شرکت ساختمانی نوسازی زیرساخت ها را تسریع می کند

گرچه وسوسه انگیز است كه صنعت ساختمان را به عنوان یكی از آخرین بازدارنده های فن آوری و فرآیندهای مدرن در نظر بگیریم ، اما دور از واقعیت است. شرکت های ساختمانی امروز به طور فعال همه چیز را از هوش مصنوعی ، تجزیه و تحلیل پیشرفته و واقعیت افزوده گرفته تا چاپ سه بعدی ، رباتیک و بهینه سازی زنجیره تامین.

این مسیری بود که گروه ساخت مک لارن با ورود بیماری همه گیر COVID-19 طی کرد و باعث شد شرکت مستقر در انگلستان یک طرح مدرن سازی زیرساخت قبلاً بلند پروازانه را سرعت ببخشد ، ذخیره سازی پرونده را بهبود بخشد و حفاظت اطلاعات، و تبدیل به یک شرکت ابر اول. این شرکت که از سال 2001 در سراسر انگلستان و امارات متحده عربی فعالیت می کند ، سال به سال رشد چشمگیری داشته و زیرساخت های موجود آن علائم فشار را نشان می دهد.

در آن زمان ، مک لارن یک مرکز داده داخلی داشت تا خدمات ده ها ساخت و ساز و سایت های دیگرش را ارائه دهد. هر سایت بیشتر از طریق پیوندهای MPLS به مرکز داده متصل می شود. مرکز داده میزبان همه برنامه ها و حجم گسترده ای از داده های بدون ساختار، از جمله اسناد طراحی و برنامه ریزی معماری ، صفحات گسترده و اسناد مناقصه برای مراحل ساخت. برای تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی خطرات ، این شرکت به Microsoft Azure اعتماد کرد.

وی افزود: “داده های بدون ساختار ما با سرعت 25٪ در سال در حال رشد بود ، نه تنها به دلیل رشد تجارت ما ، بلکه به دلیل فناوری جدید مانند هواپیماهای بدون سرنشین که از نظر هوایی پروژه ها را می بینند. هر بار که یک هواپیمای بدون سرنشین بالا می رود ، می تواند بین 10 تا 20 گیگابایت داده تولید کند. ”گفت: دانیل بلکمن ، رئیس فناوری اطلاعات مک لارن. “ما به یک روش بهتر برای متمرکز کردن و محافظت از همه این داده ها نیاز داشتیم.”

تا سال 2018 مشخص شد که این شرکت باید معماری خود را تکامل بخشد و بیشتر به ابر اعتماد کند. اولین قدم دور شدن از MPLS به سمت سیتریکس بود SD-WAN معماری برای بهبود کنترل ، عملکرد و مدیریت در یک محیط مبتنی بر ابر. مورد بعدی تقویت امنیت بود. تیم بلکمن iBoss را انتخاب کرد ، یک سرویس دسترسی امن لبه (شش) پلتفرمی که امنیت شبکه را از طریق ابر به عنوان سرویس ارائه می دهد.

سومین قطعه پازل جایگزینی ذخیره سازی ، پشتیبان گیری و راه حل بازیابی خطرات موجود با سیستم عامل File File Cloud Nasuni بود. هدف این بود که Nasuni مخزن پرونده مبتنی بر ابر برای همه برنامه ها و داده های پرونده ساختار نشده باشد.

بلكمن گفت: “با توجه به اینكه داده های ما به سرعت در حال رشد هستند و این واقعیت كه ما باید حداقل 12 سال اسناد را نگه داریم ، ما به یك راه حل احتیاج داشتیم كه بتواند داده های فعال و بایگانی شده ما را تلفیق كند و همچنین از آن محافظت كند.”

مک لارن پس از اجرای کامل ، دارای یک قطعه شی Az لاجوردی خواهد بود ذخیره سازی با چندین پرونده ساز در صورت گم شدن یکی ، می توان در مدت زمان 15 دقیقه دیگری را چرخاند. بلکمن گفت که وی همچنین منتظر توانایی انتقال جانبی داده ها به مکان مورد نیاز و استفاده از قابلیت دسترسی از راه دور Nasuni از طریق برنامه تلفن همراه خود است.

COVID-19 همه چیز را تغییر داد

وقتی مک لارن در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 به ترتیب با iBoss و Nasuni امضا کرد ، برنامه اصلی این بود که تیم فناوری اطلاعات مرحله 2020 را در این فناوری ها بگذرانند و اطمینان حاصل کنند که همه قبل از شروع زندگی کامل آموزش دیده اند. این طرح تنها چند ماه بعد ، هنگامی که همه گیری اتفاق افتاد و بیشتر کارگران به خانه فرستاده شدند ، از خط خارج شد.

وقتی این اتفاق افتاد ، زیرساخت های موجود شرکت به سادگی نمی توانستند پیشرفت کنند. خدمات فناوری اطلاعات در سراسر انگلستان از کار افتاد و به دلیل افزایش اتصال از خانه به همراه افرادی که در محل کار خود ادامه می دادند ، از امارات متحده عربی جدا شدند. در انگلستان ، ساخت و ساز به عنوان یک سرویس ضروری در نظر گرفته می شد ، به این معنی که برخی از کارگران باید در محل باقی بمانند ، و این کارگران هنوز نیاز به دسترسی به پرونده ها و ارتباط با شرکا داشتند.

بیشتر این مشکل مربوط به VPN قدیمی تر بود که با فایروال خود ساخته شده بود و اندازه آن در سال 2016 بود. تیم فناوری اطلاعات از قبل می دانست که به پایان عمر مفید خود نزدیک است ، فقط به این دلیل که توانایی تحمل ظرفیت را ندارد. زیرساخت های ذخیره سازی و محافظت از داده های سنتی مک لارن نیز برای کنترل این نوع ظرفیت ساخته نشده است. این به سادگی طراحی نشده است که صدها نفر از خانه به طور همزمان از آن استفاده کنند.

برای ادامه کار ، تیم بلکمن تصمیم دشواری را برای منع موقت کارگران از راه دور از دسترسی به داده های شرکت از طریق هر نوع سرویس اینترنت گرفت تا کارکنان در محل کار همچنان در ارتباط باشند. در همین حال ، تیم فناوری اطلاعات تاسیس کرد دروازه Azure VPN برای کارگران از راه دور خود ، بنابراین آنها می توانند وارد زیرساخت های مک لارن شوند و مقداری از بار مرکز داده را بردارند. اما این نیز موقتی بود. لوله بین مرکز داده و Azure فقط برای تهیه نسخه پشتیبان تهیه شده است که در زمان های کم مصرف اجرا می شود ، اما این بارها 24/7 در حال اجرا است. برای بدتر کردن این ، MPLS قدیمی شرکت بود که به سرویس Azure متصل می شد – نه مدرن تر SD-WAN. با توجه به اینکه مک لارن در آن زمان حدود 30 ترابایت داده داشت ، به راحتی سرعت بسیار کمی داشت.

بلکمن می دانست که اوضاع برای مدت طولانی ادامه نخواهد یافت. تنها انتخاب سرعت بخشیدن به اجرای تغییرات نوسازی زیرساخت ها بود که قبل از همه گیری در جریان بود. اولین گام ها شامل انتقال مرکز داده آن به طور کامل به Azure و تسریع در اجرای iBoss است. آنچه باید یک پروژه یک ساله باشد ، به یک پروژه چند هفته ای تبدیل شد. با پایان این چند هفته ، کل تجارت دیگر از مرکز داده یا Azure برای محافظت استفاده نکرد. در عوض ، آن را از طریق ابر iBoss ، با کمک از Citrix SD-WAN عبور کرد.

مرحله بعدی انتقال 30 ترابایت داده از طریق دو درایو در فضای ابری بدون ایجاد وقفه در کار کسی بود. این تیم با استفاده از چندین پرونده ساز Nasuni برای مرحله بندی داده ها به فضای ابری و سپس تعویض همه چیز بر روی درایو توسط درایوها عصرها به این مهم دست یافتند. و آنها این کار را با خدمه IT اسکلت در جو پر فشار انجام دادند.

بلکمن گفت: “به دلیل همه گیری ، بسیاری از کارکنان فناوری اطلاعات ما خشمگین شده اند ، اما در همان زمان ، درخواست ها و مسائل مربوط به فناوری اطلاعات 100٪ افزایش یافته است.” “با این وجود ما موفق شدیم 30 ترابایت داده فایل بدون ساختار را با یک عضو تیم خود مدیریت و تحویل پروژه را ظرف چند هفته به Azure منتقل کنیم.”

در حالی که سرانجام مک لارن به آنجا می رسید ، این شرکت به لطف بیماری همه گیر خیلی سریعتر توانست اهداف خود را محقق کند. امروزه دارای معماری مبتنی بر ابر مقیاس پذیر ، چابک و سازگار است که سالها دوام خواهد داشت.

با پایان تمرین آتش ، بلکمن توجه خود را به پروژه بعدی خود معطوف کرده است: ایزو 27001 صدور گواهینامه مدیریت امنیت اطلاعات و پذیرش تجزیه و تحلیل داده ها.

وی گفت: “نیاز زیادی به هوش داده در اطراف داده های ما وجود دارد.” “ما می خواهیم به جایی برسیم که بتوانیم از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ استفاده کنیم ، جایی که می توانیم داده ها را نه تنها در هنگام استفاده فعال مهار کنیم ، بلکه پس از آن ، برای افزایش درک داده های ما به عنوان یک کل.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور