راه اندازی گوگل جمینی تا سال 2024 به تعویق افتاد

گوگل عرضه Gemini را که در ابتدا برای هفته آینده تعیین شده بود به تعویق انداخت. به گفته منابع The Information، این تاخیر به دلیل عملکرد متناقض هوش مصنوعی با جستارهای غیر انگلیسی است.

چرا گوگل جمینی با تاخیر مواجه شد؟

مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای، گزارش شده است که چندین رویداد در کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن را لغو کرده است، جایی که Gemini قرار است رونمایی شود.

این رویدادها برای استراتژی گوگل بسیار مهم بودند و چیزی که می‌توانست مهم‌ترین محصول سال را معرفی کند.

این تاخیر، رقابت شدید در بخش هوش مصنوعی، به ویژه در برابر OpenAI، مایکروسافت و متا را برجسته می کند.

GPT-4 در کارهای چند زبانه بهتر از Gemini عمل کرد

از جنبه‌های خاصی، Gemini، که با GPT-4 OpenAI قابل مقایسه است، در مدیریت موثر وظایف چند زبانه کوتاهی کرده است.

این نقص به ویژه با توجه به حضور گوگل در بازار جهانی و اهمیت پشتیبانی از زبان های متنوع در فناوری های هوش مصنوعی قابل توجه است.

پیامدها برای استراتژی هوش مصنوعی گوگل

این توسعه پیامدهایی فراتر از خود جمینی دارد. سایر محصولات Google مانند Bard، Assistant و Docs که انتظار می‌رود با قابلیت‌های Gemini بهبود یابند، ممکن است دریافت این به‌روزرسانی‌ها را به تأخیر بیندازند.

این عقب‌نشینی با محبوبیت رو به رشد Microsoft Copilot که اخیراً ادغام با آخرین ویژگی‌های جدید OpenAI از جمله GPT را اعلام کرده است، در تضاد است.

گوگل به طور سنتی پیشرو در هوش مصنوعی است و در حال رقابت با سرعت نوآوری تعیین شده توسط OpenAI است. در حالی که قابلیت‌های Google Bard به طور مداوم افزایش می‌یابد، همچنان از ویژگی‌های پیشرفته‌تر موجود برای کاربران ممتاز ChatGPT عقب‌تر است.

علیرغم تاخیر، گوگل همچنان متعهد به پیشبرد Gemini است و Pichai تمرکز خود را بر تضمین رقابت پذیری و قابلیت های پیشرفته خود بیان می کند.

همانطور که این شرکت جمینی را اصلاح می کند، نحوه تغییر چشم انداز هوش مصنوعی محاوره ای و رقابت با رقبای در حال پیشرفت سریع مانند OpenAI هنوز مشخص نیست.


تصویر ویژه: sdx15/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور