غول های تراشه تایوان در خارج از کشور فشار می آورند | دانش مرکز داده

(واشنگتن پست) — غول های نیمه هادی تایوان، شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) و United Microelectronics Corporation (UMC) در حال ایجاد پایگاه های تولید خود در خارج از کشور هستند. مقامات تایوان، که قبلاً تولید داخلی را تشویق می‌کردند، در حالی که دولت‌ها و شرکت‌های ژاپن، ایالات متحده و اروپا به دنبال تقویت عرضه تراشه‌های خود هستند، اجازه توسعه خارج از کشور را داده‌اند.

TSMC در حال ایجاد یک پایگاه تولید در استان کوماموتو، همکاری با شرکت سونی گروه و سرمایه گذاری بیش از 1 تریلیون ین است. در ماه آگوست تصمیم گرفت تا کارخانه ای در درسدن آلمان نیز راه اندازی کند.

مدیرعامل سی سی وی، که سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد یورو (حدود 1.6 تریلیون ین) را پیش بینی می کند، گفت که اروپا به دلیل بخش های خودروسازی و صنعتی خود امیدوارکننده است.

TSMC 70 درصد بودجه را تأمین خواهد کرد و بوش، یک تولیدکننده بزرگ قطعات خودرو در آلمان، و دو شرکت دیگر 30 درصد باقی مانده را تامین خواهند کرد. TSMC همچنین 40 میلیارد دلار (حدود 5.9 تریلیون ین) برای ساخت تاسیسات جدید در ایالت آریزونا آمریکا، سومین سرمایه گذاری بزرگ مقیاس خود در یک کشور خارجی، هزینه می کند.

UMC در حال سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری در یک کارخانه جدید در سنگاپور است که انتظار می رود در نیمه دوم سال 2024 افتتاح شود.

به گفته شرکت تحقیقاتی تایوان TrendForce، TSMC 56.4 درصد از سهم بازار جهانی در تولید نیمه هادی های قراردادی را در اختیار دارد. با احتساب UMC که با 6.6 در رتبه چهارم قرار دارد، شرکت های تایوان 64 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و نیمه هادی ها را به صنعت اصلی تبدیل می کنند که حدود 40 درصد از کل صادرات تایوان را تشکیل می دهد.

مقامات تایوان با نگرانی در مورد امنیت، بر تولید نیمه هادی های محلی تاکید کرده بودند که می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای چین دو برابر شود که “سپر سیلیکونی” نامیده می شود. هدف از “سپر” این است که چین و جامعه بین المللی را وادار کند که چگونه زنجیره تامین نیمه هادی ها را با بحران تایوان مختل کند.

در حالی که مقامات موضع خود را در مورد توسعه خارج از کشور تا حدی به دلیل تنش بین ایالات متحده و چین و اقدامات ژاپن، ایالات متحده و اروپا برای بازسازی زنجیره تامین تغییر داده اند، تغییر سیاست نیز به دلیل کمبود منابع انسانی در جزیره ایجاد شده است.

مقامات معتقدند که همکاری بین المللی برای رفع کمبود ضروری است.

مدرسه نیمه هادی در دانشگاه علم و فناوری مینگسین تایوان قصد دارد تا فوریه 2024 برنامه ای را برای دانش آموزان ژاپنی راه اندازی کند. این مدرسه که یارانه هایی را برای توسعه تسهیلات از مقامات دریافت می کند، همچنین قصد دارد میزبان تکنسین های شرکت های ژاپنی باشد.

لیو کو-وی، رئیس دانشگاه گفت: «صنایع نیمه هادی تایوان و ژاپن رابطه نزدیکی دارند. آموزش پرسنل ژاپنی نیز مزایای قابل توجهی برای تایوان دارد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور