Google درباره چگونگی بررسی عوامل تجربه صفحه

در ویدئویی جدید ، Google توصیه هایی در مورد چگونگی بررسی اینکه آیا سایت شما با تمام عوامل تجربه صفحه غیر-Core Web Vitals مطابقت دارد ، ارائه می دهد.

این ویدئو قسمت جدیدی از گوگل است شروع به کار با صفحه تجربه سریال در یوتیوب

گوگل توضیح می دهد که عوامل رتبه بندی تجربه صفحه را به دو دسته گروه بندی می کند: Core Web Vitals و سایر موارد.

این ویدئو بر سایر موارد تمرکز دارد. به طور خاص به SEO می آموزد که چگونه موارد زیر را بررسی کند:

  • دوستی با تلفن همراه
  • استفاده از HTTPS
  • عدم وجود بینابینی مزاحم

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در کنار Core Web Vitals ، گوگل معتقد است که این موارد برای ارائه تجربه برتر به کاربران ضروری است.

در اینجا نحوه تأیید و پیگیری عملکرد صفحات شما برای هر یک از این عوامل وجود دارد.

HTTPS

این یک بررسی مستقیم است. سایت شما یا از HTTPS استفاده می کند یا استفاده نمی کند. اگر این کار را کرد ، باید چک را پاس کنید.

علاوه بر این ، ارزشمند است که تأیید کنید که rel = ”canonical” روی نسخه HTTPS دامنه شما تنظیم شده است.

در نهایت ، اطمینان حاصل کنید که همه ترافیک غیر HTTPS به نسخه URL های HTTPS هدایت می شوند.

دوستی با موبایل

دوستی با تلفن همراه به لیست خاصی از مسائلی اشاره دارد که باعث ایجاد تجربیات بد کاربر در دستگاه های تلفن همراه می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر وب سایت شما با طراحی مدرن و واکنش گرا ساخته شده است ، احتمالاً تمام معیارهای دوستانه بودن با موبایل را برآورده می کند.

به طور خلاصه ، گوگل بررسی می کند که متن برای خواندن کوچک نیست ، پیوندها برای ضربه زدن کوچک نیستند و هیچ نشانه مهمی مبنی بر بهینه نبودن سایت برای دستگاه های تلفن همراه وجود ندارد.

Google برخی از تنظیمات را توصیه می کند که می تواند به اطمینان از سازگاری بیشتر یک سایت با دستگاه های تلفن همراه کمک کند:

  • وقتی افراد سایت شما را باز می کنند ، مطمئن شوید که محتوا به اندازه مناسب مقیاس بندی شده است.
  • حداقل ارتفاع و عرض را برای عناصر قابل لمس تعیین کنید.

این بهینه سازی ها که به احتمال زیاد به کمک توسعه دهنده نیاز دارد ، می تواند از ناامیدی کاربران جلوگیری کرده و تجربه ناوبری روان تری را در کل سایت شما ایجاد کند.

بخشهای دیگری از سازگاری با تلفن همراه وجود دارد که ممکن است نیاز به کار بیشتری داشته باشد ، مانند حذف افزونه های قدیمی مانند Flash.

می توانید URL های خاصی را که با معیارهای Google مطابقت دارند با دستگاه بررسی سازگاری با تلفن همراه بررسی کنید و می توانید کل سایت خود را با Search Console بررسی کنید.

بدون واسطه مزاحم

همچنین می توان از این عامل به عنوان فقدان پنجره های آزاردهنده نام برد.

هیچ ابزار خودکار برای بررسی این مورد وجود ندارد ، اما اگر سایت شما از پنجره های خودکار استفاده می کند ، احتمالاً از قبل از آن مطلع هستید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به طور کلی ، گوگل توصیه می کند که از پوشاندن کل صفحه با موارد نامربوط خودداری کنید.

قبل از اینکه کاربران بتوانند با صفحه تعامل داشته باشند ، نباید از کاربران خواسته شود که بینابینی را رد کنند. تبلیغات در یک صفحه نباید مانعی برای آنچه کاربر در تلاش است انجام دهد باشد.

توجه به این نکته ضروری است که این الزامات در مورد بینابینی که برای موارد زیر استفاده می شود اعمال نمی شود.

  • دلایل حقوقی (مانند تأیید سن)
  • بیسکویت ها
  • ورود کاربران
  • دیوارهای اشتراک اشتراک

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این نوع موارد استفاده مشروع توسط Googlebot به عنوان جریمه شناخته می شود.

بررسی صفحات AMP

گوگل یک ابزار جداگانه برای بررسی صفحات AMP دارد ، اگرچه به احتمال زیاد همه آنها قبلاً از عوامل تجربه صفحه عبور کرده اند. با استفاده از بررسی کننده صفحه AMP می توانید کاملاً مطمئن باشید.

ویدئوی کامل گوگل را در زیر مشاهده کنید:
https://www.youtube.com/watch؟v=1vs-R-lc-qo

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور