نکاتی که باید درباره آزمایش خودکار در SoapUI بدانید

عکس پروفایل ظهر الکسی تاراننکو هکر

سلام بر همه! در یك شركت وظیفه ایجاد امتحان خودكار بر روی یكی از ابزارهای بسیار معروف تست را كه تقریباً همه كارگران فناوری اطلاعات می شناسند و چه دستی API ها را آزمایش می كنند ، به من محول شد. این SoapUI است.

این کار برای من تا حدودی عجیب به نظر می رسید ، زیرا در آن زمان ابزارهای تست شناخته شده دیگری وجود داشت: TestNG ، JUnit ، مرکبات ، و همچنین سایر چارچوب های آماده برای آزمایش API. اما از آنجا که سایر اعضای تیم من به SoapUI مسلط بودند ، برای درک و خواندن آزمون های خودآزمایی من ، لازم بود با این ابزار خاص کار کنم.

خوب ، من این چالش را پذیرفتم و شروع به غواصی در توانایی های SOAPUI از نظر اتوماسیون آزمون کردم. بلافاصله باید بگویم که ما در مورد نسخه رایگان SoapUI Open Source صحبت می کنیم.

بنابراین ، بیایید شروع کنیم. SoapUI از خدمات REST و SOAP پشتیبانی می کند. SoapUI یک رابط کاربری دسک تاپ با راه حل های تست خارج از جعبه است. ساختار درختی راحت و شناخته شده پوشه های پروژه. همانطور که آنها می گویند ، ما یک پروژه ایجاد می کنیم ، در پروژه ما TestSuits ایجاد می کنیم ، در TestSuits ما TestCases ایجاد می کنیم ، خوب ، در TestCase ، به ترتیب ، TestSteps.

کار با متغیرها نیز به راحتی و واضح انجام می شود ، می توانید متغیرهایی با دامنه های مختلف ایجاد کنید:

  • در سطح جهانی (متغیر را می توان از هر پروژه مشاهده کرد)
  • در سطح پروژه (متغیر در پروژه قابل مشاهده است)
  • در …
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور