سازنده مواد تراشه به جای افزایش قیمت، بدهکار می شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — یکی از تامین کنندگان کوچک اما ضروری صنعت تراشه سازی در حال غرق شدن در بدهی است زیرا از افزایش قیمت ها برای پوشش هزینه های فزاینده سرمایه خودداری می کند.

شرکت Fuso Chemical مستقر در اوزاکا هزینه کمک به تولید حجم بیشتری از تراشه های پیچیده را بدون درخواست بیشتر از مشتریان متحمل می شود. این درحالی است که بیش از 90 درصد از سیلیس جهان را در اختیار دارد که برای صیقل دادن ویفرهای سیلیکونی استفاده می شود و شرکت های نیمه هادی تایوان، شرکت سامسونگ الکترونیک و شرکت اینتل را به عنوان مشتریان حساب می کند.

موضوع، ترس عمیقی در میان تامین کنندگان در مورد به خطر انداختن روابط طولانی مدت با مشتریان بزرگ و ایجاد فرصت هایی برای راه حل های جدید فناوری است. علاوه بر این پویایی قدرت، تامین‌کنندگان ژاپنی با دهه‌ها کاهش قیمت نیز دست به گریبان هستند که قیمت‌های نهایی مشتریان داخلی را کاهش داده است.

رئیس شینیچی سوگیتا در مصاحبه ای گفت که Fuso Chemical که ارزش بازاری تقریباً 1 میلیارد دلاری دارد، باید قیمت های خود را دو برابر کند تا با برنامه های سرمایه گذاری همگام شود، اما چنین اقدامی به عنوان یک خیانت از سوی مشتریان تلقی می شود. این مرد 68 ساله گفت: «ما را خائن می نامند.

سهام در توکیو روز دوشنبه تا 3.4 درصد کاهش یافت که بزرگترین افت روزانه آنها در یک ماه است.

جریان نقدی شرکت رو به وخامت است زیرا مبالغ بی سابقه ای را برای خطوط جدید کارخانه خرج می کند تا تقاضا را برآورده کند. پذیرش گسترده‌تر محصولات هوشمند و هوش مصنوعی نیاز به نیمه‌هادی‌های قدرتمندتر را تسریع می‌کند، در حالی که تنش‌های ایالات متحده و چین، سازندگان تراشه را به ایجاد خطوط تولید جدید برای موارد احتمالی ژئوپلیتیک ترغیب می‌کند.

با افزایش قیمت‌ها فقط برای پرداخت هزینه‌های بالاتر مواد، این شرکت 20 میلیارد ین (136 میلیون دلار) از بانک‌ها در ماه آوریل وام گرفت، اولین بار در سال‌های گذشته که پول نقد کافی برای پرداخت هزینه افزایش ظرفیت سیلیس نداشت. .

سوگیتا گفت: «ما قبلاً هر چهار سال یا بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کردیم، اما اکنون باید هر سال هزینه کنیم تا عقب نمانیم. مهم نیست چقدر درآمد داریم، همه چیز برای پرداخت بدهی است.»

Fuso Chemical که در سال 1957 تأسیس شد، یکی از معدود شرکت‌های ژاپنی است که حلقه‌های خاص در زنجیره تامین جهانی تولید تراشه را کنترل می‌کنند، اما تمایلی به آزار مشتریان با درخواست افزایش قیمت ندارند. در صنعتی که روابط در طی چندین دهه ایجاد می شود، مدیران اغلب به ناراحتی ناشی از چنین مذاکراتی اشاره می کنند. اما آنها به محدودیت‌های کاهش هزینه‌ها دست می‌زنند و تلاش‌هایشان برای رسیدن به اهداف سرمایه‌ای در حال تبدیل شدن به یک خطر بعید برای تولید تراشه‌های جهانی است.

هیدکی یاسودا، تحلیلگر Toyo Securities گفت: «پس از 10 سال، 20 سال قیمت گذاری راکد، شما توانایی افزایش قیمت ها را از دست می دهید. حتی شرکت‌های بزرگ‌تری مانند شرکت تولید موراتا، بزرگترین تامین‌کننده خازن‌های سرامیکی در جهان، و شرکت شین اتسو شیمی، بزرگترین تامین‌کننده ویفرهای سیلیکونی در جهان، در تلاش برای افزایش قیمت‌ها هستند که کاملاً در تضاد با سازندگان قطعات و مواد خارجی است. گفت.

تخصص اصلی Fuso Chemical که بیشتر به دلیل اسید مالیک مورد استفاده در نوشابه‌ها و تنقلات شناخته می‌شود، سیلیس کلوئیدی با خلوص فوق‌العاده بالا است، ماده‌ای در دوغابی که سازندگان تراشه از آن برای صاف کردن ویفرهای سیلیکونی استفاده می‌کنند. برای چندین دهه، این شرکت سیلیس سفارشی را برای ترکیب منحصر به فرد دوغاب هر مشتری، که از ذرات نانومقیاس با بافت، شکل و چگالی خاص تشکیل شده است، ارائه کرده است.

میتسوهیرو اوساوا، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی ایچیوشی، گفت: در تجارتی که حاشیه خطای مجاز کمتر از یک نانومتر است، Fuso Chemical می‌تواند تغییرات ظریف لازم برای تنظیم دما و رطوبت روز را انجام دهد، دانشی که تکرار آن برای رقبا دشوار است.

او گفت: “کنترل کامل Fuso Chemical بر ذرات سیلیس و توانایی آن در ساختن این ماده شیمیایی در مقادیر انبوه غیرقابل رقیب است.”

برای پاسخگویی به تقاضا، Fuso Chemical قصد دارد در ژوئیه 2025 ظرفیت خود را تا 50 درصد در مقایسه با مارس 2023 افزایش دهد. پیش بینی می شود هزینه آن 50 میلیارد ین باشد که حدود 2.5 برابر سود عملیاتی سالانه آن است.

سوگیتا گفت: «این کسب و کار در حال رشد ناپایدار است. “ما دست به دهان زندگی می کنیم.”

دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر، که میلیاردها دلار برای تقویت بخش تراشه ژاپن متعهد شده است، مهلت دارد. سخنگوی شرکت، سخنگوی این شرکت، وزارت اقتصاد این کشور وعده داده است که نیمی از هزینه طرح‌های بزرگ سرمایه داخلی را بپردازد، و Fuso Chemical ممکن است بتواند از حمایت دولت برای تقریباً 30 درصد از هزینه 10 میلیارد ین برای توسعه تاسیسات کیوتو خود برخوردار شود. گفت.

در تلاشی دیگر برای رسیدگی به فقدان نفوذ شرکت‌های شیمیایی ژاپنی در مذاکره بر سر قیمت، صندوق سرمایه‌گذاری دولتی ژاپن در ماه ژوئن اعلام کرد که شرکت تولیدکننده نور مقاوم به نور JSR Corp را خریداری خواهد کرد. گفت.

اما سوگیتا با اذعان به اینکه یارانه های دولتی راه حل بلندمدتی نیست، گفت که Fuso Chemical علاقه ای به فروش خود یا تجارت سیلیسی خود ندارد. او گفت: «ما می‌خواهیم به تنهایی به تجارت سیلیس ادامه دهیم. او گفت که در عوض، شرکت می‌خواهد منابع درآمد جدیدی پیدا کند تا به آن کمک کند تا با مخارج سرمایه‌ای سیلیس همگام شود، اگرچه سطوح پایین‌تر نقدینگی توانایی آن را برای انجام این کار از طریق خرید با مشکل مواجه می‌کند.

سوگیتا گفت که رکود اخیر در تقاضای تراشه پس از همه‌گیری «یک موهبت» بود که به شرکت زمان بیشتری برای جمع‌آوری درآمد برای تأمین مالی فاز بعدی توسعه کارخانه خود داد.

او گفت: «اگر کارخانه ما فعالیت خود را متوقف کند، هیچ کس قادر به تولید تراشه نخواهد بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور