وردپرس باعث خاموش شدن موتور جستجوگر Creative Commons می شود

Creative Commons Search در حال پیوستن به WordPress.org است ، که به شما کمک می کند موتور جستجو برای تصاویر رایگان برای آینده قابل پیش بینی در حال اجرا باشد.

مت مولن وگ ، مدیر عامل شرکت مادر وردپرس Automattic ، می گوید که پس از شنیدن اینکه خطر تعطیل شدن دارد ، تصمیم گرفت CC Search را روی آن بیاورد:

“من مدتی طولانی طرفدار Creative Commons و کارهای تأثیرگذار آنها در زمینه مجوزهای محتوای باز هستم و وقتی شنیدیم که آنها در حال خاموش کردن موتور جستجوی CC خود هستند ، ما بلافاصله شروع به کاوش در مورد راه های ادامه آن کردیم.”

یکی از راه هایی که Mullenweg قصد دارد CC Search را ادامه دهد ، دادن خانه جدید به آن در WordPress.org است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این هزینه های سربار قابل توجهی را برای CC Search حذف می کند ، زیرا وردپرس هزینه میزبانی مخزن 500 میلیون تصویر خود را پوشش می دهد.

“من مشتاقانه می خواهم خانه جدیدی برای محصول جستجوی باز آنها در WordPress.org در تعهد مداوم به آزادی های منبع آزاد و تأمین این منبع جامعه برای دهه های آینده ایجاد کنم.”

Creative Commons سازمانی غیرانتفاعی است که تجربه جستجوی بدون آگهی را ارائه می دهد. جستجوی CC برای ادامه کار به کمک های مالی وابسته است.

با حذف هزینه های میزبانی ، CC Search کمتر به سخاوت کاربران ادامه خواهد داد.

علاوه بر این ، Automattic اعضای اصلی تیم جستجوی CC را استخدام کرده و از کار آنها حمایت مالی می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

Creative Commons برای حفظ پروژه های منبع باز خود به تیمی از توسعه دهندگان داوطلب اعتماد می کند.

ممکن است برخی از این داوطلبان برای اولین بار حقوق کار خود را دریافت کنند. اگرچه مشخص نیست Automattic داوطلبان CC را استخدام می کند یا اعضای کارکنان مهندسی تمام وقت خود را.

در هر صورت ، این یک پیروزی بزرگ برای Creative Commons است که از سال 2001 به ناشران در یافتن تصاویر دارای مجوز آشکار کمک می کند.

مولن وگ خاطرنشان می کند که CC Search بزودی پشتیبانی صوتی و تصویری را اضافه خواهد کرد. احتمالاً بدون این کمک وردپرس امکان پذیر نیست.

استخدام اعضای تیم CC Search در را برای گسترش قابلیت های آن با ویژگی های بیشتر در آینده باز می کند.

مولن وگ می گوید که جزئیات مربوط به برنامه های آینده را چند هفته دیگر به اشتراک می گذارد تا وقتی همه چیز از CC Search در وردپرس فعال و اجرا شود.

در حال حاضر مشخص نیست که این تغییر برای دارندگان سایت وردپرس به چه معناست. غیر از مزیت داشتن دسترسی مستمر به CC Search.

من مطمئن هستم که در بالای لیست خواسته های همه ، توانایی جستجو و افزودن تصاویر به پست ها بدون خروج از ویرایشگر وردپرس است.

Creative Commons در حال حاضر یک افزونه رسمی وردپرس ارائه می دهد که افزودن مجوزهای استفاده رایگان به محتوای خود را برای دارندگان سایت آسان می کند. این امکان وجود دارد که عملکرد به صورت بومی در نسخه های بعدی وردپرس ارائه شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

کریتیو کامنز هنوز بیانیه رسمی منتشر نکرده است ، اما مدیر عامل سابق رایان مرکلی نظرات خود را در این باره ارائه داده است توییتر:

“وقتی CC Search را شروع کردم ، همیشه امیدوار بودم که به بخشی از زیرساخت اینترنت تبدیل شود. [Matt Mullenweg] و من اولین بار در مورد CC Search در سال 2018 صحبت کردم ، و او بلافاصله پتانسیل را دید. من از دیدن این اتفاق خیلی خوشحالم این برای وردپرس عالی است و برای Commons عالی است. “

منبع: وبلاگ شخصی مت مولن وگ

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور