موقعیت مکانی IaaS در مقابل عمومی Cloud IaaS | دانش مرکز داده

فهرست مطالب:

Infrastructure-as-a-service یا IaaS فقط برای ابر عمومی نیست. به طور فزاینده ای، ارائه دهندگان مرکز داده هم محل سکونت IaaS را به لیست پیشنهادات خود اضافه می کنند.

بنابراین، سوالی که امروزه مشاغل با آن روبرو هستند این است که آیا باید از یک ارائه دهنده کولوکیشن یا یک ابر عمومی برای نیازهای IaaS خود استفاده کنند. هیچ پاسخ درستی وجود ندارد، اما در اینجا نکاتی در مورد نحوه انتخاب وجود دارد.

Colocation IaaS چیست؟

قبل از توضیح نحوه انتخاب بین سرویس‌های IaaS ارائه‌دهنده کولوکیشن و سرویس‌های ابر عمومی، اجازه دهید ابتدا منظور ما از IaaS در تسهیلات هم‌مکانی را تعریف کنیم.

Colocation IaaS راه حلی است که در آن a شرکت کولوکیشن زیرساخت های فناوری اطلاعات مانند سرورها را در صورت تقاضا به مشتریان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، ارائه دهنده کولوکیشن به مشتریان امکان دسترسی به سرورها یا زیرساخت های دیگری را می دهد که می توانند از راه دور از آنها استفاده کنند.

این باعث می‌شود که colocation IaaS با راه‌حل‌های کولوکیشن سنتی، که فقط از فضای مرکز داده فیزیکی تشکیل شده‌اند، متفاوت باشد. مشتریان باید سرورهای خود را تحت یک مدل کولوکیشن معمولی عرضه کنند.

در مقابل، با colocation IaaS، آنها هم سرور و هم فضای مرکز داده را دریافت می کنند. آنها همچنین ممکن است متفاوت باشند خدمات مدیریت شده برای کمک به آنها در تهیه و مدیریت زیرساخت ها. این باعث می‌شود راه‌حل‌های IaaS در داخل یک تسهیلات هم‌مکانی از بسیاری جهات با IaaS در یک ابر عمومی قابل مقایسه باشند، جایی که مشتریان می‌توانند سرورها و سایر زیرساخت‌ها را بر حسب تقاضا بچرخانند.

Colocation IaaS در حال حاضر از شرکت هایی مانند Rackspace و Equinix در دسترس است (اگرچه دومی ادعا می کند که سعی نکنید با ابرهای عمومی رقابت کنید از طریق پیشنهادات IaaS آن).

مزایا و معایب IaaS Inside Colocation Centers

اگر می‌توانید یک سرور مجازی، سیستم ذخیره‌سازی کوچک یا سایر زیرساخت‌ها را در چند ثانیه در یک ابر عمومی بچرخانید، چرا در عوض از راه‌حل IaaS ارائه‌دهنده هم‌مکانی استفاده می‌کنید؟

با توجه به اینکه colocation IaaS معمولاً گران‌تر از IaaS ابر عمومی است، اگر پیکربندی‌های سرور مشابه را با هم مقایسه کنید، این سؤال بسیار مهمی است.

با این حال، پاسخ این است که IaaS در یک مرکز کولوکیشن چندین مزیت را ارائه می دهد که به احتمال زیاد در ابر عمومی از آنها لذت نخواهید برد:

  • تنظیمات سرور بدون فلز بیشتر: ارائه دهندگان Colocation که IaaS را ارائه می دهند تمایل دارند در زیرساخت های فلزی خالی تخصص داشته باشند، در حالی که ابرهای عمومی بر زیرساخت های مجازی تمرکز می کنند (اگرچه برخی از آنها را ارائه می دهند. نمونه های سرور فلزی برهنه). این به این معنی است که به طور کلی، می‌توانید گزینه‌ها و پیکربندی‌های سرور بیشتری را از یک ارائه‌دهنده colocation نسبت به آنچه در ابر عمومی پیدا کنید، پیدا کنید.
  • کنترل بیشتر: سرورهای Colocation IaaS معمولاً به مشتریان درجه بیشتری از کنترل بر زیرساخت فیزیکی آنها را می دهند. به جای اینکه فقط یک سرور مجازی داشته باشند، مشاغلی که از کولوکیشن IaaS استفاده می کنند، یک سرور فیزیکی دریافت می کنند که می توانند آن را از حالت فلزی خالی تهیه کنند. همچنین معمولاً کنترل بیشتری بر روی پشته شبکه خود در یک مرکز هم‌اکومیشن دارید.
  • خدمات مدیریت شده: همانطور که در بالا ذکر شد، colocation IaaS ممکن است با خدمات اضافی برای کمک به مشتریان در تهیه و مدیریت زیرساخت های خود ارائه شود. معمولاً آن را در فضای ابری عمومی دریافت نمی‌کنید، زیرا به تنهایی زیرساختی را برای شما فراهم می‌کند و از شما انتظار دارد که خودتان بفهمید با آن چه کاری انجام دهید.

به طور خلاصه، اگر می‌خواهید گزینه‌های بیشتر، کنترل بیشتر و کمک عملی بیشتری داشته باشید، colocation IaaS ممکن است انتخاب بهتری نسبت به ابر عمومی باشد.

محدودیت های محل سکونت IaaS

از سوی دیگر، colocation IaaS محدودیت های خود را دارد. هزینه یک است، همانطور که در بالا ذکر شد. کسب و کارها باید انتظار داشته باشند که برای هر سرور مدیریت شده ای که در یک مرکز کولوکیشن ایجاد می کنند، حداقل چند صد دلار، اگر نه هزاران دلار در ماه بپردازند. بسیاری از نمونه های عمومی ابری VM هزینه کمی از آن دارند، به خصوص اگر از نمونه های رزرو شده و سایر تخفیف های قیمتی استفاده کنید.

به همین ترتیب، colocation IaaS نیز معمولاً با حداقل دوره‌های استفاده، مانند یک ساعت ارائه می‌شود. این بدان معنی است که مشتریان نمی توانند بلافاصله سرورها را خاموش کنند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند، زمانی که دیگر به آنها نیاز ندارند.


سومین محدودیت این است که ارائه دهندگان هم موقعیت مجموعه گسترده ای از نظارت، امنیت و سایر ابزارهایی را که از یک ارائه دهنده ابر عمومی برای کمک به مدیریت زیرساخت دریافت می کنید، ارائه نمی دهند. در بهترین حالت، منتظر یک پورتال وب باشید که در آن بتوانید نمونه های سرور را پیکربندی کنید.

نتیجه گیری: کنترل در مقابل هزینه

ارائه دهندگان Colocation راه حل های IaaS را ارائه می دهند که، در موارد خاص، جایگزین عالی برای راه حل های عمومی ابری IaaS هستند. اما اینکه آیا باید برای برآورده کردن نیازهای IaaS خود به یک شرکت کولوکیشن مراجعه کنید به عواملی مانند میزان کنترلی که بر زیرساخت خود نیاز دارید، میزان هزینه ای که مایل به پرداخت هستید و انواع خدمات نظارت و پشتیبانی نیاز دارید بستگی دارد. مانند هر چیز دیگری در دنیای IT، هیچ فرمول یکسانی برای همه وجود ندارد تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از ابر.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور