چگونه یک ارائه‌دهنده کولوکیشن را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت داشته باشد

هیچ کمبودی برای مشاوره وجود ندارد نحوه انتخاب ارائه دهنده ابر. اما در مورد شرکت های کولوکیشن چطور؟ هنگام مقایسه یک کولو با دیگری چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

البته این بستگی به این دارد که شما دقیقاً چه چیزی را امیدوار هستید که از کولوکیشن خارج شوید. اما به طور کلی، دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند تا بهترین ارائه دهنده کولوکیشن را برای موارد استفاده خود انتخاب کنید.

مکان ها

یکی از رایج‌ترین دلایل میزبانی بارهای کاری در یک مرکز کولوکیشن به جای ابر عمومی این است که ارائه دهندگان رنگ معمولاً مراکز داده را در مکان هایی که ارائه دهندگان ابری این کار را نمی کنند ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر نیاز دارید که حجم کاری را در یک جغرافیای خاص قرار دهید تا تأخیر را به حداقل برسانید، این مهم است.

با این حال، برخی از کولوها مکان های مرکز داده بیشتری را نسبت به سایرین ارائه می دهند. برخی نیز مراکز داده را نزدیک‌تر به مراکز جمعیتی یا دیگر مناطق جغرافیایی دارای اولویت ارائه می‌دهند.

بسته به جایی که بارهای کاری شما به طور ایده‌آل میزبانی می‌شود، تعداد و انواع مکان‌های مرکز داده ممکن است عامل اصلی در انتخاب ارائه‌دهنده هم‌مکانی باشد.

خدمات مدیریت شده

برخی از ارائه دهندگان موقعیت مکانی ارائه خدمات مدیریت شده. انواع خاص خدمات ممکن است بسیار متفاوت باشد، از استقرار و مدیریت سخت افزار گرفته تا پشتیبان گیری از داده ها، خدمات امنیتی مدیریت شده و فراتر از آن.

اگر برای مدیریت زیرساخت خود کمک می خواهید، خدماتی مانند این را در نظر بگیرید. از سوی دیگر، اگر منابع لازم برای مدیریت همه چیز را خودتان دارید و فقط به املاک و مستغلات مرکز داده نیاز دارید، خدمات مدیریت شده عاملی در انتخاب بهترین ارائه‌دهنده موقعیت مکانی برای شما نخواهد بود.

اتصال به یکدیگر

در حالی که تقریباً تمام امکانات کولوکیشن فراهم می کند راه حل های اتصال شبکه با کارایی بالا، گزینه های اتصال آنها می تواند از نظر تنوع و عملکرد متفاوت باشد. اگر به انواع خاصی از راه حل های شبکه نیاز دارید – به عنوان مثال، اگر نیاز دارید زیرساخت های هم محل خود را به یک ابر عمومی خاص متصل کنید – پیشنهادات اتصال ارائه دهندگان مختلف را مقایسه کنید.

تاب آوری

اکثر شرکت‌های کولوکیشن، پشتیبان‌گیری نیرو، شبکه‌های اضافی و سایر منابعی را ارائه می‌کنند که می‌توانند انعطاف‌پذیری بارهای کاری را که در یک مرکز هم‌سکویی اجرا می‌شوند، افزایش دهند. اما در اینجا دوباره، برخی از کولوها بیشتر از دیگران ارائه می دهند.

به عنوان مثال، برخی ممکن است خدمات بازیابی فاجعه را برای کمک به مشتریان در بازیابی محیط های مختل ارائه دهند. برخی نیز ممکن است تضمین کنند که مراکز داده آنها می توانند انواع خاصی از بلایای طبیعی مانند سیل و طوفان را تحمل کنند.

اگر به حجم کاری بسیار در دسترس نیاز دارید – و امروز چه کسی نیازی به این کار ندارد؟ – ضمانت‌های انعطاف‌پذیری ارائه‌دهندگان هم‌اکومی را مقایسه کنید.

ضبط آهنگ

آخرین عاملی که باید در هنگام انتخاب کولو در نظر گرفت، تاریخچه – و چشم انداز آینده – ارائه دهنده کولوکیشن است. چه مدت است که در اطراف است؟ آیا سابقه سرویس بدون اختلال دارد؟ آیا احتمال دارد که توسط یک ارائه دهنده بزرگتر خریداری شود؟

در حالی که کولوهای جدیدتر به هیچ وجه ذاتاً پایین نیستند، آنهایی که سوابق ارائه امکانات مرکز داده قابل اعتماد را دارند احتمالاً به این کار ادامه می دهند. احتمالاً یک ابر عمومی را که دیروز شروع به کار کرده است انتخاب نمی کنید، و ممکن است بخواهید به طور مشابه در مورد انتخاب یک colo فکر کنید.

نتیجه

از موقعیت مکانی گرفته تا انعطاف پذیری و ارائه خدمات مدیریت شده و فراتر از آن، کولوها اشکال و اشکال مختلفی دارند. مطمئن شوید که آنها را به طور کلی ارزیابی کنید – و به چیزی بیش از قیمت فکر کنید، عاملی که بسیار اساسی است که ما آن را در این لیست قرار نداده ایم – تا ارائه دهنده موقعیت مکانی مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور