AT&T به دنبال گسترش خدمات Hyper-Gig Fiber خود با مشارکت با BlackRock Alternatives است تا ردپای خود را فراتر از ردپای 21 ایالتی خود در سراسر کشور گسترش دهد.
ردپای خط سیم 21 حالته AT&T اساس گسترش فیبر نوری آن است. از آنجایی که AT&T به 29 ایالت خدمات ارائه نمی دهد، مشتریان باید به رقابت بروند، مانند Spectrum و Frontier. بنابراین دسامبر گذشته، سرمایهگذاری مشترکی با BlackRock به نام Gigapower برای ارائه یک پلتفرم فیبر تجاری برای ارائهدهندگان خدمات اینترنتی (ISP) و سایر مشاغل در سراسر ایالات متحده تشکیل داد.
سال گذشته، AT&T اعلام کرد که خدمات فیبر آن سرعتی تا 5Gbps را در بخشهایی از کل ردپای بیش از 100 منطقه مترو ارائه میدهد. این شرکت سه سرعت خدمات ارائه می دهد: 1 گیگابیت (80 دلار در ماه)، 2 گیگابیت (110 دلار در ماه) و 5 گیگابیت (180 دلار در ماه).
در پایان سال گذشته، AT&T از مرز 24 میلیون مشتری عبور کرد و هدف خود را برای رسیدن به 30 میلیون تا سال 2025 تعیین کرد. گوردون منسفیلد گفت، حتی در 21 ایالتی که AT&T ردپای میراثی دارد، هنوز فرصتهای سبز زیادی وجود دارد. ، معاون برنامه ریزی فناوری جهانی برای خدمات AT&T.
به گفته منسفیلد، فرصتهای این شرکت هم مصرفکننده و هم کسبوکار را پوشش میدهد، اگرچه تاکید بر مصرفکنندگان است. او گفت: “مطمئناً تعداد مکان های مصرف کننده بیشتر از مکان های تجاری است. این به تراکم مکان های مشتری در امتداد هر مسیر بستگی دارد. بنابراین اطمینان از اینکه ما تعداد مکان های مشتری را در هر مسیر فیبری که در آن قرار می دهیم به حداکثر می رسانیم.”
علاوه بر آن، پول دولتی برای مناقصه برای ساخت مکان های اضافی وجود دارد، بنابراین هر چیزی که AT&T در آنجا برنده شود، علاوه بر 30 میلیون و همچنین کاری که با BlackRock انجام می دهد، خواهد بود. او گفت.
تامی پارکر، تحلیلگر اصلی Global Telecom Consumer Services در GlobalData، گفت: سرمایهگذاری مشترک Gigapower که این اپراتور دنبال میکند، مسیری زیرکانه برای گسترش ردپای فیبر خود بدون در نظر گرفتن تمام خطرات است. جوینت ونچر Gigapower به AT&T با اهرم بسیار بالا این امکان را می دهد تا مکان های فیبر بیشتری را به ترازنامه خود اضافه کند و به طور غیرمستقیم درآمد عمده فروشی از سایر ISP هایی که روی پلتفرم امضا می شوند به دست آورد.
پارکر اضافه کرد که اگر مشتریان تجاری بتوانند به خدمات در مکان هایی در محدوده 21 ایالت AT&T و همچنین بازارهای جدیدی که AT&T از طریق ساخت Gigapower به خدمات AT&T خدمات می دهد دسترسی داشته باشند، احتمالاً AT&T را گزینه ارائه دهنده خدمات جذاب تری نیز در نظر خواهند گرفت.
فیبر برای آپلینک سریع
فیبر قابل توجه است زیرا بر خلاف فناوری مودم کابلی DOCSIS سنتی، سرعت آن برابر با پایین آمدن است. برای طولانی ترین زمان، استفاده از اینترنت به سرعت بالا لینک قابل توجهی نیاز نداشت. شما روی یک لینک کلیک می کنید و چند بایت برای درخواست URL ارسال می شود. سپس صفحه پایین می آید که می تواند چندین مگابایت باشد.
اما اگر به آنچه امروز در حال وقوع است نگاه کنید، در واقع تعامل بسیار بیشتری وجود دارد که به سرعت بالادستی نیاز دارد. “به افرادی فکر کنید که از خانه کار می کنند. واقعیت این است که من در تمام طول روز با ویدئو با آن تماس می گیرم، و این کاملاً به همان اندازه بالا و پایین است. وقتی به نسل جوان فکر می کنید، آنها به شکلی خلق می کنند. او گفت که محتوای بسیار زیادی را مصرف میکنند، و این محتوا فشرده است.
“بنابراین روزهای قدیم اینترنت که یک تجربه وبگردی بسیار داونلینک محور بود دیگر اینطور نیست. در واقع، ما شروع به دیدن از یک منظر متقارن کرده ایم، می دانید که کاملاً 50/50 نیست، اما لینک بالا است. او افزود که با سرعتی سریعتر از لینک پایین رشد می کند.
Pullback روی فیبر
جیسون بلکول، مدیر تحقیقات خدمات چند بازی مصرف کننده و SMB در IDC، گفت AT&T به دنبال واگذاری مشاغل غیر اصلی مانند DirecTV و Warner به شدت بر روی فیبر متمرکز شده است. اما اقتصاد با آن طرف نیست.
“بسیاری از ارائه دهندگان خدمات به دلیل محدودیت های اقتصادی و بودجه ای از استقرار فیبر در سال 2023 عقب نشینی می کنند. AT&T نیز در این سطل قرار می گیرد و بیان می کند که در حال حاضر بین 2 تا 2.5 میلیون مکان در سال را هدف قرار خواهند داد، در حالی که قبلاً هدف 5 میلیون مکان در سال بود. ،” او گفت.
بلک ول خاطرنشان کرد: هزینه به ازای هر مکان ارسال شده نگرانی برای همه ارائه دهندگان خدمات در حال حاضر است، و مدیران AT&T اعلام کرده اند که هزینه هر پاس بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت، می رسد. او گفت: «نرخ جذب برای خدمات فیبر بسیار بالاتر است، بنابراین شرکت معتقد است که هزینههای اضافی با نفوذ سریعتری که برای خدمات فیبر مشاهده میکنند، جذب میشود».
به همین دلایل، سرمایهگذاری مشترک AT&T و BlackRock یک چالش رقابتی برای ارائهدهندگان کابل و ارائهدهندگان فیبر منطقهای ایجاد میکند، که دسترسی پهنای باند آنها از نظر جغرافیایی محدود است، اگرچه این اپراتورها احتمالاً میتوانند در پلتفرم زیرساخت مشترک Gigapower مستاجر شوند تا ردپای خود را گسترش دهند.
Gigapower همچنین به AT&T کمک خواهد کرد تا پیشنهادات فیبر خود را برای رقابت با خدمات دسترسی بیسیم ثابت (FWA) بسیار موفقی که توسط رقبای T-Mobile US و Verizon به مشتریان پهنای باند مسکونی و تجاری که در داخل و خارج از منطقه خدمات بیسیم موجود AT&T عرضه میشوند، گسترش دهد. .
با این حال، دیدن منافع مالی از این نمایش بلند مدت زمان می برد. علاوه بر این، هیچ مانعی وجود ندارد که ارائه دهندگان خدمات رقیب از ایجاد سرمایه گذاری مشترک مشابه با شرکای با جیب عمیق جلوگیری کند. به طور خاص، شایعه شده است که T-Mobile در حال بررسی یک سرمایه گذاری مشترک یا مشارکت تجاری است که آن را قادر می سازد یک شبکه فیبر نیز بسازد.
علاوه بر این، Gigapower در ابتدا تنها 1.5 میلیون مکان مشتری را هدف قرار داده است که یک ردپای کوچک است. و هنگامی که جوینت ونچر به طور رسمی تأسیس شود، زمان می برد تا Gigapower شروع به استقرار فیبر در 1.5 میلیون مکان هدف مشتری خود کند و عملیات را افزایش دهد. فیبر نیاز به سرمایه گذاری های عظیمی در تجهیزات و نیروی کار دارد که هر دوی آنها به دلیل اختلالات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار با کمبود مواجه شده اند.
اگرچه Gigapower به عنوان یک پلت فرم دسترسی آزاد در نظر گرفته می شود که خدمات عمده فروشی را به ISP ها و سایر مشاغل ارائه می دهد، مشخص نیست که چه تعداد ISP در این مرحله برای سوار شدن بر زیرساخت های مشترک متعلق به AT&T، که ممکن است رقیب بازار باشد، رقابت خواهند کرد.