با انتقال اکسچنج به ابر، Google با CME معامله کرد

(بلومبرگ) — گروه CME و گوگل شرکت آلفابت برای کمک به اپراتور مبادله مشتقات با نیازهای فناوری خود و برنامه ای برای انتقال تمام عملیات خود به فضای ابری قراردادی منعقد کردند.

این شرکت‌ها روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند، به‌عنوان بخشی از این قرارداد، گوگل همچنین یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در مجموعه جدیدی از سهام ممتاز قابل تبدیل بدون حق رای گروه CME انجام داد. این شراکت 10 ساله به CME این امکان را می دهد که ابتدا داده ها و خدمات پاکسازی خود را به Google Cloud منتقل کند، سپس در نهایت به تجارت و سایر بازارها.

تری دافی، مدیر اجرایی CME در بیانیه ای گفت: «این مشارکت گروه CME را قادر می سازد تا محصولات و خدمات جدید را سریعتر به بازار عرضه کند. Google Cloud به CME کمک می کند تا دسترسی بیشتر شرکت کنندگان در بازار را افزایش دهد و ابزارهای خبری را برای توسعه الگوریتم ها و مدیریت ریسک ارائه دهد.

CME مستقر در شیکاگو، کن ورومان را به عنوان افسر ارشد تحول منصوب کرد تا به انتقال کمک کند. این دو شرکت گفتند که راه‌هایی را برای همکاری در زمینه نوآوری‌ها برای مشتریان گروه CME بررسی خواهند کرد.

این اقدام جدیدترین اقدام در میان مشاغل مبادله ای از جمله Nasdaq Inc. و Cboe Global Markets Inc. است که شروع به گسترش به سمت نرم افزارهای مبتنی بر ابر و تجزیه و تحلیل داده ها کرده اند.

کوین هیل، تحلیلگر در شرکت تحقیقاتی آرگوس، گفت: «صرافی‌ها به‌جای تکیه بر درآمدهای معاملاتی، به سمت داده‌ها و سایر جریان‌های درآمدی مکرر حرکت می‌کنند، و دستیابی به این ابزارها به شیوه‌ای سریع‌تر و کارآمدتر یک گام مهم است.» مصاحبه.

تغییرات صنعت

صرافی ها خدماتی از جمله مظنه قیمت و معاملاتی را ارائه می دهند که در طول میلی ثانیه اتفاق می افتد. CME و دیگران برای ارائه داده‌ها، مدیریت پورتفولیو و سایر خدماتی که به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر کمک می‌کنند، گسترش یافته‌اند. CME به مشتریان خود اجازه می دهد تا معاملات آتی، اختیار معامله، نقدینگی و بازارهای خارج از بورس را انجام دهند.

رایانش ابری، که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پردازش رایانه و ذخیره‌سازی داده‌ها را به‌جای راه‌اندازی سیستم‌های داخلی به شرکت‌های بزرگ فناوری برون‌سپاری کنند، یکی از سریع‌ترین حوزه‌های در حال رشد صنعت فناوری بوده است. اما کسب و کار ابری گوگل از پیشرو بازار Amazon.com Inc و همچنین شرکت مایکروسافت و Alibaba Group Holding Ltd چین عقب مانده است.

ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت در گزارش درآمد خود در هفته گذشته گفت که Google Cloud “به حرکت خود ادامه داده است” اما این واحد در سه ماهه سوم کمتر از انتظارات درآمدی بود.

ارائه‌دهندگان پیشرو ابر به سمت خدمات مالی فشار آورده‌اند، صنعتی که در بازارهای دیگر عقب افتاده است، زیرا بانک‌ها و مؤسسات مالی به دلیل الزامات نظارتی و نگرانی‌های امنیتی، اغلب در مورد آنچه می‌توانند روی ابر عمومی اجرا شوند، محدود می‌شوند. Google Cloud با HSBC Holdings و Deutsche Bank AG قراردادهایی منعقد کرده است، اما خدمات وب آمازون در این بخش بسیار مسلط است.

ماه گذشته، گوگل برنامه‌های خود را برای افزودن حساب‌های بانکی به برنامه پرداخت خود متوقف کرد و گفت که در عوض «به جای اینکه ما به عنوان ارائه‌دهنده این خدمات خدمت کنیم، در درجه اول بر ارائه قابلیت دیجیتال برای بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی تمرکز خواهد کرد».

توماس کوریان، رئیس ابر گوگل، نیروی کار واحد خود را گسترش داده، بر راه‌حل‌های متناسب با صنایع مشتریان تمرکز کرده و کارکنان خود را سازماندهی مجدد کرده تا سهم بازار را از رقبا به دست آورد. در سال گذشته، درآمد سالانه این بخش با جهش 46 درصدی به 13 میلیارد دلار رسید.

این همکاری می تواند به Google و CME کمک کند.

Owen Lau، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در Oppenheimer & Co گفت: “CME از نظر ارائه داده ها و تجزیه و تحلیل خود از همتایان خود عقب بود.” این مشارکت “محصول آنها را تقویت می کند” و نوآوری را برای شرکت ها آسان تر می کند. این همچنین “رای اعتماد برای CME به داشتن کمک و نام تجاری گوگل” است.

گوگل همچنین در حال پیشبرد یک استراتژی مشارکتی است و در شرکت هایی که به نظر او فرصتی استراتژیک برای پیشرفت فناوری هایش هستند، سهام می گیرد. سال گذشته، گوگل 450 میلیون دلار از سهام شرکت امنیت خانه ADT Inc. را خرید و شراکتی را ایجاد کرد که می‌تواند محصولات خانه هوشمند این غول فناوری را در مقابل میلیون‌ها مشتری جدید قرار دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور