چیست و چرا باید از آن اجتناب کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) حداقل یک استراتژی بازاریابی دیجیتال پیچیده است. بنابراین، از شرکت‌های سئو که مدل پرداخت به ازای عملکرد را ارائه می‌کنند، چه باید بکنید؟ اگر به طور تصادفی به آژانسی برخورد کرده اید که سئوی نتایج پرداختی آنها را اعلام می کند، خود را در مورد شیوه های آنها و اینکه چگونه ممکن است بر عملکرد بلندمدت سئو شما تأثیر بگذارد، آموزش دهید.

سئوی پرداخت برای عملکرد چیست؟

سئوی پرداخت به ازای عملکرد یا سئو مبتنی بر عملکرد یک مدل پرداخت است که در آن شما فقط زمانی که نتایج مشخصی را مشاهده کردید برای سئو هزینه پرداخت می کنید. آژانس هایی که این نوع خدمات سئو را ارائه می دهند معمولاً بر روی تعیین اهداف بر اساس رتبه بندی کلمات کلیدی صفحه اول، ترافیک وب سایت ارگانیک یا درآمد تمرکز می کنند.

این ممکن است عالی به نظر برسد – به خصوص برای کسانی که در گذشته توسط آژانس های سئو سوزانده شده اند. پرداخت تنها زمانی که به اعداد و شاخص‌های کلیدی هدف خاص رسیدید، وضعیتی بدون ضرر به نظر می‌رسد. دیگر هرگز مجبور نخواهید شد برای نتایج ضعیف هزینه کنید، درست است؟ با این حال، سطح ذاتی ریسکی وجود دارد که ممکن است ارزش آن را نداشته باشد – و در واقع ممکن است بر عملکرد سئوی آینده شما تأثیر منفی بگذارد.

آیا همه آژانس های پرداخت برای عملکرد (PFP) سایه دار هستند؟

نه، همه آژانس‌های سئو مبتنی بر عملکرد از تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده نمی‌کنند یا به نوعی سعی در بازی با گوگل ندارند. همچنین همه آژانس‌های سئو «سنتی» در حال افزایش هستند.

در نهایت، مشکل آژانس‌های پرداخت به ازای عملکرد و مدل SEO PFP، ساختار پرداخت است. نتایج سریع را بدون هیچ گونه فکری به عواقب یا پایداری ارائه می دهد. تضمین این دستاوردهای سریع می تواند مشکلاتی را در مسیر ایجاد کند و زمان و هزینه ای را که برای به دست آوردن آنها صرف کرده اید به خطر بیاندازد. به علاوه، روش‌های مورد استفاده می‌توانند بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌های آینده تأثیر بگذارند و صعود مجدد به رتبه‌بندی را برای شما دشوارتر می‌کنند.

قیمت گذاری مبتنی بر عملکرد سئو اغلب سوالات بیشتری را نسبت به پاسخ به آن ایجاد می کند. در مورد هزینه سئو بیشتر بیاموزید تا ببینید که چگونه یک مدل سنتی تر با هم مقایسه می شود و کار سخت و تعهدی که برای اجرای چنین کمپینی نیاز است.

سئوی خوب زمان می برد

شروع یک کمپین سئو سالم و ادغام آن در استراتژی بازاریابی شما حدود 4 تا 12 ماه طول می کشد. با این حال، اگر درآمد فرد با نتایج مرتبط باشد (همانطور که در مورد آژانس‌های پرداخت به ازای عملکرد وجود دارد)، ممکن است وسوسه انگیز باشد که به «سئو کلاه سیاه» یا تکنیک‌های اسپم مانند چرخش محتوا، بهینه‌سازی بیش از حد و با دقت وسوسه انگیز باشد. متن لنگر مطابقت، پر کردن کلمات کلیدی و غیره

این روش‌ها می‌توانند ضربه‌های سریع و عظیمی را در رتبه‌بندی ایجاد کنند و به معیارهای مشخص شده در قرارداد دست یابند تا آژانس PFP پول دریافت کند. اما در نهایت، عملا تضمین می شود که این فعالیت هرزنامه منجر به جریمه گوگل خواهد شد.

انواع مختلفی از جریمه های گوگل وجود دارد، و عواقب آنها می تواند از افت رتبه برای چند صد کلمه کلیدی تا حذف فهرست کامل سایت – به عنوان مثال، حذف وب سایت شما از صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) باشد.

اگر به نظر می رسد که من قوی هستم، عذرخواهی می کنم. من نگران تأثیری هستم که آژانس‌های پرداخت به ازای نتایج بر کسب‌وکارهای اعتماد دارند. همه چیزهایی که در مورد سئو آموخته ام به این واقعیت اشاره دارد که سئوی خوب به زمان نیاز دارد – هر کسی که خلاف این را به شما بگوید مایل است با وب سایت شما قمار کند و کسب و کار شما را به خطر بیندازد.

تاکتیک های آژانس سئوی پرداخت برای عملکرد

تاکتیک‌های سئوی مبتذل پرداخت به ازای عملکرد می‌توانند به نظر برسد که سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد خوبی دارد – حداقل در کوتاه‌مدت. اگر با یک آژانس سئوی پیمایشی صحبت می کنید که در هر یک از موارد زیر مشارکت دارد، در نظر بگیرید که آیا عواقب بالقوه ارزش وعده نتایج سریع را دارد یا خیر.

تاکتیک شماره 1: کلمات کلیدی بیهوده

یکی از تاکتیک‌هایی که آژانس‌های پرداخت به ازای عملکرد ممکن است استفاده کنند این است که فقط کلمات کلیدی بسیار طولانی و با حجم صفر را هدف قرار دهند تا رشد سریع را به مشتریان خود نشان دهند. در حالی که هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی زمانی که بخشی از یک استراتژی کلمه کلیدی بزرگتر است خوب است، تمرکز صرف بر روی آنها منجر به تبدیل های کمی و ترافیک ارگانیک کمی می شود زیرا معمولاً حجم جستجوی آنها صفر است. بله، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم صفر می تواند به عنوان بخشی از یک کمپین جامع سئو ارزشمند باشد. با این حال، دنبال کردن آنها بدون هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالاتر، منجر به افزایش رتبه کلمات کلیدی بدون جهش در ترافیک می شود.

تاکتیک شماره 2: پر کردن کلمات کلیدی

خدمات سئو مبتنی بر عملکرد نیز ممکن است درگیر کلمات کلیدی پر شوند. این شامل قرار دادن کلمات کلیدی است که ممکن است از نظر موضوعی مرتبط باشند یا نباشند. به احتمال زیاد با این مورد برخورد کرده اید. به طور کلی برای بازدیدکنندگان سایت و ربات های موتور جستجو غیرطبیعی خوانده می شود.

در اینجا یک مثال است:

آیا شما آب نبات سفارشی می خواهید؟ آب نبات سفارشی ما دست ساز است. ما آب نبات های سفارشی را با دست درست می کنیم. برای آب نبات سفارشی که دست ساز است، با ما در [email protected] تماس بگیرید.

می‌توانید بگویید که این یک پاراگراف طبیعی نیست، و همینطور Googlebot.

تاکتیک شماره 3: ساختمان لینک و PBN های سوء استفاده کننده

شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) موضوعی بحث برانگیز در صنعت سئو هستند. آنها معمولاً شامل وب سایت های منقضی شده ای هستند که افراد می توانند آنها را پیدا کنند یا با هدف ارسال پیوند به وب سایت های خود خریداری کنند. از آنجایی که آنها زمانی سایت های زنده بودند، اعتبار دامنه را به خود اختصاص داده اند و می توانند ارزش پیوند را به اشتراک بگذارند. مردم PBN ها را دوست دارند زیرا آنها میانبری برای دریافت تعداد دقیق بک لینک های با کیفیت بالا و بدون کار سخت هستند. و از آنجایی که صاحب سایت هستید، کنترل کاملی بر متن لنگر و محتوای اطراف دارید.

با محبوب شدن شبکه های وبلاگ خصوصی، نوع دیگری از PBN ظاهر شد: شبکه های وبلاگ عمومی. اکنون هر کسی می تواند با کمی تلاش و مقداری تغییر، پیوندی را از طریق PBN خریداری کند. با این حال، در پایان سال 2014، گوگل به شدت به PBN ها ضربه زد و صدها، اگر نه هزاران، از شرکت کنندگان را از فهرست خارج کرد. حتی پس از این ترس، PBN ها هنوز به طور گسترده تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرند. اما سوال در مورد آنها این نیست که اگر گوگل مرا جریمه کند، چه زمانی است.

ردیابی پیوند خریداری شده به یک شبکه وبلاگ عمومی برای کسی آسان است که آن را بسیار خطرناک می کند. ناگفته نماند که اگر بخواهید با کمترین ریسک ممکن این کار را انجام دهید، منحنی یادگیری برای پیمایش در دنیای PBN ها (عمومی یا خصوصی) شیب دار و گران است. وقتی گرفتار می شوید، می توانید انتظار داشته باشید که تمام رتبه بندی صفحه اول خود را از دست بدهید یا حتی در سندباکس قرار بگیرید.

از سئوی سایه دار جلوگیری کنید

برای مشاهده نمونه ای از تاثیر تاکتیک های سئوی سایه دار، به نمودار زیر نگاه کنید. یکی از مشتریان قبلی ما تصمیم گرفت با یک آژانس مبتنی بر عملکرد کار کند، و در حالی که در ابتدا رشد سریعی داشتند، به‌روزرسانی بعدی گوگل رتبه کلمات کلیدی آن‌ها را به پایین‌ترین سطح در دو سال اخیر کاهش داد.

پرداخت به ازای نتایج جستجوگرها

این بردهای سریع در کوتاه‌مدت عالی احساس می‌شدند، اما در نهایت، شرکت سئوی نتیجه‌گیری پرداختی به مشتری خیانت کرد.

به همین دلیل است که آژانس‌های سئوی خوب به قراردادهایی طولانی‌مدت نیاز دارند. ما برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، اجرای ممیزی، اجرای اصلاحات، بهینه سازی سایت، و ایجاد تغییراتی برای بهبود مستمر عملکرد به زمان نیاز داریم.

من می‌دانم که وقتی دو ماه از یک کمپین شش ماهه می‌گذرد و نتایج آن‌طور که می‌خواهید نیست، می‌تواند خسته‌کننده باشد. با این حال، سئوی خوب زمان می برد. بدون قرارداد، آژانس‌ها برای به دست آوردن درآمد به تاکتیک‌های سئوی کلاه سیاه سریع و کثیف متوسل می‌شوند. نتایجی مانند نمودار بالا خواهید دید.

در عوض، آنچه آژانس های سئو خوب به مشتریان خود ارائه می دهند رشد پایدار و سالم با قراردادهایی است که به آنها کمک می کند تا در برابر اهداف خود پاسخگو بمانند.

پرداخت به ازای نتیجه سئو در مقابل مشارکت

یکی از محرک‌های کمپین‌های سئو موفق، کار کردن با آژانس شما است که انگار شریک شما هستند. وقتی فقط بر روی نتایج تمرکز می کنید، آژانس سئوی خود را از اینکه بتواند به عنوان مشاور و شریک خدمت کند محروم می کنید. این مقدار زیادی از ارزش آنها را حذف می کند.

هنگامی که یک رابطه حول محور سئو مبتنی بر نتایج است، هیچ مشارکت فعال و سرمایه گذاری احساسی کمی بین دو طرف وجود ندارد. حتی ممکن است الهام بخش یک رابطه خصمانه “من در مقابل شما” یا رابطه شرکت در مقابل نمایندگی باشد.

از خود بپرسید که اعتماد از نظر شما چگونه به نظر می رسد و آیا مدل سئوی پولی-در نتیجه باعث ایجاد اعتماد در شما می شود یا خیر. اگر اینطور نیست، رابطه ای را با آژانسی که متناسب با آن قالب است دنبال نکنید.

در آژانس سئو چه چیزی را باید جستجو کنید؟

به دنبال افزایش دید جستجوی خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو هستید؟ آیا می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری را به صفحات با ارزش بالا هدایت کنید؟

1. اهداف واقع بینانه

متاسفم که صریح می گویم، اما آژانس های سئو که رتبه بندی صفحه اول را برای کلمات کلیدی خاص یا رشد ترافیک باورنکردنی یک شبه تضمین می کنند، به شما دروغ می گویند. همانطور که قبلا اشاره کردم، سئو زمان می برد. شما نمی توانید به سرعت به رشد ارگانیک رادیکال بدون انجام کار دست یابید. در عوض، رشد سالم را طی چند ماه هدف قرار دهید.

رشد مداومی که با استراتژی‌های سئو مبتنی بر داده ایجاد شده است، پایدارتر است و بهتر می‌تواند به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل را تحمل کند. سئوی پرداخت بر عملکرد به سادگی در دراز مدت ارائه نمی دهد.

2. چشم انداز بلند مدت

آژانسی را پیدا کنید که بر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تمرکز کند. اهداف کوتاه‌مدت برای ایجاد پایه‌ای برای رسیدن به اهداف پیچیده‌تر که زمان بیشتری نیاز دارند، ضروری هستند. از این گذشته، اگر به تازگی با سئو شروع کرده اید، نمی توانید انتظار داشته باشید که بلافاصله در رتبه اول قرار بگیرید.

وقتی آژانسی روی بلندمدت تمرکز می‌کند، می‌دانید که آن‌ها فقط برای یک پول سریع در این کار نیستند. آنها برای اعتماد شما و روابط بین دو طرف ارزش قائل هستند.

3. شفافیت کامل

طبیعی نیست که در مورد کاری که شرکت سئوی شما برای شما انجام می دهد سردرگم شوید. اگر ارزش کار آنها را نمی بینید یا آنها دائماً کلمات کلیدی را مطرح می کنند که در نهایت معنای زیادی ندارند، وقت آن رسیده است که شراکت یا سئوی مبتنی بر نتیجه را ارزیابی کنید.

یک تماس همگام سازی کمپین با آژانس داشته باشید و مطمئن شوید که همه در مورد اهداف، روش ها و درک تاکتیک ها در یک صفحه هستند. همچنین، به اطراف وب سایت آنها نگاه کنید تا ببینید آیا آنها منابع آموزشی برای کمک به تقویت دانش SEO خود ارائه می دهند یا خیر.

بهترین آژانس سئو باید بتواند فرآیندهای خود را به طور کامل و به راحتی برای کسی که تجربه ای در سئو ندارد توضیح دهد. اگر نمی توانید شکاف را پر کنید، در مورد گام های بعدی احتمالی با آژانس دیگری فکر کنید.

4. تاریخچه همکاری موفق

هر آژانسی که در نظر دارید با آن شریک شوید باید بتواند به موفقیت های خود اشاره کند و آنها را با شما به اشتراک بگذارد. مطالعات موردی برای برجسته کردن تاکتیک‌های آژانس و نشان دادن نحوه کار آن‌ها با مشتریان حیاتی هستند. مطالعات موردی SEO را بخوانید تا نحوه برخورد آنها با مشکلات و اعمال راه حل ها را کشف کنید.

با یک شریک ارتباط برقرار کنید

بهترین آژانس‌های سئو وعده‌های بی‌سابقه نمی‌دهند – آنها استراتژی‌های سئو مبتنی بر داده را ارائه می‌کنند که بر اساس اصول صحیح و نتایج قبلی ساخته شده‌اند. اگر می‌خواهید رتبه موتور جستجوی خود را بهبود ببخشید، بدانید که این کار زمان می‌برد، اما اگر به درستی انجام شود، نتایج سودآوری خواهند داشت. با یک شریک واقعی متعهد به موفقیت بلندمدت خود ارتباط برقرار کنید. درباره نحوه پشتیبانی Victorious از مشتریان خود با استراتژی های جامع سئو که بر اساس اهداف و نیازهای آنها ساخته شده است بیشتر بیاموزید — امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور