چگونه تغییر آب و هوا بر مکان مراکز داده تأثیر می گذارد | دانش مرکز داده

در بیشتر موارد، اپراتورهای مرکز داده بر اساس عواملی مانند هزینه ساخت و ساز در مناطق بالقوه، نزدیکی مرکز داده به کاربران نهایی و انواع منابع انرژی در دسترس برای برق آ تاریخ سنتr در یک منطقه خاص

با این حال، یکی از عوامل مهمی که آنها همیشه به آن فکر نمی کنند این است که چگونه تغییرات آب و هوایی می تواند بر روی مرکز داده آنها بسته به مکانی که انتخاب می کنند تأثیر بگذارد. از طرق مختلف، تغییرات آب و هوا می‌تواند مکان‌های مراکز داده برتر امروزی را در آینده بسیار جذاب‌تر کند و اپراتورهایی که می‌خواهند از مشکلات پیش‌بینی‌نشده اجتناب کنند، باید از هم‌اکنون گام‌هایی بردارند تا از روندهای متغیر آب و هوایی جلوتر باشند.

در اینجا نگاهی داریم به آنچه که صنعت مرکز داده باید در هنگام تصمیم گیری برای مکان یابی مراکز داده در نظر بگیرد تا در برابر تغییرات آب و هوایی انعطاف پذیر باقی بماند.

چگونه تغییرات آب و هوایی بر مراکز داده تأثیر می گذارد

تغییرات آب و هوایی می تواند مراکز داده را به روش های مختلفی تحت تاثیر قرار دهد:

  • افزایش هزینه های خنک کننده: سیستم های خنک کننده یکی از پر انرژی ترین اجزای مراکز داده هستند و افزایش نرخ خشکسالی و امواج گرما تنها این چالش را تشدید خواهد کرد.
  • افزایش هزینه های انرژی: هزینه‌های انرژی از همه نوع برای مراکز داده ممکن است به دلیل قیمت‌گذاری انرژی بالاتر از سوی شرکت‌های خدمات شهری افزایش یابد، که برای مثال اگر خشکسالی منجر به کاهش توانایی تولید برق با استفاده از برق آبی شود، احتمالاً هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند. انرژی پاک، که بسیاری از اپراتورهای مراکز داده در تلاش برای کاهش انتشار کربن خود به دنبال آن هستند، ممکن است به ویژه پرهزینه تر شود.
  • سیل: مراکز داده ساخته شده در مکان‌هایی که در معرض سیل هستند، با بالا آمدن اقیانوس‌ها و شیوع بیشتر رویدادهای آب و هوایی شدید، در معرض خطر بیشتر اختلال هستند.
  • بیمه پذیری: بیمه‌گران قبلاً از بیمه کردن انواع خاصی از املاک در مناطق خاص خودداری کرده‌اند خطرات مرتبط با آب و هوا. اپراتورهای مرکز داده هنوز مشکلات دریافت بیمه را گزارش نکرده اند، اما این ممکن است در آینده به یک مشکل تبدیل شود.
  • افزایش فشارهای پایداری: صنعت مراکز داده در حال حاضر در تیررس محیط بانان قرار دارد، که به طور فزاینده ای از مراکز داده به عنوان عوامل اصلی انتشار کربن یاد می کنند. این انتقاد احتمالاً تنها در صورتی شدیدتر خواهد شد که بحث‌های مربوط به تغییرات آب و هوا اهمیت بیشتری پیدا کند.

به همه این دلایل، اکنون زمان آن فرا رسیده است که اپراتورهای مرکز داده به فکر ساختن مراکز داده ای باشند که بتوانند در شرایط آب و هوایی در حال تغییر جان سالم به در ببرند.

مکان مرکز داده به عنوان یک گام کلیدی در موفقیت در تغییر آب و هوا

راه های زیادی وجود دارد که صنعت مرکز داده می تواند به این چالش ها پاسخ دهد. می تواند به سرمایه گذاری در استراتژی هایی که افزایش می یابد ادامه دهد پایداری مرکز دادهبه عنوان مثال، و به کارگیری فناوری هایی که به کاهش خسارات ناشی از سیل و سایر بلایای طبیعی کمک می کند.

اما شاید تنها موثرترین راه برای مقاوم‌سازی مراکز داده در برابر تغییرات آب و هوایی، قرار دادن آنها در مکان‌هایی باشد که کمتر در معرض تأثیرات منفی تغییر آب و هوا هستند. مکان ایده آل مرکز داده در عصر تغییرات آب و هوایی مکانی است که:

  • منابع انرژی پاک را تحت هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر می کند. مراکز داده ای که می توانند به ترکیبی از انرژی خورشیدی و باد تکیه کنند در این زمینه موقعیت خوبی دارند، زیرا آب و هوای خشک و آرام تولید انرژی خورشیدی را تسهیل می کند، در حالی که سرعت باد در دوره‌های مرطوب‌تر و طوفانی‌تر افزایش می‌یابد.
  • مستعد سیل نیست، حتی با سطح دریا بالاتر.
  • در منطقه ای نیست که بیمه گذاران احتمالاً نرخ های بالاتری را دریافت کنند یا به طور کلی از پوشش امتناع کنند.

اکثر مراکز داده ساخته شده همه این شرایط را ندارند. در سال های اخیر به ویژه، صنعت مرکز داده بر روی تمرکز کرده است تأسیسات ساختمانی در مناطق پرجمعیت ساحلیمانند کالیفرنیا و ویرجینیای شمالی. آن مناطق ممکن است در صدر فهرست مکان هایی نباشند که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی متحمل می شوند، اما انعطاف پذیرترین مناطق نیز نیستند.


مکان‌های بهتر برای مراکز داده در عصر تغییرات اقلیمی، مناطق داخلی هستند که به آبراه‌های اصلی نزدیک نیستند و می‌توان چندین نوع انرژی پاک را به راحتی تامین کرد. در آینده، اپراتورهای مراکز داده که می‌خواهند یک قدم جلوتر از تغییرات آب و هوایی باقی بمانند، احتمالاً بر ساختن تأسیسات در این نوع مناطق تمرکز خواهند کرد. آنها ممکن است دورتر از مراکز جمعیتی باشند، اما احتمال نابودی آنها در اثر بلایای طبیعی نیز کمتر است.

نتیجه

تا همین اواخر، آب و هوا عامل اصلی در تصمیم گیری برای ساخت مرکز داده نبود. اما این تغییر کرده است و سازمان‌های هوشمند باید اکنون به دنبال راه‌هایی برای افزایش انعطاف‌پذیری آب و هوای مراکز داده خود باشند. مؤثرترین راه برای انجام این کار، انتخاب مکان هایی است که به طور طبیعی در برابر تأثیرات منفی تغییر آب و هوا مقاوم هستند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور