شکاف مهارت های مرکز داده باعث ایجاد کمبود اشتغال می شود | دانش مرکز داده

دشکاف مهارت‌های مرکز آتا همچنان در هنگام رسیدگی به کمبود استعداد بیشتر می‌شود. این عواقب صنعتی است که در ابتدا کار چندانی برای جذب و نگهداری از یک مجموعه گسترده‌تر متقاضی انجام نداد. اکنون این صنعت با نیروی کار مسن تری مواجه است که انتظار می رود در 10 سال آینده بازنشسته شوند و کارمندانی که طبق یک نظرسنجی اخیر انجام شده توسط Data Center Knowledge می گویند که آموزش یا اطلاعات لازم برای پیشرفت در شغل خود را ندارند.

از 145 پاسخ‌دهندگان، 76 درصد گفتند که در سال گذشته هیچ گواهینامه‌ای را تکمیل یا تمدید نکرده‌اند که ممکن است باعث شود شغل دیگری پیدا کنند. وقتی از آنها پرسیدند چرا، دلایل مختلفی از جمله “تقاضای کار اجازه نمی دهد زمان خارج از دفتر کار” و “فقدان بودجه آموزشی” در شرکت آنها را شامل می شد.

کارمندان همچنین اظهار داشتند که محل کار آنها آموزش سالانه ندارد و “مدیریت سود محسوسی از این جلسات نمی بیند”.

کریستین لتورنو، معاون تحقیقات Informa Engage، که مسئول انجام این نظرسنجی بود، گفت: تعجب آور نیست که 28 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که “حداقل محتمل” است که در آینده به دنبال شغل خارج از شرکت فعلی خود باشند. چند ماه.

لتورنو خاطرنشان کرد: «اگر متخصصان مرکز داده بیشتر به شغل جایگزین علاقه مند بودند، این یک محرک خواهد بود. در عوض، او این نظریه را مطرح می‌کند که شکاف مهارتی ممکن است به میزان کم پاسخ‌دهندگانی که گواهینامه‌ها را تکمیل می‌کنند، مرتبط باشد.

با تبدیل شدن سرمایه‌گذاری بر پرسنل به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در میان رهبران زیرساخت دیجیتال، مراکز داده به طور تصاعدی رشد می‌کنند. بازار کار فشرده و افزایش تقاضا در میان مراکز داده رقیب کمبود کارگران را تشدید می کند. همینطور است که میله را برای ورود به میدان خیلی بالا می‌گذاریم. در ابتدا، به جای یافتن کارمندانی با ذهنیت فنی و کارآفرینی، استخدام از حوزه های STEM انجام شد.

این قطعاً یک مجموعه مهارتی است که ما در تلاش هستیم آن را به فن‌آوران آینده آموزش دهیم.» سوییچ معاون اجرایی راه حل های دیجیتال بیل کلیمن در مصاحبه ای

کلیمن می گوید بیش از این است سمت مکانیکی یا ساختمان “خطوط لوله آب پساب واقعا خنک”. به همین دلیل با او شریک می شود پروژه iMason Capstone برای پیدا کردن و راهنمایی جوانانی که ذهنیت مهندسی و فنی دارند تا بر تجارت مرکز داده تأثیر بگذارد و شکاف مهارتی را کاهش دهد.

تمرکز بر آگاهی و استخدام برای پر کردن شکاف مهارت های مرکز داده

کلیمن می‌گوید: «در حال حاضر هر سازمانی در صنعت تلاش می‌کند روزنه خود را در مورد نحوه دعوت، تشویق و تشویق تکرار جدیدی از افراد برای پشتیبانی از زیرساخت‌های دیجیتال باز کند.

بخشی از گسترش پروژه iMason Capstone با هدف راهنمایی و آموزش سالمندان و دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاهی است که احتمالاً هیچ گونه مواجهه ای با صنعت مرکز داده ندارند. کلیمن و آی میسون شریک فیلیپ مارنجلا دانشجویانی مانند جای هانتلی از دانشگاه همپتون، یک دانشگاه تاریخی سیاه پوست در ویرجینیا را به امید افزایش تنوع در صنعت راهنمایی می کند. دانش‌آموزان از پروژه نهایی کالج خود برای به دست آوردن تجربه و بینش در صنعت استفاده می‌کنند و پس از فارغ‌التحصیلی در یک شغل مرکز داده قرار می‌گیرند.

هانتلی این هدف را با به دست آوردن موقعیتی به عنوان مهندس طراحی مرکز داده در EdgeConneX، درست پس از اخذ مدرک مهندسی برق از همپتون، محقق کرد.

پس از یک سال کامل در EdgeConneX، هانتلی این مطلب را با iMasons به اشتراک گذاشت: «در ابتدا، من بر فضا نظارت داشتم و اکنون مسئولیت فضا، نیرو، خنک‌کننده و طراحی مراکز داده را بر عهده دارم.»

هانتلی به اشتراک گذاشت: “من متوجه شدم که شما باید روی چیزی که در آن تخصص دارید تمرکز کنید و در عنوان خود رشد کنید و به یادگیری معنای آن ادامه دهید.” «من مثل یک اسفنج وارد کار شدم و خیلی باز بودم. … برای همه خانم های جوان من در صنعت، توصیه من این است: آن را دنبال کنید.

کلیمن می‌گوید این صنعت باعث ایجاد شکاف در مهارت‌ها شد. کاهش شکاف مهارت‌های مرکز داده مستلزم دسترسی گسترده به دانشگاه‌ها، استخدام، مربیگری و آموزش مداوم یک بار در صنعت است. سازمان iMasons حتی در حال همکاری با دانشگاه ها برای معرفی یک مرکز درجه جزئی در مراکز داده است. کلیمن از ذکر نام مدارس خودداری کرد زیرا این پروژه نهایی نشده است.

Kleyman همچنین با اپراتورهای مرکز داده ما مانند Google، Facebook و Equinix کار می کند تا شکاف مهارت های داده را بهبود بخشد. اما واقعیت این است که “مدیر مرکز داده” شغل شناخته شده ای نیست، و این موضوع آگاهی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بخواهیم صنعت را با نیروهای ماهر تقویت کنیم. امید دارد چالش‌ها را می‌توان با پرداختن به موضوع درازمدت ایجاد آگاهی از بخش مرکز داده در میان نسل جوان و ایجاد آن به عنوان یک گزینه شغلی سودمند برای جلوگیری از مشارکت در بحران مهارت‌های مداوم، به طور موثر مورد بررسی قرار داد.

همانطور که کلیمن می گوید، تیدر اینجا تلاش زیادی برای غلبه بر این نبرد سخت انجام می شود. بخشی از شکاف مهارتی که ما در تلاش برای غلبه بر آن هستیم (پیدا کردن) اپراتورهای مراکز داده چند ماهه است. بله، ما انواع خاصی از مهندسان را می‌خواهیم، ​​اما اپراتورهای چند ماهه که مجموعه‌های مهارتی متنوع‌تری دارند، واقعاً مهم هستند. من دوست دارم درک عمیق تری از هوش تجاری و اینکه چگونه می توان ذهنیت های مهندسی و فنی را در دنیای تجارت به کار برد، ببینم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور