استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تامین انرژی مراکز داده به طور پایدار | دانش مرکز داده

مراکز داده 1 تا 2 درصد برق جهان را مصرف می کنند و تقاضاها در حال افزایش است. با دیجیتالی شدن صنایع بیشتر، مراکز داده فراتر از ارائه خدمات به مردم، بلکه برای به اشتراک گذاری داده ها بین ماشین ها ضروری شده اند.

بسیاری از شرکت های غول پیکر فناوری در قلب این مبادله اهداف پایداری تهاجمی متمرکز بر کاهش کربن دارند. با راه‌حل‌های لبه شبکه مانند ریزشبکه‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی باتری، و همچنین انتقال نیروی جریان مستقیم (DC)، فرصت‌های زیادی برای اپراتورها وجود دارد تا استفاده خود را از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به حداکثر برسانند و در عین حال استفاده از منابع انرژی مبتنی بر سوخت‌های فسیلی را کاهش دهند.

چالش های عمده در صنعت

چالش های مرتبط با رشد مراکز داده بسیار متنوع است. اولاً، آنها به حجم توان زیاد با قابلیت اطمینان بالا و کیفیت توان استثنایی نیاز دارند. برآورده شدن این تقاضا می تواند فشار قابل توجهی بر شبکه های برق وارد کند.

در عین حال، بازیگران کلیدی صنعت به دنبال انرژی های تجدیدپذیر به عنوان منبع اصلی برق خود هستند تا با هدف خود برای به حداقل رساندن ردپای کربن خود عمل کنند. با تقاضای بسیار زیاد در شبکه در میان گذار به انرژی پاک، این می تواند درگیری ایجاد کند. فشارهای خارجی اپراتورها را وادار به بررسی منابع جدید تولید انرژی تجدیدپذیر کرده است. آنها همچنین باید به طور مداوم از در دسترس بودن نیرو اطمینان حاصل کنند، که می تواند چالش هایی را به دلیل متناوب بودن تولید انرژی های تجدیدپذیر ایجاد کند.

مراکز داده معمولاً چندین مشارکت کننده گازهای گلخانه ای از ساخت و ساز تا عملیات دارند، از جمله ژنراتورهای دیزلی که برق پشتیبان را فراهم می کنند و از منابع تولید سوخت فسیلی متصل به شبکه برای خنک سازی، محاسبات و سایر عملیات استفاده می کنند. مالکان و بهره برداران این تاسیسات و پیمانکاران درگیر در ساخت آنها به صنعت انرژی برای بهبود قابلیت اطمینان، افزایش کارایی و هدایت شیوه های پایدار به عنوان بخشی از اهداف مدیریت انرژی خود نگاه می کنند.

Solar-panels-turbines.jpg

بازیگران کلیدی صنعت به دنبال انرژی های تجدیدپذیر به عنوان برق اصلی خود هستند منبع

شبکه پیری و اختلالات برق

همه ما در مورد شبکه فرسوده شنیده‌ایم – زیرساخت‌های برق در بسیاری از نقاط جهان منسوخ شده و مستعد قطع و قطع برق هستند زیرا امواج گرما و طوفان‌ها ویران می‌کنند. پذیرش گسترده فناوری های ریزشبکه می تواند به اپراتورها کمک کند تا کنترل بیشتری بر منبع تغذیه خود داشته باشند. ریزشبکه‌ها از قابلیت‌های نظارت و ذخیره‌سازی انرژی برای مدیریت برق به صورت محلی استفاده می‌کنند و این توانایی را برای به حداقل رساندن تأثیر قطع‌ها و اختلالات برق منطقه‌ای فراهم می‌کنند. این سیستم‌ها، به ویژه هنگامی که با منابع تولید تجدیدپذیر مانند پانل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی یا ژنراتورهای زمین گرمایی همراه شوند، می‌توانند انتقال از منابع پشتیبان سنتی مانند ژنراتورهای دیزلی را امکان‌پذیر کنند. سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر برای تامین نیازهای آنها یک عامل موفقیت حیاتی است.

انرژی هیتاچی چگونه می تواند کمک کند

Woman_at_computers.jpg

با دیجیتالی شدن صنایع بیشتر، مراکز داده تبدیل شده اند ضروری است.

هیتاچی انرژی بیش از 100 سال است که شریک اپراتورهای شبکه است. ما توانایی و تجربه منحصر به فردی را در حل مشکلات برق صنعتی در مقیاس بزرگ و ساخت مکانیسم هایی که از عملیات قابل اعتماد پشتیبانی می کنند، به ارمغان می آوریم. ردپای جهانی ما تضمین می‌کند که می‌توانیم به اپراتورهای مرکز داده پشتیبانی محلی و تخصصی که برای ایجاد پایدار امکانات جدید ضروری است، ارائه دهیم. در طی سه سال، ما توانسته‌ایم رشد 400 درصدی ترافیک داده را مطابقت دهیم. از طراحی و تحویل گرفته تا عملیات، ما راه حل های پایداری را در طول چرخه عمر مراکز داده ارائه می دهیم. از آنجایی که هدف شرکت های بزرگ کاهش انتشار کربن تولید شده توسط تامین کنندگان شخص ثالث است، ما مفتخریم که در تولید و عملیات خود 100% فاقد فسیل هستیم.

آینده مراکز داده

ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن اپراتورهای مرکز داده مشارکت کنندگان اصلی در شبکه باشند، به عنوان مصرف کنندگان انرژی، به عنوان توسعه دهندگان بالقوه تولید انرژی های تجدیدپذیر محلی مانند مزارع خورشیدی برای پشتیبانی از عملیات خود، و به عنوان اپراتورهای ریزشبکه. همانطور که مصرف انرژی به طور تصاعدی رشد می کند، این شرکت ها به طور منحصر به فردی در موقعیتی هستند که عملیات فعلی خود را برای تولید و مصرف انرژی کارآمد و تجدیدپذیر بازسازی کنند. ادامه مطلب

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور