اخبار مرکز داده: رسوایی پرتغال، سرمایه گذاری های جدید آسیا | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، می‌خواهیم کار را برای متخصصان این صنعت آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم‌ترین داستان‌های هفته را پیدا کنند.

خلاصه اخبار دانش مرکز داده آخرین اخبار و پیشرفت‌ها را در صنعت مرکز داده – از سرمایه‌گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت – برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، مشترک شوید دانش مرکز داده خبرنامه برای دریافت محتوا مستقیماً به صندوق ورودی شما.

کاوشگر پرتغالی

صنعت مرکز داده پرتغال این هفته پس از استعفای نخست وزیر آنتونیو کاستا در بحبوحه تحقیقات درباره فساد احتمالی دولت، در کانون طوفانی قرار گرفت.

تحقیقاتی که کشور را در بحران فرو برد، مربوط به امتیازات منابع طبیعی و پروژه مرکز داده است.

بر اساس گزارش ها، پنج نفر از جمله دو مدیر مرکز داده پرتغالی در بخشی از تحقیقات بازداشت شدند.

پس از استعفای کاستا، رئیس جمهور مارسلو ربلو دی سوزا اعلام کرد که انتخابات زودهنگام در 10 مارس برگزار خواهد شد. استعفای کاستا به طور رسمی در اوایل دسامبر اجرایی می شود.

مشارکت های هوش مصنوعی

در اخبار هوش مصنوعی (AI)، VMware همکاری با اینتل و IBM ساختن و استقرار برنامه‌های هوش مصنوعی در محل برای شرکت‌ها آسان‌تر می‌شود تا بتوانند نیازهای حریم خصوصی و امنیت داده‌های خود را بهتر برآورده کنند.

در کنفرانس VMware Explore بارسلونا، VMware گفت که با اینتل همکاری می‌کند تا یک پشته هوش مصنوعی تایید شده مشترک ارائه کند که نرم‌افزار VMware Cloud Foundation را با مجموعه نرم‌افزار هوش مصنوعی موجود اینتل، پردازنده‌های Intel Xeon با شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی داخلی و پردازنده‌های گرافیکی Intel Max Series ترکیب می‌کند.

در جای دیگر، راه اندازی هوش مصنوعی آنتروپیک یکی از اولین شرکت هایی خواهد بود که از تراشه های جدید استفاده می کند گوگل، همکاری خود را پس از توافق اخیر رایانش ابری عمیق تر کردند.

آنتروپیک از سال 2021، یعنی سال تاسیس استارت آپ، از سرویس های Google Cloud استفاده کرده است. به گفته این شرکت‌ها، به عنوان بخشی از توافق جدید، Anthropic از زیرساخت‌های Google Cloud و ویژگی‌های امنیتی بیشتری استفاده خواهد کرد.

سرمایه گذاری آسیایی

سرمایه‌گذاری‌های مرکز داده در این هفته، با شرکت هندی، با سرعت ادامه یافت آدانی اعلام کرد که در سه سال آینده حدود 1.5 میلیارد دلار برای کسب و کار نوپای مرکز داده خود هزینه خواهد کرد.

این گروه که متعلق به میلیاردر گوتام آدانی است، در نظر دارد تا سال 2030 9 مرکز داده در هند بسازد. این زیرساخت برای تقاضای رو به رشد خدمات دیجیتال در کشور 1.4 میلیارد نفری که در حال حاضر بزرگترین شرکت های جهانی مانند آمازون و گوگل را جذب کرده است، فراهم می کند. .

به گفته مقامات دولتی آشنا با این موضوع، ژاپن با ماندن در آسیا، تقریباً 2 تریلیون ین (13.3 میلیارد دلار) بودجه اضافی برای تقویت ظرفیت خود برای ساخت و ایمن سازی نیمه هادی ها در داخل کشور اختصاص می دهد.

هاب های آینده

در اخبار ساختمانی زیمنس 510 میلیون دلار در ظرفیت تولید جدید ایالات متحده از جمله یک کارخانه تجهیزات الکتریکی در تگزاس سرمایه گذاری خواهد کرد تا زنجیره تامین خود را در آمریکای شمالی گسترش دهد.

غول صنعتی آلمان گفت که سرمایه گذاری ها بر روی رشد مرکز داده، نیمه هادی ها و تولید باتری متمرکز خواهد شد.

در امریکای جنوبی، ODATA روبان بزرگترین پردیس مرکز داده خود در شیلی را بریده و از گسترش سایت ST01 موجود خود خبر داده است. ST02 که در سن برناردو واقع شده است تا 40.6 مگاوات ظرفیت بار IT را ارائه می دهد و تقریباً 366000 فوت مربع است.

گوگل پس از اینکه غول فناوری مجوزهای زیست محیطی لازم را دریافت کرد، با ساخت یک “مرکز داده جهانی” در اروگوئه پیش می رود.

آلوارو دلگادو، دبیر ریاست جمهوری اروگوئه، گفت: “برای اروگوئه، این یک نشانه عالی به معنای پیشرفت نوآوری، فناوری و اقتصاد دیجیتال است.”

در اروپا، شرکت مرکز داده نروژی کوه سبز و شرکت برق آلمان KMW شروع ساخت مرکز داده پایدار جدید خود را در ماینتس، خارج از فرانکفورت نشان دادند.

در جای دیگر، Equinix شرکت فرعی MainOne راه اندازی یک مرکز داده جدید در Grand Bassam، ساحل عاج را تایید کرده است. ST Telemedia گزارش شده است که حضور خود را در فیلیپین گسترش می دهد. و شرکای سرمایه GAW قرار است در یک پروژه جدید در اندونزی پیشرفت کند.

غلبه بر موانع

تقاضا برای مراکز داده همچنان در حال افزایش است، اما آیا صنعت مرکز داده می تواند ادامه دهد؟

پاسخ نامشخص است، با توجه به دانش مرکز داده نویسنده کریستوفر توزی، که این هفته نگاه دقیق‌تری به چالش‌های کلیدی مؤثر بر رشد صنعت مرکز داده انداخت.

مقاله کامل را بررسی کنید تا نقاط ضعف و آنچه برای غلبه بر این موانع انجام می شود را کشف کنید.

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

جلوگیری از خرابکاری و بهبود امنیت مرکز داده فیزیکی. سازمان‌ها باید یک رویکرد لایه‌ای به امنیت فیزیکی برای محافظت از دارایی‌های مرکز داده با ارزش خود اتخاذ کنند.

چگونه هدف برنامه COOLERCHIPS بهبود خنک سازی مرکز داده است. برنامه COOLERCHIPS ARPA-E پیشگام راه حل های خنک کننده با کارایی بالا و کم مصرف برای مراکز داده با هدف کاهش مصرف انرژی خنک کننده است.

دستور اجرایی بایدن در مورد هوش مصنوعی بر نوآوری متمرکز است. به این چهار دستورالعمل قابل توجه در دستور اجرایی هوش مصنوعی بایدن توجه کنید.

چگونه شبکه های IIoT از SD-WAN استفاده می کنند. حسگرهای صنعتی اینترنت اشیا می توانند از SD-WAN برای انتقال ایمن داده ها برای بهبود مدیریت مرکزی و بهینه سازی زنجیره تامین استفاده کنند.

Moore Threads، تراشه‌ساز هوش مصنوعی چین پس از قرار گرفتن در لیست سیاه ایالات متحده، مشاغل خود را کاهش داد. اخراج های قریب الوقوع نشان می دهد که استارتاپ در حال آماده شدن برای تأثیر محاصره ایالات متحده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور