بازیکنان مرکز داده خصوصی چین چشمان خود را به خارج از کشور می چرخانند | دانش مرکز داده

اپراتورهای مرکز داده خصوصی چین پس از سال‌ها مبارزه برای حضور در برابر غول‌های دولتی، شروع به بررسی فرصت‌های خارج از کشور کرده‌اند.

بازار داخلی همچنان در حال رشد است، اما با ورود بازیگران خصوصی جدید، کسب درآمد سخت‌تر می‌شود.

سازمان تحقیقات دولتی CAICT پیش بینی می کند که بازار مرکز داده چین در سال گذشته 150 میلیارد یوان (22.4 میلیارد دلار آمریکا) ارزش داشت و در سال 2022 به حدود 190 میلیارد یوان (28.3 میلیارد دلار) رشد خواهد کرد.

این می گوید که تعداد کل قفسه ها در سال جاری نزدیک به 30 درصد رشد خواهد کرد و به 6.7 میلیون خواهد رسید.

بازار همچنان در تسلط سه شرکت بزرگ مخابراتی است که بین آنها 54.3 درصد از بازار در سال 2020 را به خود اختصاص داده اند و مستقل ها 45.7 درصد را در اختیار دارند. تعداد سهم بازار در بیشتر دهه گذشته بین 40 تا 45 درصد افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان، آنچه اپراتورهای خصوصی فاقد پشتوانه قدرتمند هستند، در انعطاف‌پذیری و مدل‌های تجاری متنوع در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دولتی جبران می‌کنند. آنها همچنین مشتریان بزرگ اینترنتی مانند ByteDance مالک TikTok و همچنین SMEها را جذب می کنند.

با وجود این، علیرغم حضور گسترده جمعی آنها، به طور جداگانه، هنوز بسیار کوچک هستند. بزرگترین، هلدینگ GDS فهرست نزدک، تنها 5 درصد از بازار را در اختیار دارد.

استراتژی رشد آن، با حمایت سرمایه‌گذارانی مانند Sequoia China و شریک استراتژیک ST Telemedia، این بوده است که هر ساله تعدادی بازیگر کوچک‌تر را برای افزایش درآمد و ایجاد مقیاس جمع‌آوری کند.

رفتن به فراساحل

اکنون این اولین بازیکن از مراکز داده خصوصی است که به خارج از کشور می رود.

این کشور جنوب شرق آسیا را هدف قرار داده است، جایی که با شرکت مالزیایی YTL Power برای ساخت 168 مگاوات ظرفیت مشارکت کرده است. اولین تأسیسات، یک مرکز 18000 متر مربعی در جوهور، درست در مجاورت سنگاپور، قرار است در سال 2024 شروع به کار کند.

مدیر عامل شرکت ویلیام هوانگ در تماس با درآمد سه ماهه اول شرکت گفت که به دلیل جمعیت 600 میلیونی و تعداد زیادی تک شاخ، “پتانسیل عظیمی” در منطقه دیده است.

GDS یک چهارم بودجه سرمایه خود – 2 میلیارد یوان (298.4 میلیون دلار) – را برای پروژه های جنوب شرقی آسیا، با 6 میلیارد (895.3 میلیون دلار) به چین و 4 میلیارد یوان دیگر (596.8 میلیون دلار) برای M&A اختصاص داده است.

هوانگ گفت: «این بیشتر شبیه سال‌های پیش در چین است، اما پتانسیل آن زیاد است.

دن نیومن، مدیر مالی، گفت که بازدهی ها احتمالاً “به سمت بالاترین محدوده چیزی است که ما معمولاً در حال حاضر در چین به دست می آوریم.”

اگرچه GDS هنوز با ضرر کار می کند. در سه ماهه اول 373 میلیون یوان (55.6 میلیون دلار) با کسری 32 درصدی بالاتر از 2.24 میلیارد یوان (358 میلیون دلار) درآمد. EBITDA 1.05 میلیارد یوان (156.6 میلیون دلار) بود که از 818 میلیون یوان (122 میلیون دلار) در سال گذشته با 46.9 درصد حاشیه افزایش داشت.

این شرکت در نظر دارد امسال 90000 متر مربع دیگر به منطقه عملیاتی اضافه کند که از 492000 متر مربع در پایان سال 2021 افزایش یافته است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور