مصنوعی مولد گوگل تاکنون به بیش از یک میلیارد پرسش پاسخ داده است:

ما قبلاً میلیاردها پرسش را با ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد خود ارائه کرده‌ایم. این به مردم امکان می‌دهد به اطلاعات جدید دسترسی پیدا کنند، به روش‌های جدید سؤال بپرسند و سؤالات پیچیده‌تری بپرسند.»

گوگل استفاده از جستجو و رضایت کاربران را در میان افرادی که با نتایج مرور کلی هوش مصنوعی جدید تعامل دارند، افزایش داده است.

این شرکت همچنین ویژگی «Circle to Search» خود را در اندروید برجسته کرده است، که به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیاء را روی صفحه‌نمایش یا در ویدیوها حلقه بزنند تا پاسخ‌های فوری مبتنی بر هوش مصنوعی را از طریق Google Lens دریافت کنند.

سازماندهی مجدد برای “عصر جوزا”

به عنوان بخشی از نقشه راه هوش مصنوعی، آلفابت در حال ادغام تمامی تیم های سازنده مدل های هوش مصنوعی زیر چتر گوگل دیپ مایند است.

پیچای فاش کرد که از طریق بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، این شرکت هزینه‌های دستگاه مرتبط با نتایج جستجوی هوش مصنوعی تولیدی خود را در طول سال گذشته 80 درصد کاهش داده است.

وی بیان می کند:

“مراکز داده ما برخی از با عملکرد بالا، امن ترین، قابل اعتمادترین و کارآمدترین در جهان هستند. ما مدل‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی جدیدی ایجاد کرده‌ایم که بیش از صد برابر کارآمدتر از ۱۸ ماه پیش هستند.

گوگل چگونه با هوش مصنوعی درآمد کسب خواهد کرد؟

آلفابت فرصت هایی را برای کسب درآمد از هوش مصنوعی از طریق محصولات تبلیغاتی، ارائه های ابری و خدمات اشتراک خود می بیند.

Google در حال ادغام Gemini در محصولات تبلیغاتی مانند Performance Max است. بخش Cloud این شرکت “بهترین هوش مصنوعی گوگل” را برای مشتریان سازمانی در سراسر جهان به ارمغان می آورد.

Google One، سرویس اشتراک این شرکت، در سه ماهه اول از 100 میلیون مشترک پولی فراتر رفت و یک طرح ممتاز جدید با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد با مدل‌های Gemini معرفی کرد.

چشم انداز آینده

پیچای شش مزیت کلیدی را بیان کرد که Alphabet را برای رهبری «موج بعدی نوآوری هوش مصنوعی» قرار می دهد:

  1. رهبری تحقیق در پیشرفت های هوش مصنوعی مانند مدل چند وجهی Gemini
  2. زیرساخت قوی هوش مصنوعی و تراشه های TPU سفارشی
  3. ادغام هوش مصنوعی مولد در جستجو برای بهبود تجربه کاربر
  4. ردپای محصول جهانی که به میلیاردها می رسد
  5. تیم های ساده و سرعت اجرا بهبود یافته است
  6. چندین جریان درآمد برای کسب درآمد از هوش مصنوعی از طریق تبلیغات و ابر

با رویدادهای آتی مانند Google I/O و Google Marketing Live، انتظار می‌رود این شرکت به‌روزرسانی‌های بیشتری را در مورد ابتکارات هوش مصنوعی و نقشه راه محصول خود به اشتراک بگذارد.


تصویر ویژه: سرگئی الاگین / شاتر استوک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور