فروش سخت افزار پروژه محاسباتی را باز کنید تا تا سال 2025 به 46 میلیارد دلار برسد

فروش سخت افزار Open Compute Project در حال افزایش است زیرا طیف وسیعی از سازمان ها از طرح های فناوری مرکز داده منبع باز آن استقبال می کنند.

مطالعه ای از شرکت تحقیقاتی Omdia تخمین می زند که بازار سخت افزار پروژه محاسبات باز (OCP) امسال 34 درصد رشد خواهد کرد، از 16.1 میلیارد دلار درآمد در سال 2020 به 21.7 میلیارد دلار در سال 2021. طی چهار سال آینده، بازار بیش از دو برابر خواهد شد. بر اساس این مطالعه که دیروز منتشر شد، تا سال 2025 به درآمد 46 میلیارد دلاری رسید در اجلاس جهانی OCP در سن خوزه، کالیفرنیا.

فیس بوک در سال 2011 بنیاد پروژه محاسبات باز را راه اندازی کرد تا مشخصات فروشنده خنثی را برای مجموعه ای از سخت افزارهای مرکز داده، از سرورها و سوئیچ های شبکه گرفته تا تجهیزات برق و خنک کننده، طراحی کند. OCP مفاهیم نرم افزار منبع باز را در فضای سخت افزاری اعمال می کند. تا به امروز، بیش از 280 شرکت به تلاش های مشترک برای توسعه طراحی های سخت افزاری مرکز داده باز، کارآمد و مقیاس پذیر پیوسته اند.

Open Compute Project Buyers Run the Gamut

شرکت‌های ابر مقیاس ابر خریداران اصلی سخت‌افزار OCP هستند و ۱۵.۴ میلیارد دلار از مجموع فروش ۲۱.۷ میلیارد دلاری سخت‌افزار OCP در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند. این ارقام شامل خرید از شرکت‌هایی که در هیئت مدیره OCP Foundation نشسته‌اند، مانند فیس‌بوک، مایکروسافت، گوگل و فناوری Rackspace

ولاد گالبوف، مدیر تحقیقات مرکز ابر و داده در Omdia و یکی از نویسندگان مطالعه سخت افزار OCP، گفت: در چهار سال آینده، ارائه دهندگان ابر کوچکتر، شرکت های مخابراتی و شرکت ها به طور فزاینده ای از سخت افزار مرکز داده طراحی شده با OCP استفاده خواهند کرد.

گالبوف در مصاحبه ای به Data Center Knowledge گفت: «OCP پیشرفت های چشمگیری داشته است. جالب اینجاست که این فقط شرکت ها نیستند که شروع به کار کردند [OCP] که در حال خرید هستند انتظار ما برای سال 2025 این است که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ابری، ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و … شرکت ها آن را خریداری کنند.”

در واقع، مخارج سخت‌افزاری پروژه محاسبات باز توسط ارائه‌دهندگان ابری ردیف 2 نسبت به سال گذشته 64 درصد افزایش یافته است، از 1.99 میلیارد دلار در سال 2020 به 3.2 میلیارد دلار در سال 2021. به گفته Omdia، این هزینه تا سال 2025 به 8.1 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. در همین حال، فروش سخت افزار OCP به ارائه دهندگان خدمات ارتباطی 76 درصد در سال گذشته رشد کرد و به 1.7 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود تا سال 2025 تقریباً چهار برابر شود و به 6.6 میلیارد دلار برسد.

در میان شرکت‌ها، Omdia پیش‌بینی می‌کند که خرید از بخش خرده‌فروشی و عمده‌فروشی پنج برابر خواهد شد، از 204 میلیون دلار در سال 2021 به یک میلیارد دلار تا سال 2025. به طور مشابه، فروش در بخش تولید چهار برابر خواهد شد و به 1.2 میلیارد دلار در چهار سال خواهد رسید، در حالی که فروش در بخش مالی صنعت خدمات تا سال 2025 تقریباً سه برابر خواهد شد و به 1.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

بخش عمومی ایالات متحده نیز علاقه زیادی به سخت افزار پروژه محاسبات باز نشان داده است. Omdia پیش بینی می کند که بخش آموزش تا سال 2025 هزینه های خود را تقریباً سه برابر خواهد کرد و به 199 میلیون دلار خواهد رسید، در حالی که دولت هزینه های خود را 88 درصد در این بازه زمانی افزایش خواهد داد و به 863 میلیون دلار خواهد رسید.

مورد تقاضا فناوری های مرکز داده OCP

به گفته Omdia، سرورها بخش عمده فروش سخت افزار Open Compute Project را تشکیل می دهند و ادامه خواهند داد. در سال 2021، بازار سرور به 15.4 میلیارد دلار خواهد رسید که حدود 71 درصد از درآمد کلی است و پس از آن فضای ذخیره سازی که به 3 میلیارد دلار درآمد خواهد رسید.

با این حال، Omdia انتظار دارد تا سال 2025 سایر دسته‌های محصول شاهد افزایش پذیرش باشند. این دسته‌ها شامل سوئیچ‌ها، آداپتورهای شبکه اترنت، دروازه‌های شبکه سایت سلولی، پردازنده‌های کمکی و سرورهای لبه هستند.

گالبوف خاطرنشان کرد: سرورهای OpenEdge، شبکه های پرسرعت و ماژول شتاب دهنده باز سه فرصت بزرگ برای رشد هستند.

در یافته‌های دیگر، 96 درصد از 271 خریدار IT سازمانی که Omdia برای این مطالعه مورد بررسی قرار دادند، گفتند که با پروژه Open Compute آشنا هستند. هفتاد و شش درصد از افراد مورد بررسی گفتند که تجهیزات OCP را آزمایش کرده اند. گالبوف گفت که از بین کسانی که این فناوری را آزمایش کردند، 90 درصد از این فناوری در تولید استفاده کردند.

این مطالعه نشان داد که چهار دلیل اصلی برای استقرار سخت افزار Open Compute Project شامل موارد زیر است:

  • بهبود بهره وری و کاهش مصرف انرژی؛
  • هزینه های پایین تر؛
  • مزایای منبع باز؛ و
  • استفاده از فناوری نوآورانه که توسط hyperscalers به ​​کار گرفته شده است.

گالبوف گفت که در مجموع، OCP با موفقیت در حال توسعه استانداردهای واقعی برای سخت افزار مرکز داده است.

او گفت: «کاری که انجام می‌دهد این است که صنعت سخت‌افزار را قادر می‌سازد تا بیشتر شبیه صنعت نرم‌افزار رفتار کند» و سریع‌تر نوآوری کند. “اگر به نحوه توسعه Kubernetes فکر کنید، وقتی نسخه جدیدی راه اندازی می شود، کل صنعت نرم افزار آن را می پذیرد. یا اگر مشکلی وجود دارد، با هم روی آن کار می‌کنند.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور