جف بزوس موقعیت سودآور خود را در یک بانک سرمایه گذاری برای ایجاد یک شرکت استارت آپی در سال 1994 ترک کرد. آمازون توانست تا سال 1998 حدود 610 میلیون دلار از یک کتابفروشی آنلاین به دست آورد. در نهایت، این شرکت با اجازه دادن به فروشندگان شخص ثالث در این پلتفرم گسترش یافت تا راه را برای دسترسی مشتریان به اقلام منحصر به فرد و کمیاب آنلاین هموار کند. موفقیت آمازون همچنین ممکن است در تاکتیک های بازاریابی و فروش آن باشد.
اسکات دی. کلاری
مجری پادکست داستان موفقیت | بنیانگذار/مدیر عامل @ROIOverload | فوربس، هکرنون، استارتاپ
جف بزوس قبل از پرواز به فضا، یک مرد معمولی بود. او شغل اداری داشت و حتی از آن متنفر بود!
بزوس یکی از مدیران سابق صندوق سرمایه گذاری وال استریت بود که احتمالات بیشتر سرمایه گذاری را از طریق اینترنت تجزیه و تحلیل می کرد. بررسی روندها باعث شد تا متوجه شود که پتانسیل زیادی برای رشد و فروش در وب وجود دارد.
سپس کار خود را رها کرد و اجازه داد این جرقه کارآفرینی او را به سمت توسعه یکی از موفق ترین شرکت های جهان راهنمایی کند: آمازون.
با دیدن اینکه آمازون در حال حاضر چقدر پلتفرم بزرگ است، فکر کردن در مورد آغاز آن بسیار شگفت انگیز است.
کتابفروشی گاراژ
جف بزوس در سال 1994 موقعیت سودآور خود را در یک بانک سرمایه گذاری برای ایجاد یک شرکت استارتاپ ترک کرد. پس از تحقیقات کامل، فهرستی از محصولات احتمالی تهیه کرد.