چگونه یک دسته موضوعی برای افزایش ترافیک و اقتدار ایجاد کنیم

در راهنمای ما، نحوه ایجاد یک دسته موضوعی برای افزایش ترافیک و اقتدار موضوعی خود را در 7 مرحله آسان برای دنبال کردن، خواهید آموخت.

خوشه موضوعی چیست؟

خوشه موضوعی مجموعه‌ای سازمان‌یافته از صفحات وب مرتبط، وبلاگ‌ها یا سایر محتوای آنلاین است که می‌تواند به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر بیابند و درک کنند و در نتیجه رتبه‌بندی جستجوی بالاتر و قدرت موضوعی بالاتری کسب کنند.

چند نمونه از خوشه های موضوعی

به عنوان مثال، ممکن است یک مجموعه موضوعات SEO به نام “شراب” داشته باشید که حاوی موضوعات زیر است:

  • اصول شراب
  • شراب چیست؟
  • سبک های برد
  • انواع شراب
  • شراب برای مبتدیان

… و غیره.

یا می توانید یک دسته موضوعی در مورد مناطق شراب داشته باشید، به عنوان مثال:

  • فرانسه
  • آرژانتین
  • استرالیا
  • ایتالیا
  • اسپانیا و غیره

استراتژی سئو و قدرت موضوعی

وقتی گوگل محتوا را از صفحات وب حذف می‌کند، از قسمت‌ها، جملات، کلمات، عنوان‌ها و صفحاتی که به آن‌ها پیوند می‌دهند، معنی استخراج می‌کند.

مدل خوشه موضوعی به موتورهای جستجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات را درک کنند.

بنابراین زمانی که گوگل صفحات مرتبط زیادی را در مورد، مثلاً، مناطق شراب‌خواری می‌بیند، شما بیشتر از اینکه موضوع را در یک صفحه پوشش دهید، به عنوان یک مرجع در نظر گرفته می‌شوید.

و از آنجایی که EAT (تخصص، اقتدار و اعتماد) برای رتبه بندی موتورهای جستجو حیاتی است، سرمایه گذاری در این نوع استراتژی محتوا به سئوی شما کمک می کند.

سایر مزایای خوشه های موضوعی

رویکرد خوشه موضوعی 3 مزیت دیگر دارد.

1. سازمان و ساختار

اگر انواع مختلف شلوار جین مردانه را می فروختید، به جای پراکنده کردن آنها در همه جا، همه آنها را در یک بخش از سایت تجارت الکترونیک خود قرار می دهید.

به همین ترتیب، ساختاربندی آنها کاملا منطقی است و درک آنها را برای مخاطب هدف شما (و گوگل) آسان تر می کند.

2. تجربه کاربری

تصور کنید که شما یک پدر و مادر هستید و پسر نوجوان شما ابراز تمایل می کند که در صنعت موسیقی کار کند.

شما اطلاعات کمی در مورد این موضوع دارید، بنابراین شما در گوگل “مشاغل موسیقی

شما در این موضوع گسترده ورق بزنید و در مورد انواع خاصی از مشاغل موسیقی مطالعه کنید.

  • مدیران
  • مروجین
  • روزنامه نگاران
  • تهیه کنندگان
  • مدیران رویداد
  • تکنسین های صدا

پیوندهایی به صفحات خوشه ای در مورد هر نوع شغل و مصاحبه با افراد در این موقعیت ها وجود دارد.

پیوندهای صفحات خوشه ای اطلاعات دقیق تری را در مورد هر نوع شغل ارائه می دهند.

به عنوان یک والدین نگران، متوجه می شوید که آرزوی شغلی فرزندتان یک رویا نیست و حرفه ای تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می کردید.

3. بهینه سازی موتورهای جستجو

گروهی از صفحات پیوند داده شده به ربات‌ها کمک می‌کند تا در یک وب‌سایت بخزند و بهتر بفهمند چه موضوعاتی در آن گنجانده شده است.

هر صفحه با هدف جستجوی کاربران تراز شده است.

هر صفحه مجموعه ای دقیق از کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد و ترافیک خاصی را هدایت می کند (یا به یک هدف خاص کاربر پاسخ می دهد.)

چه چیزی در یک خوشه موضوعی گنجانده شده است؟

صفحه ستون یا مرکز (موضوع اصلی شما) در بالا یا مرکز یک خوشه موضوعی قرار دارد.

سپس صفحه ستون با استفاده از URL های سلسله مراتبی و پیوندهای داخلی به صفحات خوشه ای (یا صفحات سخنگو)، که زیرمضمون های مرتبط با موضوع مرکزی هستند، پیوند می دهد.

با این تئوری بس است. بیایید با اولین قدم در ساختن یک خوشه موضوعی شروع کنیم.

مرحله 1: یک موضوع اصلی برای کسب و کار خود انتخاب کنید

ابتدا یک موضوع مرکزی برای کسب و کار خود انتخاب کنید زیرا آن موضوع می تواند ارزشی برای مشتریان ایجاد کند.

آسان به نظر می رسد، درست است؟

نه همیشه.

من یک کلاستر موضوعی برای یک حسابدار در مورد مشاوره مالیاتی ایجاد کردم که انتخاب آن آسان بود زیرا او به من گفت که می خواهد در یک جلسه حضوری در زمینه مالیات تخصص داشته باشد.

با این حال، انتخاب یک موضوع برای Frase کمی پیچیده‌تر است.

اگر مطمئن نیستید که چگونه موضوعی را انتخاب کنید، 4 معیار وجود دارد که می توانید برای تعیین موضوع مناسب استفاده کنید.

ارتباط

آیا هوش مصنوعی، کپی رایتینگ، بازاریابی محتوا یا محتوای سئو را به عنوان موضوعات اصلی انتخاب می کنم؟

نه خیلی وسیع، نه خیلی باریک

شما می خواهید موضوعی را انتخاب کنید که خیلی گسترده نباشد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی برای ما بسیار گسترده خواهد بود، و خلاصه محتوا بسیار محدود خواهد بود.

چگونه تشخیص می دهید که یک موضوع خیلی گسترده است یا محدود؟

کلمه کلیدی را در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs قرار دهید.

به این لیست از کلمات کلیدی نگاه کنید.

  • “AI” دارای 949701 ایده برای کلمه کلیدی است
  • «مختصر محتوا» دارای 242 ایده برای کلمه کلیدی است
  • «محتوای سئو» دارای 5022 ایده برای کلمه کلیدی است

حجم جستجو یا پتانسیل ترافیک

معیار بعدی در نظر گرفتن حجم جستجو یا پتانسیل ترافیک است.

روی لینک مشاهده همه کلیک کنید.

«محتوای سئو» دارای 5022 عبارت جستجو و حجم جستجوی ماهانه 24000 است.

وقتی روی موضوع والد کلیک می‌کنید، تصوری از تعداد صفحات خوشه‌ای که می‌توانید در خوشه موضوعی خود بگنجانید، خواهید داشت.

در این مثال حدود 50 موضوع اصلی وجود دارد که می توانید از آنها صفحات خوشه ای ایجاد کنید.

هدف اطلاعاتی – وسط آشفته سفر مشتری

سفر مشتری یا فرآیند خرید شامل 4 مرحله است.

مرحله فرآیند تصمیم گیری خرید تعریف کلمات کلیدی حاوی
تشخیص مسئله مردم به دنبال مشکلی هستند که تشخیص می دهند. چگونه، چه، و، برای، با، کجا، چه زمانی، برای، با، و، مشکل، رفع، بهبود، افزایش، کاهش، حذف، کاهش، رشد
جستجوی اطلاعاتی آنها به دنبال اطلاعاتی از برندها، محصولات و خدماتی هستند که بتواند این مشکل را حل کند. بهترین، فهرست، برتر، مثال، راهنما، یادگیری، آموزش، ویدئو، ماشین حساب، بهترین، برتر، سفارشی، خدمات، رنگ، نام تجاری، نام دسته
ارزیابی گزینه ها آنها گزینه های ترجیحی خود را محدود کرده و مقایسه می کنند یا به دنبال نظرات یا بررسی های دوم می گردند. بررسی، مقایسه، مقایسه، در مقابل، در مقابل، جایگزین، مشابه
تصمیم به خرید فقط شک یا فشار همسالان مانع از خرید می شود. خرید، نزدیکترین، ارزان، ابعاد، اندازه، فروشگاه، فروشگاه، تخفیف، کوپن، معامله، فروش، eBay، آمازون، پیشنهاد

همانطور که تحقیقات گوگل نشان می دهد، مرحله جستجوی میانی و اطلاعاتی بسیار نامرتب است.

شما باید خوشه موضوعی خود را برای افرادی که در مرحله قصد اطلاعاتی (کاوش و ارزیابی) سفر خریدشان هستند، هدف قرار دهید.

مرحله 2: تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی می تواند به انتخاب موضوعات مرتبط کمک کند که احتمالاً بازدیدکنندگان جستجوی ارگانیک را ایجاد می کند.

ابزار کلمات کلیدی برای استفاده

ابزارهای متعددی برای تحقیق کلمات کلیدی، رایگان و پولی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تحقیق در یک خوشه موضوعی استفاده کنید، اما من فقط روی دو مورد تمرکز می‌کنم.

اهرفس

من در این مثال از Ahrefs استفاده خواهم کرد، اما شما می توانید از Semrush یا حتی Ubersuggest برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک کلاستر موضوعی استفاده کنید.

  1. کلمه کلیدی seed خود را در کاوشگر کلمات کلیدی وارد کنید.
  2. عبارت‌های منطبق را انتخاب کنید.
  3. شامل -> هر کلمه، به عنوان مثال، کپی / چسباندن اصلاح کننده کلمه کلیدی از جدول بالا.
  4. هر گونه نام تجاری یا اصطلاح رقیب را حذف کنید.
  5. بر روی Export کلیک کنید (اگر از یک طرح اولیه استفاده می کنید، فقط می توانید 1000 کلمه کلیدی را در یک زمان صادر کنید؛ بنابراین کلمات کلیدی را فیلتر کنید و به صورت دسته ای صادر کنید.)

Frase Analytics

ویژگی جدیدی وجود دارد که ما به تازگی به Frase Analytics اضافه کرده ایم که به شما امکان می دهد تمام کلمات کلیدی رتبه بندی وب سایت خود را صادر کنید.

  1. Analytics را انتخاب کنید.
  2. می توانید کلمات کلیدی مارک دار یا نامربوط را فیلتر کنید.
  3. دانلود.

وارد کردن به Google Sheets

بنابراین این چند منبع داده است که می توانید استفاده کنید. اکنون، مرحله بعدی

مرحله 3: صفحه ستون و ساختار خوشه موضوعی را ترسیم کنید

مرحله بعدی این است که تعیین کنید کدام کلمات کلیدی با استفاده از a به کدام صفحات می روند ابزار خوشه بندی کلمات کلیدی

غیرممکن است که به صورت دستی تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی SERP یا هدف یکسانی دارند و آنها را در خوشه ها گروه بندی کنید.

برنامه ریز موضوع Frase

از Frase Topic Planner برای ترسیم صفحات ستون و کلاستر خود استفاده کنید.

  1. ابزار SEO > برنامه ریز موضوع را انتخاب کنید
  2. یک کلمه کلیدی را در کادر جستجو وارد کنید
  3. یک کلمه کلیدی از ستون 1 انتخاب کنید
  4. موضوعات فرعی را از ستون 2 انتخاب کنید
  5. موضوعات فرعی را در ستون 3 مرور کنید
  6. اسناد Frase ایجاد کنید

موضوع پدر و مادر Ahrefs

اگر از Ahrefs برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرده اید، می توانید از موضوع اصلی به عنوان صفحات خوشه ای استفاده کنید.

بینش کلمات کلیدی

بسیاری وجود دارد ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی، اما در این مثال از KeywordInsights.ai استفاده خواهیم کرد.

  • داده های خود را آپلود کنید
  • پس از اتمام تجزیه و تحلیل، صفحه گسترده را مشاهده کنید.

اکنون شما یک طرح بصری برای همه اعضای تیم خود دارید، بنابراین آنها از قبل می دانند که چگونه خوشه موضوعی در وب سایت شما ظاهر می شود.

از طرف دیگر، از Frase برای ترسیم خوشه موضوعی و صفحه ستون خود استفاده کنید.

عبارت

بیایید بگوییم که شما خدمات مالیاتی شخصی ارائه می دهید و تصمیم می گیرید که “مالیات شخصی” موضوع اصلی است که می خواهید روی آن تمرکز کنید.

  • New Document را انتخاب کنید.
  • ایجاد محتوای جدید > عبارت جستجوی هدف را وارد کنید > کشور خود را در قسمت تنظیمات پیشرفته > ایجاد سند انتخاب کنید.
  • برای پردازش تحلیل SERP، Let’s Go را انتخاب کنید.
  • در پنجره سند، روی مکان نما کلیک کنید و + > فلش رو به پایین > درج داده SERP > خوشه های موضوعی را فشار دهید.
  • اینها دسته های موضوعی هستند که باید بر اساس تجزیه و تحلیل SERP ایجاد کنید.

مرحله 4: طرح پروژه محتوا

آ طرح پروژه محتوا به شما کمک می کند کل پروژه را مدیریت کنید، از انتخاب صفحات، ایجاد خلاصه، نوشتن و انتشار محتوا.

از ابزاری مانند Trello برای مدیریت قطعات متحرک این پروژه استفاده کنید.

مختصر محتوا

خلاصه مطالب خود را (البته با Frase) ایجاد کنید تا دستورالعمل هایی را به تیم یا نویسندگان محتوای خود ارائه دهید.

تولید محتوا

معمولاً بیش از یک نفر در نوشتن، تولید و انتشار محتوای شما نقش دارند.

منابع زیادی برای نوشتن محتوا مانند دایرکتوری نویسنده ما وجود دارد، اما باید از نویسندگانی که به آنها اعتماد دارید برای نوشتن نسخه های صنعتی یا برند خاص استفاده کنید.

سپس به منابع طراحی برای ایجاد دارایی های تصویر برای هر صفحه خوشه نیاز خواهید داشت.

مرحله 5: محتوا را منتشر کنید

همانطور که هر صفحه را در کلاستر موضوعی خود منتشر می کنید، مطمئن شوید که صفحه را برای سئو بهینه سازی می کنید و کلمه کلیدی را در موارد زیر قرار می دهید:

  • عنوان صفحه
  • ناوبری یا خرده نان
  • معرفی
  • سرفصل ها
  • عناوین فرعی
  • لینک سازی داخلی
  • خلاصه
  • دعوت به اقدام به صفحه(های) مهم شما

مرحله 6: صفحات موجود را در یک خوشه موضوعی گروه بندی کنید

ممکن است متوجه شوید که برخی از مقالات موجود می توانند به یکدیگر پیوند داده شوند تا یک خوشه موضوعی را تشکیل دهند.

به عنوان مثال، ما چندین مقاله در مورد محتوای سئو داریم که می توانیم از یک صفحه ستونی در مورد محتوای سئو به آنها لینک دهیم.

و در نهایت.

مرحله 7: اندازه گیری

در نهایت، باید اندازه گیری کنید که آیا خوشه های موضوعی شما برای شما کار می کنند یا خیر.

می‌توانید ترافیک و لینک‌های داخل کنسول جستجوی گوگل یا ابزارهای وب مستر Ahrefs را بررسی کنید.

کنسول جستجوی گوگل

Google Search Console ابزاری عالی برای سنجش عملکرد ارگانیک شماست، اما می‌توانید آن را با Frase Analytics ادغام کنید و ما راه آسان‌تری برای زیر نظر گرفتن چیزها در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • روی Frase Analytics کلیک کنید.
  • روند ترافیک ماهانه را نظارت کنید.
  • مطمئن شوید که صفحات در ابتدا رتبه بندی شده اند.
  • فیلتر فرصت را بررسی کنید تا ببینید آیا صفحات در حال رشد هستند یا خیر.

چند نمونه از خوشه های موضوعی چطور؟

نمونه هایی از خوشه های موضوعی

وب 3.0

مشاغل موسیقی

راهنمای مبتدیان برای شراب

مناطق شراب

خلاصه

اگر برای افزایش ترافیک خود با مشکل مواجه بوده اید، شاید محتوای معتبری ندارید و ایجاد خوشه های موضوعی به شما کمک می کند.

در این راهنما، شما هفت مرحله آسان برای دنبال کردن را کشف کردید که به شما کمک می کند تا یک خوشه موضوعی بسازید که می تواند به بهبود رتبه و اعتبار سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.

وقتی منابع و ابزار مناسبی در اختیار داشته باشید، ایجاد یک خوشه موضوعی جامد چندان دشوار نیست.

برای شروع ایجاد کلاسترهای موضوعی، وارد سیستم شوید یا یک دوره آزمایشی 7 روزه را شروع کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور