راه های جدید برای استفاده از ChatGPT برای سئو و بازاریابی

بر اساس عنوان این پست، جای تعجب نیست که کدام ویژگی جدید معرفی شده در OpenAI DevDay مورد علاقه من بود: GPT های سفارشی. اکنون که GPT های سفارشی برای کاربران بیشتری در دسترس هستند، فکر کردم چند نمونه برای سئو و بازاریابی به اشتراک بگذارم.

برای جمع‌بندی، GPT‌های سفارشی به کاربران ChatGPT Plus و Enterprise این امکان را می‌دهند که یک GPT با مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، فایل‌های اضافی برای مرجع (دانش)، قابلیت‌های چندوجهی و اقدامات سفارشی با APIهای شخص ثالث ایجاد کنند.

مانند کار با ChatGPT با استفاده از یک نسخه پیشرفته از دستورالعمل های سفارشی بدون محدودیت 3000 کاراکتر فکر کنید.

چگونه یک GPT سفارشی بسازیم

دو راه وجود دارد که می توانید GPT سفارشی خود را بسازید: ايجاد كردن یا پیکربندی کنید. ايجاد كردن به شما امکان می دهد با GPT Builder مکالمه داشته باشید.

با gpt builder یک gpt جدید بسازیداسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

یکی از مزایای GPT های سفارشی این است که می توانید آنها را با استفاده از زبان طبیعی به جای کدنویسی یا تنظیم لیست دقیق پارامترها سفارشی کنید.

برای کسانی که در مهندسی سریع تر با تجربه ترند، پیکربندی کنید به شما امکان می دهد با وارد کردن جزئیات خاص در مورد GPT، GPT را سفارشی کنید.

chatgpt یک gpt سفارشی را پیکربندی کنید اسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

جزئیاتی مانند تصویر، نام و توضیحات در صفحه Explore GPTs و در خود GPT ظاهر می‌شوند.

gpts من را کاوش کنیداسکرین شات از ChatGPT، نوامبر ۲۰۲۳
gpt سفارشی ایجاد شده توسط openaiاسکرین شات از ChatGPT، نوامبر ۲۰۲۳

شروع کننده مکالمه به عنوان دستورات پیشنهادی در رابط GPT ظاهر می شود.

دستورالعمل ها به شما امکان می دهد تا عملکردهایی را که می خواهید GPT داشته باشد و رفتارهایی را که می خواهید GPT نشان دهد یا از آنها اجتناب کند، مشخص کنید. طول دستورالعمل‌های GPT می‌تواند تا 8000 کاراکتر باشد – بیش از دو برابر دستورالعمل‌های سفارشی – و از مکالمات با GPT Builder مهندسی شده‌اند.

آپلود فایل ها به دانش به عنوان ماده مرجع برای GPT برای استفاده با پاسخ های خود. با توجه به بخش گفتگوی GPT Builder، “شما می توانید فایل های متنی، PDF و تصاویر را برای مرجع آپلود کنید و محدودیت اندازه برای هر فایل 25 مگابایت است. این فایل‌ها می‌توانند به من کمک کنند تا با تجزیه و تحلیل محتوای آن‌ها، پاسخ‌های دقیق و دقیقی به شما بدهم.»

اگر می خواهید کاربران GPT شما به ویژگی های چندوجهی مانند DALL·E 3، مرور وب و تجزیه و تحلیل پیشرفته دسترسی داشته باشند، می توانید موارد زیر را فعال کنید توانایی ها.

اقدامات به شما امکان می دهد از API های شخص ثالث استفاده کنید یا طرحواره OpenAI را اضافه کنید. اگر یک افزونه ChatGPT ایجاد کرده اید، می توانید این طرح را از مانیفست افزونه موجود وارد کنید.

اقدامات gpt سفارشیاسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

GPT های سفارشی برای سئو و بازاریابی

برای چه چیزی می توانید از GPT های سفارشی در سئو و بازاریابی استفاده کنید؟ زیاد.

GPT های سفارشی برای تعیین EEAT

برای اولین تلاش من در یک GPT سفارشی برای SEO، حدود ده دقیقه طول کشید تا یک تحلیلگر کیفیت وب ایجاد کنم که وب سایت ها را برای EEAT ارزیابی می کند: تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد.

نمونه GPT های سفارشی برای seo eeat ایجاد کنیداسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو و اسناد مرور کلی به عنوان مواد مرجع/دانش برای پاسخ‌های خود استفاده می‌کند.

من برای نظر در مورد استفاده از اسناد آن برای GPTهای سفارشی با Google تماس گرفتم و وقتی پاسخی دریافت کردیم، این مقاله را به روز خواهم کرد.

در طول پیش نمایش، مجبور شدم به GPT یادآوری کنم که از مرور وب برای ارزیابی وب سایت ها و بررسی بررسی های خارجی استفاده کند. من این یادآوری را از طریق GPT Builder اضافه کردم ايجاد كردن.

در صفحه پیکربندی، جزئیات اولیه، دستورالعمل‌ها (ویرایش مهندسی شده فوری پاسخ‌های شما به سؤالات سازنده GPT)، آغازگر مکالمه و دانش (مواد مرجع آپلود شده) را خواهید یافت.

gpt های سفارشی را با دستورالعمل ها و دانش پیکربندی کنیداسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

در پایین تر، می توانید چند وجهی خاص GPT را در اختیار کاربران قرار دهید توانایی ها، اضافه کردن اقدامات اجازه دادن به GPT برای استفاده و استفاده از خدمات شخص ثالث تنظیمات پیشرفته تصمیم بگیرید که آیا OpenAI می تواند از مکالمات GPT شما در داده های آموزشی استفاده کند یا خیر.

تنظیمات پیشرفته اقدامات GPT های سفارشی را پیکربندی کنید اسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

هنگامی که GPT شما مطابق خواسته رفتار کرد، می توانید صرفه جویی (یا به روز رسانی) GPT شما به عنوان خصوصی، قابل دسترسی از طریق پیوند مستقیم، یا عمومی با استفاده از منوی کشویی در سمت راست بالای UI.

لینک خصوصی gpts سفارشی را ذخیره کنیداسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

پس از تکمیل یک پیام منتشر شده را نشان می دهد.

gpt سفارشی ذخیره شدهاسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

می توانید GPT های سفارشی خود را در آن پیدا کنید کاوش کنید زیر GPT های من. پس از انتشار، آنها همچنین در نوار کناری زیر ChatGPT ظاهر می شوند.

gpts من در نوار کناری exploreاسکرین شات از ChatGPT، نوامبر ۲۰۲۳

کاربران ChatGPT Plus و Enterprise می توانند Web Quality Analyst GPT را در اینجا امتحان کنند.

GPT های سفارشی: راه های جدید برای استفاده از ChatGPT برای سئو و بازاریابیاسکرین شات از ChatGPT، نوامبر ۲۰۲۳

GPT های سفارشی برای پرسیدن آیا این یک عامل رتبه بندی است

من یک GPT دوم ایجاد کردم – این بار بر اساس آخرین کتاب الکترونیکی Ranking Factors ما. اصلاً طولی نکشید، به جز زمانی که قرار بود عکس نمایه به درستی دریافت شود.

gpt سفارشی برای فاکتورهای رتبه بندیاسکرین شات از ChatGPT/GPT Builder، نوامبر ۲۰۲۳

کاربران ChatGPT Plus و Enterprise می توانند GPT را در اینجا امتحان کنند.

اکنون که سرویس‌های ChatGPT دوباره پایدار شده‌اند، به‌طور دوره‌ای این مقاله را به‌روزرسانی می‌کنم تا نمونه‌های بیشتری برای SEO و بازاریابی اضافه کنم.

آینده هوش مصنوعی با GPT های سفارشی

چگونه می خواهید از GPT های سفارشی برای سئو و بازاریابی استفاده کنید؟ به من در مورد X اطلاع دهید @kristilileilani و GPT شما می تواند در یک پست آینده نشان داده شود!


تصویر ویژه: Juicy FOTO/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور