سه شنبه 24 آگوست 2021
یکی از راههای اصلی که افراد تعیین میکنند کدام نتایج جستجو ممکن است با درخواست آنها مرتبط باشد، مرور عناوین صفحات وب فهرستشده است. به همین دلیل است که جستجوی Google سخت کار میکند تا بهترین عناوین اسناد را در نتایج ما ارائه دهد تا جستجوگران را با محتوایی که سازندگان، ناشران، مشاغل و دیگران تولید کردهاند مرتبط کند.
نحوه تولید عناوین
هفته گذشته سیستم جدیدی برای تولید عنوان برای صفحات وب معرفی کردیم. قبل از این، عناوین ممکن است بر اساس درخواست صادر شده تغییر کنند. این به طور کلی دیگر با سیستم جدید ما اتفاق نخواهد افتاد. این به این دلیل است که ما فکر میکنیم سیستم جدید ما عناوینی را تولید میکند که به طور کلی برای اسناد کارایی بهتری دارند، بدون در نظر گرفتن پرس و جوی خاص، در مورد آنها توضیح میدهند.
همچنین، در حالی که بیش از یک دهه برای ایجاد عناوین از متن HTML فراتر رفته ایم، سیستم جدید ما حتی از چنین متنی استفاده بیشتری می کند. بهویژه، ما از متنی استفاده میکنیم که وقتی انسان به یک صفحه وب میرسد میتواند به صورت بصری ببیند. عنوان تصویری یا عنوان اصلی نشان داده شده در صفحه را در نظر می گیریم، محتوایی که صاحبان سایت اغلب در آن قرار می دهند <H1>
برچسبها یا دیگر تگهای هدر، و محتوایی که از طریق استفاده از شیوههای درمانی بزرگ و برجسته است.
ممکن است متن دیگری که در صفحه وجود دارد در نظر گرفته شود، همانطور که ممکن است متنی در پیوندهایی که به صفحات اشاره می کنند.
چرا همیشه از تگ عنوان HTML استفاده نمی کنید؟ به همان دلایلی که در سال 2012 به طور قابل توجهی فراتر از تگ را توضیح دادیم. تگ های عنوان HTML همیشه یک صفحه را به خوبی توصیف نمی کنند. به طور خاص، برچسبهای عنوان گاهی اوقات میتوانند:
- بسیار طولانی.
- “پر شده” با کلمات کلیدی، زیرا سازندگان به اشتباه فکر می کنند افزودن دسته ای از کلمات شانس بهتر شدن یک صفحه را افزایش می دهد.
- فاقد برچسب عنوان به طور کامل یا حاوی زبان تکراری “boilerplate”. به عنوان مثال، صفحات اصلی ممکن است به سادگی “خانه” نامیده شوند. در موارد دیگر، تمام صفحات یک سایت ممکن است “بدون عنوان” نامیده شوند یا به سادگی نام سایت را داشته باشند.
به طور کلی، به روز رسانی ما برای تولید عناوین خوانا و قابل دسترس تر برای صفحات طراحی شده است. در برخی موارد، ممکن است نام سایتهایی را که مفید به نظر میرسد اضافه کنیم. در موارد دیگر، زمانی که با عنوان بسیار طولانی مواجه می شویم، ممکن است به جای اینکه از ابتدا شروع کنیم و قسمت های مفیدتر را کوتاه کنیم، مرتبط ترین بخش را انتخاب کنیم.
تمرکز بر برچسب های عنوان HTML خوب همچنان معتبر است
ما به زودی صفحه راهنمای قدیمی خود را در مورد عناوین به روز خواهیم کرد تا این تغییر اخیر را منعکس کند. با این حال، توصیه اصلی ما در آن صفحه به صاحبان سایت یکسان است. روی ایجاد تگ های عالی عنوان HTML تمرکز کنید. در میان تمام روشهایی که ما عناوین تولید میکنیم، محتوای تگهای عنوان HTML هنوز هم به احتمال زیاد بیشترین استفاده را دارد، بیش از 80 درصد مواقع.
مانند هر سیستم دیگری، عناوینی که تولید می کنیم همیشه بی نقص نخواهند بود. ما از هرگونه بازخوردی در انجمن های خود استقبال می کنیم. ما در حال حاضر در حال اصلاح سیستم جدید خود بر اساس بازخورد هستیم و به کار خود ادامه می دهیم تا در طول زمان آن را حتی بهتر کنیم. آزمایش ما نشان میدهد که تغییری که معرفی کردهایم عناوینی را تولید میکند که در مقایسه با سیستم قدیمی ما توسط جستجوگران قابل خواندن و ترجیح بیشتری هستند.