آینده اتصال: نوآوری در شبکه، ابر و 5G | دانش مرکز داده


Data Center World 2022 بررسی کرد که چگونه اتصال به یک عامل اصلی در زیرساخت های آینده تبدیل می شود. در یک بحث، جاناتان کینگ از سوییچ و ایهاب تارازی از Dell Technologies در مورد نوآوری هایی مانند فوتونیک سیلیکونی، اتصال پرسرعت و سوئیچ های جدید صحبت کردند که گزینه های جدید اتصال مرکز داده را به ارمغان می آورند. آنها همچنین در مورد نرم افزار محور شدن شبکه صحبت کردند که یک توانمندساز بزرگ برای لبه است. علاوه بر این، آنها در مورد موج 5G و تأثیر آن بر شبکه بحث کردند.

متن زیر برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

جاناتان کینگ: ما در مورد لبه در آینده صحبت کرده ایم. ما در مورد مرکزیت داده ها، دسترسی به داده ها، توپولوژی، ادغام و بهترین روش ها برای فعال کردن آن صحبت کرده ایم. بنابراین، این ما را به موضوعی می رساند که من و شما در طول دو دهه گذشته یا بیشتر روی آن تمرکز کرده ایم. ما نمی خواهیم خودمان را اینجا قرار بگذاریم. اما در واقع، اتصال. بنابراین، موضوع بعدی ما اتصال است.

ما کمی به آن دست زدیم زیرا زمانی که در مورد لبه صحبت می کنید، غیرممکن است که به آن دست نزنید. در پشت صحنه، ما در مورد اینکه لبه و 5G دست به دست هم می دهند صحبت می کردیم. و من این فرصت را در Google Cloud داشتم تا بخشی از تیمی باشم که بر روی ایجاد اکوسیستم مخابراتی، استراتژی لبه کار می کند. و من قبلاً در سفری به WWT و Ericsson برای داشتن یک صندلی در ردیف جلو برای تماشای ابر و شبکه همراه شده بودم.

فکر می کنم شما در MWC امسال شرکت کردید. این اولین موردی بود که از دست دادم. نتونستم درستش کنم با این حال، یکی از چیزهایی که شنیدم این بود که یکی از موضوعات این بود که ابر و شبکه در کنار هم قرار می گیرند. بنابراین، من کنجکاو هستم که دیدگاه شما را در مورد آن بدانم. کجا می بینید که می رود؟ بحث در مورد اتصال بسیار زیاد است. این فقط موضوع آغازین ماست.

ایحاب ترازی: شبکه سازی برای من همیشه هیجان انگیز است. من هنوز فکر می کنم یکی از هیجان انگیزترین بخش های زیرساخت در حال حاضر است. اتفاقات زیادی در اتصال وجود دارد. من فقط قصد دارم چند نکته برجسته را بزنم، فقط برای اینکه به شما یک حس بدهم.

در اپتیک اولیه، نوآوری عظیمی با فوتونیک سیلیکونی، اتصال پرسرعت، 400G، سوئیچ های جدید و سیلیکون جدید اتفاق می افتد. این گزینه‌های کاملاً جدیدی را برای اتصال مرکز داده به ارمغان می‌آورد که حتی قبلاً وجود نداشته است. همه اینها در حالی که ما صحبت می کنیم اتفاق می افتد. این جهش کامل از 100G به 400G قرار است در چند سال آینده اتفاق بیفتد. شروع به بحث جدی شده است. و من فکر می کنم این یک قدم بزرگ بعدی است.

سپس، علاوه بر آن، شبکه بسیار نرم افزار محور شده است. Dell Technologies بسیار درگیر SONiC است، یکی از بزرگترین پروژه ها با بسیاری از بازیگران صنعت. ما این کار را از ابتدا با مایکروسافت و بسیاری دیگر آغاز کردیم. و در نقطه ای است که در حال تسخیر است. این یک مشکل بزرگ است زیرا اکنون شما گلوگاه شبکه ندارید. توسعه دهندگان می توانند انواع محصولات و راه حل ها را ایجاد کنند. و من به شما خواهم گفت: این یک توانمندساز بزرگ برای لبه است. بسیاری از مشتریان ما نرم‌افزار SONiC و ​​همه این اپتیک‌ها را به سمت لبه می‌برند و می‌توانند برنامه‌های کاربردی را روی سوئیچ‌های شبکه قرار دهند، که می‌دانید، همه انواع برنامه‌های e-tail را باز می‌کنند.

پادشاه: زیرا قبلاً در مورد آن با NFVi (زیرساخت مجازی سازی توابع شبکه) و سایر روندها شنیده اید، اما اکنون احساس می شود که در حال برنامه ریزی شدن است. این اتفاق می افتد.

رویا: آره. و این با توسعه دهندگان معمولی اتفاق می افتد. لازم نیست متخصص باشید. اکثر شرکت ها توسعه دهندگان کافی برای انجام این کار دارند. بنابراین، این به خودی خود به اندازه کافی دگرگون کننده است.

اما فراتر از آن، شما این واقعیت را دارید که اکنون اتصال با API ها شبیه ابر شده است و می توانید با اتوماسیون در هر مکانی به چند ابری متصل شوید و همچنین می توانید اتصال به هر ارائه دهنده بزرگ را با نرم افزار برنامه ریزی کنید. تقریباً همه اکنون شبکه های خود را با نرم افزار فعال و برنامه ریزی کرده اند. بنابراین، این نیز توانایی‌هایی را که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم آزاد می‌کند. در صورت نداشتن این همه نرم افزار، قابلیت برنامه ریزی و ظرفیت بالا، جابجایی داده از لبه تا ابر تا مرکز داده امکان پذیر نیست. و باز هم، این فقط ادامه چیزی است که با استقرار لبه ابری دیده‌ایم. اما اکنون از آن چیزی که فقط برای فضای ابری می‌توانید با APIها برنامه‌ریزی کنید، در هر نقطه‌ای – در داخل شبکه‌تان گرفته تا هر ارائه‌دهنده شبکه‌ای تا هر کجا، حذف شده است. و همه ما می دانیم که SD-WAN فقط یک شکل دیگر از آن است.

بنابراین، اکنون همان توسعه‌دهنده‌ای که محاسبات را راه‌اندازی می‌کند و از نحوه پشتیبانی از ذخیره‌سازی و تحرک داده‌های شما پشتیبانی می‌کند، می‌تواند با نرم‌افزار و معماری نوع ابری اکنون نحوه اتصال شما را طراحی کند. معنی آن چیست؟ سرعت بسیار زیاد حرکت داده ها. شروع به اتفاق خواهد افتاد. ما آن را خواهیم دید. اکنون موج 5G را که تازه شروع شده است به آن اضافه کنید.

پادشاه: برش دادن. شما آن قابلیت را اضافه می کنید که در آن می توانید برش بزنید، می توانید برنامه ریزی کنید.

رویا: چیزهای بزرگی که در MWC از همه بحث‌هایی که داشتیم، به علاوه برخی از محصولاتی که نشان دادیم، واضح بود، این است که اکنون می‌توانید 5G را روی محاسبات استاندارد قرار دهید. این مسأله مهمی است. این به اندازه هر چیزی که در 20 سال گذشته داشته‌ایم، یک عملکرد پله‌ای برای شبکه است. بنابراین، وقتی می‌توانید برنامه‌های کاربردی را روی محاسبات استاندارد دریافت کنید، به این معنی است که تمام مراکز داده استاندارد و مکان‌ها به مقصدی برای این کار تبدیل می‌شوند.

و همچنین شبکه های جدید 5G یک اکوسیستم هستند. این یک اکوسیستم چند ابری است. بنابراین، همه در مورد اکوسیستم ها و مراکز داده صحبت می کنند. ما همیشه در مورد سازمان به عنوان یک اکوسیستم چند ابری صحبت کرده ایم، جایی که شما می خواهید همه ابرها را به هم متصل کنید. 5G اینطور به نظر می رسد. بنابراین، چگونه در مورد آن؟ کل زیرساخت جهانی کولوکیشن و شبکه اکنون یک گزینه استقرار برای 5G است. و آنتن‌های جدید و بسیار هوشمندی وجود دارند که به صورت تفکیک‌شده و قابل نصب هستند. و می توانید محاسبات جدید را در پایین برج سلولی قرار دهید. ما آن را با بسیاری از مشتریان بزرگ به کار گرفته ایم. و احتمالاً در بسیاری از مقالات آن را دیده اید. بنابراین، این محاسبات را به هزاران و هزاران مرکز داده فراتر از آنچه امروز داریم گسترش می دهد. باز هم همان داستان: این در مورد داده است. این در مورد اتصال است. شما باید اطلاعات زیادی را از تمام این برج های سلولی به مراکز داده برگردانید.

بنابراین، این چیزهای زیادی است. کمتر از یک سال پیش باید حرف می زدیم!

پادشاه: کمتر از یک سال پیش باید صحبت می‌کردیم و پوشش این موضوع در 40 دقیقه سخت بود. ما می توانستیم 40 دقیقه را به تنهایی صرف اتصال کنیم. خیلی چیزها در آن فضا در حال وقوع است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور