مزایای روی آوردن به سرورهای فلزی برهنه

از برخی جهات، “سرور فلزی لخت” مانند یک اصطلاح قدیمی به نظر می رسد. روزهایی که بیشتر بارهای کاری روی فلز خالی اجرا می شد، روزهای برنامه های کاربردی یکپارچه و اتاق های سرور داخلی بود. آن دوران حداقل یک دهه پیش برای اکثر مشاغل که از آن زمان به ابر منتقل شده اند، به پایان رسید.

و با این حال، بازگشت بار کاری به سرورهای فلزی برهنه در برخی از سناریوها به یک پیشنهاد جذاب تبدیل می شود – به ویژه زمانی که آن سرورها به جای اینکه در حالت اولیه میزبانی شوند، در امکانات colocation میزبانی می شوند. در واقع، با ارائه زیرساخت‌های فلزی با قابلیت استقرار آسان و مقیاس‌پذیر آسان، ارائه‌دهندگان کولوکیشن فضایی را ایجاد می‌کنند که به آنها برتری نسبت به ابرهای عمومی و مراکز داده داخلی می‌دهد.

در اینجا نحوه عملکرد colocation فلز برهنه و اینکه چرا در عصر بومی ابری اهمیت بیشتری پیدا می کند، آمده است.

کولوکیشن بره متال چیست؟

کولوکیشن بره‌متال عبارت است از استقرار بارهای کاری به طور مستقیم بر روی سرورهای میزبانی شده در تاسیسات هم‌محلی. هیچ مجازی سازی در کار نیست.

البته همیشه می‌توانید حجم‌های کاری بدون فلز را در یک مرکز کولوکیشن مستقر کنید. اما، همانطور که در بالا ذکر شد، انجام این کار با برخی از معیارها غیرقابل توصیف است. رویکرد استاندارد، استقرار برنامه‌ها در ماشین‌های مجازی بود، با ماشین‌های مجازی که روی فلز خالی میزبانی می‌شدند. این استراتژی افزایش امنیت را با جداسازی بارهای کاری آسان تر کرد. همچنین انتقال بارهای کاری از یک سرور به سرور دیگر را ساده کرد.

البته، نقطه ضعف بزرگ مجازی‌سازی این است که برنامه‌های در حال اجرا در ماشین‌های مجازی نمی‌توانند مستقیماً به سخت‌افزار فیزیکی زیربنایی دسترسی داشته باشند – حداقل نه بدون تکیه بر برخی از ترفندهای خاص در Hypervisor برای افشای منابع فلزی خالی در معرض ماشین‌های مجازی، و حتی پس از آن، عملکرد می تواند پوسته پوسته شود.

مکان یابی فلزی برهنه (و به طور کلی زیرساخت فلزی برهنه) با اجازه دادن به سازمان ها برای استقرار بارهای کاری مستقیماً روی سرورهای فیزیکی، جایی که هیچ هایپروایزر آنها را از سخت افزاری که نیاز به دسترسی دارند جدا کند، این مشکل را حل می کند. این راه‌اندازی به‌ویژه برای بارهای کاری که برای استفاده از عملکردهای سخت‌افزاری خاص طراحی شده‌اند، مفید است، مانند استفاده از پردازنده‌های گرافیکی برای خرد کردن سریع حجم زیادی از اعداد.

فلز برهنه در ابر عمومی

البته نه تنها در مراکز کولوکیشن می توانید بارهای کاری فلزی خالی را مستقر کنید. ارائه دهندگان ابر عمومی نیز ارائه می دهند گزینه های سرور بدون فلز. در واقع، فروشندگان دوست دارند AWS و Google Cloud در سال های اخیر خط تولید نمونه های بدون فلز خود را افزایش داده اند.

استفاده از فلز برهنه در ابر عمومی بسیار آسان است زیرا می توانید آن را با استفاده از همان ابزارهایی که برای مدیریت ماشین های مجازی ابری استفاده می کنید، مدیریت کنید. شما همچنین فقط برای چیزی که استفاده می کنید، معمولاً بر اساس کل ساعاتی که سرورهای ابری فلزی شما کار می کنند، پرداخت می کنید.

مزایای کولوکیشن بدون فلز

بنابراین، وقتی می‌توانید نمونه‌های فلزی برهنه را در ابر عمومی مورد علاقه‌تان بچرخانید، چرا به دردسر راه‌اندازی سرورهای فلزی لخت در مراکز کولوکیشن می‌روید؟

چند دلیل کلیدی وجود دارد:

  • انتخاب: ابرهای عمومی انتخاب بسیار محدودی از نمونه های سرور فلزی خالی را ارائه می دهند. اگر خودتان آن را راه‌اندازی و مدیریت کنید، می‌توانید هر نوع سرور فلزی خالی را اجرا کنید.
  • انعطاف پذیری: به طور مشابه، شما می توانید سرورهای فلزی خالی را به هر شکلی که می خواهید مدیریت کنید. شما محدود به ابزار ارائه شده توسط یک فروشنده ابری نیستید.
  • فلز لخت به عنوان یک سرویس: برخی از فروشندگان موقعیت مکانی، مانند Rackspace و Equinix، سرورهای بدون فلز را بر اساس تقاضا ارائه می دهد. این بدان معناست که شما می توانید آنها را با همان مقیاس پذیری که از سرورهای مبتنی بر ابر دریافت می کنید، بدون نیاز به استفاده از ابر عمومی، مستقر کنید.

آخرین مزیت احتمالاً بزرگ‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود کولوکیشن بدون فلز در حال رایج‌تر شدن باشد. توانایی استقرار سرورهای فلزی خالی در مرکز هم‌مکانی که انتخاب می‌کنید، با استفاده از همان تجربه یکپارچه‌ای که از یک ابر عمومی انتظار دارید، بهترین‌های هر دو جهان را به کسب‌وکارها می‌دهد: کنترل و امنیت همراه با کولوکیشن، و سرعت و مقیاس‌پذیری. که با ابر عمومی همراه هستند.

نتیجه

برای اطمینان، لازم نیست هر حجم کاری روی فلز خالی اجرا شود. اما برای کسانی که این کار را انجام می دهند، سرورهای فلزی بدون پوشش یک گزینه جذاب به طور فزاینده ای هستند. اگرچه ابرهای عمومی نیز برای این تجارت با هم رقابت می کنند، با توجه به محدودیت هایی که فروشندگان ابر برای نمونه های فلزی که ارائه می دهند، ارائه دهندگان کولوکیشن در حال حاضر از برتری برخوردار هستند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور