نحوه استفاده از Google Analytics 4 (GA4)

در این ویدیو، پاتریک از تیم بازاریابی اینترنتی ما یک نمای کلی از نحوه استفاده از Google Analytics 4 ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید!

رونوشت

گوگل آنالیتیکس یکی از پرکاربردترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که دلایل خوبی دارد. اول از همه، رایگان است (با امکان پرداخت بیشتر). و علاوه بر آن، منبع خوبی برای ردیابی رفتار کاربران در وب سایت شما است.

اما گوگل آنالیتیکس از اولین باری که ایجاد شد چندین بار تغییر کرده است. اخیراً، از زمان ساخت این ویدیو، گوگل Google Analytics 4 – یا GA4 – را منتشر کرد که جایگزین Universal Analytics شد. اگر هنوز در تلاش برای کشف رابط جدید GA4 هستید، یا اگر به طور کلی با Analytics تازه کار هستید، ممکن است بخواهید یک مرور کلی از پلتفرم داشته باشید.

اینجاست که وارد می‌شوم. در این ویدیو، یک تور ساده از Google Analytics را به شما ارائه می‌دهم و به شما کمک می‌کنم نحوه استفاده از GA4 را یاد بگیرید. راهی که من می خواهم این کار را انجام دهم این است که هر بخش از ابزار را مرور کنم و کارهایی را که می توانید در آنجا انجام دهید خلاصه کنم. برای یادگیری بیشتر به تماشا کردن ادامه دهید!

تحقیقات مستقل از کلاچ، WebFX را نامگذاری کرده است

شرکت برتر سئو در ایالات متحده.

کلاچ شخصا با بیش از 250 مشتری WebFX مصاحبه کرده است تا در مورد تجربه آنها از همکاری با ما صحبت کند.

بررسی های بیشتر کلاچ را بخوانید

صفحه اصلی

وقتی گوگل آنالیتیکس را بالا می برید، اولین چیزی که می بینید صفحه اصلی است. این صفحه دارای داشبوردی است که به شما نگاهی سریع به چندین معیار اصلی شما می‌دهد. چندین ویجت دیگر نیز در زیر داشبورد اصلی وجود دارد.

همچنین، در بالای هر صفحه، یک نوار جستجو وجود دارد که می توانید از آن برای جستجوی اطلاعات خاص استفاده کنید. می‌توانید سؤالات مستقیمی مانند «تعداد بازدیدکنندگان جدید سایت در سال جاری» تایپ کنید، و ویژگی یادگیری ماشینی GA4 می‌تواند به شما در یافتن پاسخ کمک کند.

گزارش ها

بعد ما بخش “گزارش ها” را داریم. این بخش شامل چندین صفحه مختلف است.

گزارش تصویر فوری و نمای کلی بلادرنگ

ابتدا، صفحه «عکس فوری گزارش‌ها» وجود دارد، که به شما یک نگاه کلی به برخی از معیارهای اصلی شما می‌دهد، مانند داشبورد در صفحه اصلی.

سپس صفحه “نمای کلی بیدرنگ” وجود دارد. این صفحه به شما نشان می دهد که در حال حاضر چه اتفاقی در سایت شما می افتد. می‌توانید ببینید بازدیدکنندگان سایت شما از چه مکان‌هایی می‌آیند، از کدام کانال‌ها وارد می‌شوند، از چه نوع دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند و موارد دیگر.

چرخه زندگی

بخش بعدی بخش «گزارش‌ها»، زیربخش «چرخه زندگی» است. این بخش فرعی شامل چندین صفحه برای هر مرحله از چرخه زندگی است – کسب، مشارکت، کسب درآمد و حفظ.

تحصیل

سه صفحه در زیر “اکتساب” وجود دارد. اولی یک نمای کلی است و دو مورد دیگر برای کاربران و ترافیک است. هر یک از این صفحات معیارهای متفاوتی را نشان می دهد و اینکه چگونه، چه زمانی، و کجا کاربران و ترافیک جدید جذب می کنید.

نامزدی

درست مانند «اکتساب»، بخش «تعداد» چندین صفحه مختلف دارد. مورد اول یک مرور کلی است. بقیه برای انواع مختلف تعامل، از جمله رویدادها، تبدیل‌ها، صفحات و صفحه‌ها و صفحات فرود هستند.

می توانید از نمودارها و نمودارهای ارائه شده برای ردیابی انواع مختلف تعامل در طول زمان استفاده کنید.

کسب درآمد

بخش «کسب درآمد» دارای چندین صفحه است. ابتدا صفحه نمای کلی وجود دارد و سپس صفحاتی برای «خریدهای تجارت الکترونیک»، «خریدهای درون برنامه ای»، «تبلیغات ناشر» و «سفر خرید کاربر» وجود دارد. هر یک از این صفحات معیارهای مختلفی را در رابطه با خریدهایی که افراد در وب سایت یا برنامه شما انجام می دهند ارائه می دهند.

حفظ

در نهایت، صفحه “حفظ” وجود دارد. این صفحه به شما امکان می دهد اطلاعاتی در مورد کاربرانی که پس از اولین بازدید خود به وب سایت شما باز می گردند را مشاهده کنید. به علاوه، می توانید معیارهایی مانند ارزش طول عمر مشتری یا CLV را مشاهده کنید.

و این همه مراحل چرخه زندگی است.

کاربر

زیربخش بعدی زیر «گزارش‌ها» «کاربر» نام دارد. دو بخش فرعی دیگر تحت آن وجود دارد – «ویژگی‌های کاربر» و «فناوری».

ویژگی های کاربر

ویژگی های کاربر اطلاعات جمعیت شناختی بازدیدکنندگان وب سایت شما را نشان می دهد – جنسیت، سن، علایق، مکان و موارد دیگر.

فنی

بخش دیگر زیر «کاربر» «فناوری» نام دارد. به شما نگاهی می‌اندازد که افراد از چه نوع فناوری برای دسترسی به سایت شما استفاده می‌کنند – دستگاه‌هایشان، مرورگرهایشان و حتی وضوح صفحه نمایششان. درست مانند بخش «دموگرافیک»، دو صفحه وجود دارد – یکی که نمای کلی به شما می دهد و دیگری با معیارهای دقیق تر.

کاوش کنید

سومین بخش بزرگ GA4 صفحه “کاوش” است. این صفحه برای کمک به تجسم داده های خود به روش های جدید از طریق نمودارها و نمودارها وجود دارد. می توانید از بین چندین الگوی مختلف انتخاب کنید یا با یک بوم خالی شروع کنید.

هنگامی که برای شروع یک کاوش جدید بر روی یک الگو کلیک می کنید، سپس می توانید آن را با نقاط داده یا پارامترهای مورد نیاز خود قالب بندی کنید.

استفاده از این کاوش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بینش‌ها و الگوهای جدیدی در مورد مخاطبان و ترافیک وب خود پیدا کنید که ممکن است از نمودارهای موجود در Google Analytics متوجه آنها نشوید.

تبلیغات

آخرین بخش اصلی سایت “تبلیغات” است. این بخش بر روی کانال هایی تمرکز می کند که افراد را به وب سایت شما هدایت می کند و آنها را وادار به اقدام می کند. در واقع، صفحه اول این بخش – “عکس فوری تبلیغات” – به شما امکان می دهد اطلاعاتی مانند کانال هایی که بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند را مشاهده کنید.

همچنین دو بخش فرعی در این بخش وجود دارد – “عملکرد” ​​و “اسناد”.

کارایی

تنها یک صفحه در بخش «عملکرد» وجود دارد، یعنی «همه کانال‌ها». همانطور که از نام آن مشخص است، این صفحه به شما امکان می دهد تبدیل ها را از همه کانال های مختلف خود به طور همزمان مشاهده کنید تا بتوانید آنها را با هم مقایسه کنید.

انتساب

بخش فرعی دیگر «اسناد» است. این بخش دارای دو صفحه است.

مقایسه مدل

صفحه «مقایسه مدل» به شما امکان می‌دهد مدل انتساب تبدیلی را که می‌خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید. سپس می‌توانید ببینید که چگونه کانال‌های شما در مدل‌های مختلف باعث ایجاد تبدیل می‌شوند.

مسیرهای تبدیل

صفحه «مسیرهای تبدیل» به شما امکان می‌دهد ببینید افراد در مسیر تبدیل از کدام کانال‌ها و به چه ترتیبی عبور می‌کنند. به عنوان مثال، اگر جستجوی پولی در پایین قیف بسیار مؤثر است، اما اصلاً در بالای قیف نیست، می توانید آن را در اینجا ببینید.

مدیر

علاوه بر چهار بخش اصلی رابط GA4، یک صفحه “Admin” نیز در پایین نوار کناری وجود دارد. این صفحه جایی است که می توانید تنظیمات حساب خود را تغییر دهید، حساب های خود را پیوند دهید، رویدادها را راه اندازی کنید، مخاطبان ایجاد کنید و موارد دیگر.

WebFX می تواند با استفاده از GA4 به کسب و کار شما در افزایش درآمد کمک کند

این راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از GA4 را کامل می کند. بدیهی است که ما وقت نداشتیم به جزئیات دقیق هر صفحه بپردازیم، اما امیدوارم این مرور کلی برای شما مفید بوده باشد. استفاده از GA4 یک راه عالی برای ردیابی موفقیت بازاریابی وب سایت شما است تا بتوانید به بهبود آن ادامه دهید.

آیا می خواهید در مورد بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید؟ می‌توانید با استفاده از پیوند موجود در توضیحات ویدیو، در کانال YouTube یا خبرنامه ایمیل ما، Revenue Weekly مشترک شوید.

فعلاً همین است. از تماشای شما متشکرم، و در قسمت بعدی شما را خواهم دید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور