مطالعه سیسکو نشان می‌دهد که ابرهای ترکیبی اکنون عادی شده‌اند | دانش مرکز داده

کسب‌وکارها بیش از دو دهه است که به سمت یک مدل عملیات ابری حرکت کرده‌اند، اما اصطلاح «ابر» به طور مداوم در حال تکامل است. استقرار اولیه ابر شبیه به سرویس‌های میزبانی شده بود که در آن یک کسب‌وکار حجم کاری را به یک مکان خارج از سایت «بالا می‌برد و تغییر می‌داد». در یک دهه گذشته یا بیشتر، ابر توسط ابرهای عمومی تعریف شده است، جایی که کسب و کارها داده ها و/یا بارهای کاری را در مقیاسی بیش از حد مانند AWS، Azure یا GCP مستقر می کنند.

بر اساس گفتگوهای من با رهبران فناوری اطلاعات، این تز من بود که ما در میانه مرحله تکاملی بعدی در ابر هستیم، و آن ابر ترکیبی است که به عنوان ترکیبی از دو ابر دیگر که به صورت مرکزی مدیریت می شوند، تعریف می شود. این می تواند شامل ابر خصوصی داخلی، خصوصی میزبانی شده یا زیرساخت عمومی به عنوان سرویس (IaaS) باشد.

یکی از اثبات‌های خوب حکایتی مبنی بر واقعی بودن ابر هیبریدی این است که هر سه ارائه‌دهنده ابر «بزرگ» (آمازون، گوگل و مایکروسافت) همگی پیشنهادات ابری ترکیبی خود را دارند. به یاد می آورم رویداد Re:Invent 2019 زمانی که AWS Outposts را منتشر کرد. در جلسه پرسش و پاسخ تحلیلگران، از اندی جاسی، رئیس وقت AWS پرسیدم که چرا این شرکت ترجیح داد با پشته ابر خصوصی خود به بازار بیاید، و او پاسخ بسیار ساده‌ای داد: «چون مشتریان سازمانی ما آن را می‌خواهند».

سیسکو اخیراً “گزارش روندهای جهانی ابر هیبریدی 2022“، که وعده ابر هیبریدی را بررسی می کند و راهنمایی هایی را برای کسب و کارهایی که در حال گذار به مدل ابر ترکیبی هستند، ارائه می دهد. این گزارش بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی از ۲۵۰۰ تصمیم‌گیرنده و متخصص فناوری اطلاعات جهانی در عملیات ابری (CloudOps)، توسعه و عملیات فناوری اطلاعات (DevOps) و نقش‌های شبکه‌های سازمانی است. این نظرسنجی بین 11 آوریل و 6 می 2022 در 13 کشور در سراسر آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپای غربی و آسیا و اقیانوسیه انجام شد.

در این گزارش، سیسکو پیشنهاد می‌کند که به سمت یک استراتژی زیرساختی حرکت کنید که برای فضای ابری آماده است و از مدل عملیاتی هوشمند ابری استفاده می‌کند.

ادامه این مقاله را در No Jitter بخوانید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور