3 ماه پیش آژانس یکی از دوستان عزیز برای همیشه تعطیل شد. 2 ماه پیش، یکی دیگر از دوستان نزدیک خود در شرکت خود یک دور اخراج شد. و فقط در دو هفته گذشته، با چهار صاحب آژانس صحبت کردم که اولین سال کاهش درآمد خود را در پنج سال گذشته گزارش کردند. برای بسیاری از صاحبان آژانس های بازاریابی دیجیتال سخت است.

امید من این است که دقیقاً مانند ایمیل بالا از یک همکار در این هفته، به اشتراک گذاشتن زمینه آنچه در سطوح کلان و صنعتی اتفاق می افتد، همراه با آنچه آژانس های دائماً موفق برای حفظ رشد انجام می دهند، بتواند کمک کند. و اگرچه من کمی طولانی در وایت برد 5 دقیقه ای این هفته رفتم، فکر می کنم ارزش چند دقیقه اضافی را دارد.
رونوشت:
سلام طرفداران SparkToro، و به نسخه دیگری از تخته سفید 5 دقیقه ای خوش آمدید.
من با بسیاری از صاحبان آژانس های بازاریابی صحبت کرده ام. من در راه بودم، هفته گذشته در کنفرانس های Ascent و HotSauce در نیویورک، و با تعدادی از صاحبان آژانس در آنجا ملاقات کردم. و سپس از تعداد زیادی از مردم از طریق لینکدین و چت ها و دور هم جمع شدن با دوستان قدیمی و دوستان جدید شنیده ام.
و من مدام می شنوم که تجارت آژانس چقدر دشوار است. این واقعاً تعجبآور نیست، زیرا در نه ماه گذشته، به خصوص احتمالاً از فوریه امسال (2023)، از اخراجها، داستانهای کسبوکار از دست رفته، شرکتها برای سال اول شنیدهام و دیدهام، در پنج سال گذشته که کسب و کار 20٪، 15٪، 30٪ یا بیشتر کاهش یافته است.
مشتریانی که تمدید نمیکنند یا قیفهای مشتری جدید با همان نرخ تبدیل نمیشوند، یا، سلام، سرنخهای ما به همان روشی که قبلاً انجام میشد نمیآیند. و فکر میکنم دو چیز در طول انجام این مکالمات مفید بوده است: (#1) دانش زیادی را جمعآوری میکنم و سپس آن را با دیگران به اشتراک میگذارم. و من می خواستم با شما به اشتراک بگذارم.
من نمی توانم تعداد زیادی از جزئیات را از افرادی که اجازه آنها را ندارند به اشتراک بگذارم، اما از بسیاری از صاحبان آژانس شنیدم که بسیار مفید است که بدانم آنها تنها نبوده اند. سال، به ویژه، کمی حمام خون بوده است. و نیروهای باد مخالف به معنای اقتصادی وجود دارند که این امر را هدایت می کنند. من میخواهم از طریق آنها صحبت کنم، اما همچنین میخواهم (شماره 2) راهحلهایی را از افرادی که موفق بودهاند مطرح کنم. یا آنها آژانس های خود را تغییر داده اند، یا رکودی را که افراد دیگر تجربه کردند، تجربه نکرده اند.
پس بیایید هر دوی آنها را پوشش دهیم. اول از همه، این باد مخالف برای اینکه چه اتفاقی در حال وقوع است که این همه استرس و درگیری ایجاد می کند؟ خوب، اولین مورد این است که شما احتمالاً شنیده اید که چگونه بانک فدرال رزرو فدرال در ایالات متحده در تلاش برای افزایش نرخ بهره به منظور مبارزه با تورم است، و این بدان معنی است که اغلب “پایان پول ارزان” نامیده می شود. ” درست؟
بنابراین در بیست سال گذشته، نرخهای بهره بسیار بسیار پایین و از لحاظ تاریخی پایین وجود داشته است، که البته نرخهای وام مسکن را نیز بسیار پایین نگه میداشت. این به معنای سرازیر شدن یک تن دلار ارزان به سمت فناوری بود. تقریباً مطمئناً آخرین استارتاپ من، Moz را تأمین مالی کرد، درست است؟
مقداری از آن پولی که LPها به دنبال رشد بودند. آنها آن را در شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر قرار دادند و سپس آن را در تجارت قدیمی من و هزاران نفر مانند آنها قرار دادند. میتوانید ببینید که طبقه داراییهای مخاطرهآمیز بهطور میانگین در بیست سال گذشته بازده بالایی نداشته است. چند شرکت واقعاً خوب عمل کردند و تقریباً بقیه این کار را نکردند.
بنابراین پایان این بدان معناست که در مقایسه با سالهای گذشته، استارتآپهای جدید زیادی وجود ندارند، البته در چند بخش کاهش یافته است. دومی افزایش پذیرش اینترنت است. بنابراین، اگر بخواهید منحنی رشد را ترسیم کنید، از هزینههای تبلیغات دیجیتال گرفته تا تعداد افرادی که از اینترنت استفاده میکنند، تعداد جستجوها در Google. همه این موارد تا سال 2019 رشد چشمگیری داشتند.
برخی از آنها حتی قبل از آن نیز کند میشدند، اما پس از آن در سالهای 2020 و 2021، به دلیل همهگیری، رشد منفجر شد. درست؟ مردم در خانه بودند. کاری نداشتند.
بنابراین آنها وارد اینترنت شدند. و البته، این در سال 2023 به پایان رسید یا در حال پایان است. بنابراین شما آن فلات و آن سقوط را می بینید. پس از آن جهش همه گیر، البته، بازاریابی دیجیتال درست در یک دوره سرد قرار دارد.
مردم در حوزه دیجیتال بیش از حد خرج می کنند. شما می توانید این را در نتایج نهایی گوگل و فیس بوک ببینید، تمام اخراج ها در تبلیغات فناوری و فناوری بزرگ، درست است، امسال اتفاق می افتد. و بخش بزرگی از آن به این دلیل است که آنها بیش از حد تعهد کردند و انتظار رشد بسیار بیشتری را در سال جاری داشتند.
بعد دیدند، اوه، صبر کن، همه چیز به حالت عادی برمی گردد. و بنابراین ما به آن رشدی که انتظار داشتیم نمی رسیم. همچنین کاملاً اینطور است که پس از همهگیری و این سرمایهگذاری هنگفت در انواع بازاریابی دیجیتال، درست است، همین صاحبان آژانس به من گفتند که سالهای 2020، 2021 و 2022 به دلیل این رشد، اغلب بهترین سالهای آنها در ده سال گذشته بوده است. و حالا یک میوه کم آویزان باقی مانده است. هر بخش، هر عمودی، هر صنعتی فشار رقابتی زیادی دارد، زیرا همه در آن هستند.
دوست دارم به زمانی فکر کنم که من و جرالدین، من و همسرم از ایتالیا بازدید می کردیم. او آنجا خانواده دارد. ما با مردم صحبت کردیم و آنها گفتند، اوه، ما هرگز از وب استفاده نمی کنیم. ما هرگز از اینترنت استفاده نمی کنیم.
هیچ تحویل غذا وجود ندارد هیچ رستوران یا کسب و کار کوچکی وب سایت ندارد. اما در دو سال گذشته که پس از همه گیری به عقب برگشته ایم، هر کسب و کاری در ایتالیا یک وب سایت دارد.
هر رستورانی یک وب سایت دارد زیرا مجبور بودند. آنها باید با همه گیری تغییر می کردند. و بنابراین اکنون همه آنلاین هستند. همه برای آن دلارهای تبلیغاتی رقابت می کنند.
مثل آن سال های قبل نیست. بنابراین سئو، اجتماعی، بازاریابی محتوا، و به خصوص تبلیغات عملکردی، میوه کم ارزشی وجود ندارد. درست؟ اگر جزو پنج درصد برتر، یک درصد افراد با عملکرد بالا در این زمینه ها باشید، هنوز هم می توانید خوب کار کنید، اما نمی توانید فقط در پنجاه درصد برتر باشید و انتظار داشته باشید که آن را شکست دهید و کاری را که انجام می دادید انجام دهید. در سالهای گذشته
با کاهش این رشد، این پلتفرم های بزرگ: گوگل، فیسبوک، آمازون، اپل، حریص تر شده اند. درست؟ شما می توانید آن را در رفتار آنها مشاهده کنید، روند صفر کلیکی که هیچ ترافیکی ارسال نمی کند، روند قرار دادن تبلیغات بیشتر در بالای صفحه، روند پاسخگویی به سوالات درست در نتایج، روند قرار دادن خود در عمودی بعد از آن. عمودی
گوگل آنالیتیکس جدید، درست است که باعث میشود پلتفرمهای انتساب یا مدلهای انتساب به تبلیغات گوگل اعتبار بیشتری نسبت به نسخه قبلی Google Universal Analytics داشته باشند. بنابراین، همه این موارد نشان میدهند، درست است، که پلتفرمها بیشتر برای خودشان میگیرند، زیرا به دنبال رشد خودشان هستند و این به هزینه شما و سرمایهگذاریهای بازاریابی دیجیتال تمام میشود.
و بالاخره یکی از داستان های بزرگ یکی دو سال اخیر که این پول ارزان تمام می شود و دلار گران تر می شود و نرخ بهره ای که می توانید با آن بگیرید، می دانید، با فدرال خزانه داری کجاست. اوراق قرضه بالاتر است، یک تغییر از ذهنیت رشد به ذهنیت سودآوری وجود دارد.
و این بدان معناست که مردم به اندازه کافی در تبلیغات دیجیتال، بازاریابی دیجیتال، که به عنوان کانال رشد تلقی می شود، سرمایه گذاری نمی کنند.
پس این فقط شما نیستید. این بازار است. درست؟ بازار باعث ایجاد همه این چیزها می شود که احساس می کنید آیا کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش آن یا حتی غلبه بر آن انجام دهید؟
کاملا. کاملا. و چند نفر از افرادی که با آنها صحبت کردم به طور خاص در سه زمینه موفقیت زیادی کسب کردند.
یکی، متخصصان عمیق، افرادی که فقط روی آنها تمرکز نمی کنند، هی، ما یک نمایش عالی SEO هستیم، ما یک فروشگاه تبلیغاتی عملکرد عالی هستیم.
ما یک فروشگاه بازاریابی رسانه های اجتماعی عالی هستیم. آژانسهایی که من دیدهام، موفقیتهایی کسب کردهاند و با آنهایی که خوب کار کردهاند صحبت کردهام، معمولاً به سه روش مختلف متخصص هستند. مثلاً، ما یک آژانس بازاریابی محتوا برای شرکتهای B2B هستیم که در بخش انرژی پاک هستند.
این تخصص زیادی است، اما آن دسته از آژانس های تخصصی که واقعاً تمرکز دارند و به عنوان بهترین ها در زمینه خود شناخته می شوند، با وجود همه این نیروها، عملکرد خوبی داشته اند. مورد دوم چیزی است که من آنها را پذیرندگان اولیه و گرایشدهندهها مینامم، اما در زمینههای بسیار خاص و مداوم در حال رشد. بنابراین فناوری حوزهای است که امسال کاهش زیادی داشته است. شما می توانید آن را در قیمت سهام و نرخ های رشد مورد انتظار و همه این موارد مشاهده کنید.
درست؟ اعداد از متا یا از گوگل، آمازون، اما در مکانهایی مانند Health-Tech، که در آن سرمایهگذاریهای زیادی وجود دارد، داروسازی، بدیهی است، بیوتکنولوژی، در هوش مصنوعی، یک عدد بسیار واضح است، اما این زمینه به سرعت در حال رشد است و هنوز یک تن را به دست آورده است. سرمایه گذاری در واقع، من فکر میکنم اگر هوش مصنوعی نبود، حوزه سرمایهگذاری بسیار پایین میآمد. انرژی های تجدیدپذیر و پاک.
و کشاورزی تجدیدپذیر. این نوع کسب و کارها من دوستانی در زمینه کشاورزی تجدیدپذیر دارم یا در حال انجام خیلی خوب هستند. درست؟
فقط یک تن تقاضا برای آن وجود دارد. و سپس مقداری B2B، چیزی که من آن را کالاهای سخت و صنایع سخت می نامم. بنابراین، فضاهایی که بیشتر فضاهای صنعتی هستند، مانند هوافضا و هوانوردی، بخشهایی از رشد، باتریها، این نوع فضاها را داشتهاند. بنابراین، اگر در یکی از این بخشها فعالیت میکنید و از اولین پذیرندهها هستید، و در آن فضاها تخصص دارید. در آنجا هم می توانید خوب عمل کنید. و من گمان میکنم که چنین مواردی وجود داشته باشند که کمتر مورد استفاده قرار میگیرند، زیرا آنها به عنوان محبوب یا سکسی یا، میدانید، «جالب» در نظر گرفته نمیشوند.
من به برخی از بازاریابان دیجیتال پیشنهاد می کنم به دنبال این بخش ها بروند. اتفاقا B2B SaaS. یعنی بخش رشدی نیست. این بخشی است که در آن تعداد زیادی از مردم اخراج می شوند و اوضاع در حال کند شدن است.
و در نهایت، C، من با افرادی صحبت کردهام که خارج از این زمینهها هستند، متخصصان عمیقی نیستند، اما به خوبی به کار خود ادامه دادهاند، زیرا عملکرد قیف آنها به نوعی چرخ فلایویل واقعاً عالی است. تقریباً به طور انحصاری (حداقل در شبکه من)، تقریباً منحصراً از طریق محتوای رهبری فکری توسط بنیانگذاران است.
آن محتوا می تواند ویدیوهای یوتیوب باشد. ممکن است پادکست باشد. این می تواند، وبینارها باشد. ممکن است صحبت کردن روی صحنه باشد. من با افرادی صحبت کردهام که شروع به افزایش حضور خود در صحنه کردهاند، رویدادهای بیشتری را انجام دادهاند، از جمله رویدادهای خصوصی، هزینه کمتری برای صحبت کردن، همه چیزهایی از این دست برای بازسازی چرخ لنگر خود، که به طور کلی به این صورت است:
آن محتوا را منتشر کنید یا ایجاد کنید، آن را توزیع کنید، ترافیک و ایمیلها را معمولاً به وبسایت یا فهرست ایمیلشان، اشتراکشان جمعآوری کنید، و سپس آن افراد را از طریق کمپینهای پرورش در طول زمان به سرنخ تبدیل کنید. و اگر فلایویل دارید که اینگونه عمل می کند، من با تعداد زیادی از افراد موفق صحبت کرده ام.
بنابراین این سه گزینه ممکن است راهی برای غلبه بر این مشکل باشد. میدانم که کمی بیشتر از پنج دقیقه وقت گذاشتهایم، اما از اینکه با من همراهی کردید سپاسگزارم. و امیدواریم، اگر یک آژانس بازاریابی دیجیتال دارید یا امسال از آژانس های دیجیتال استفاده کرده اید، و توصیه هایی برای سایر بنیانگذاران، سایر افراد در تجارت آژانس و صاحبان آژانس دارید. لطفاً ادامه دهید و آنها را در نظرات این پست یا موضوع بگذارید.
با تشکر. مراقب باش.