جان مولر، مدافع جستجوی Google، سه دلیل احتمالی را ارائه میکند که نشانگذاری طرح سؤالات متداول شما، قطعههای غنی را در نتایج جستجو ایجاد نمیکند.
این اطلاعات در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی گوگل که در 28 ژانویه ثبت شده است به اشتراک گذاشته می شود.
یک سوال از یک مالک سایت ارسال شده است که می پرسد چرا گوگل نتایج غنی را برای صفحات وب که نشانه گذاری طرح سوالات متداول در آنها پیاده سازی شده است نشان نمی دهد.
آنها خاطرنشان می کنند که کنسول جستجوی گوگل هیچ گونه خطای فنی را در نشانه گذاری نشان نمی دهد، و به این فکر می کنند که آیا ممکن است دلایل غیر فنی برای نشان دادن نتایج غنی وجود داشته باشد.
مالک سایت نگران است که این می تواند نشانه ای از عدم اعتماد Google به محتوای وب سایت آنها باشد.
آیا ممکن است چنین باشد؟
در اینجا پاسخ مولر، شامل سه دلیلی است که چرا گوگل نتایج غنی را در SERP ها نشان نمی دهد.
چرا گوگل سوالات متداول نتایج غنی را در جستجو نشان نمی دهد؟
پرسشهای متداول نتایج غنی، مانند سایر انواع نتایج غنی، تنها در صورتی در جستجوی Google نمایش داده میشوند که چندین شرط وجود داشته باشد.
مولر می گوید:
“نتایج غنی از پرسشهای متداول اساساً مشابه سایر انواع نتایج غنی است، زیرا ما چندین سطح داریم که قبل از نمایش آنها در نتایج جستجو، آنها را در نظر میگیریم.”
سطح یک: از نظر فنی صحیح است
اول، نشانه گذاری پرسش و پاسخ باید به درستی در سطح فنی پیاده سازی شود.
میتوانید از «کنسول جستجو» برای تعیین اینکه آیا در نحوه اعمال نشانهگذاری خطایی وجود دارد یا خیر، استفاده کنید.
همانطور که مولر می گوید، احتمالاً در اینجا اینطور نیست، زیرا صاحب سایت خاطرنشان کرد که هیچ خطایی در کنسول جستجو پیدا نشده است.
از یک طرف آنها باید از نظر فنی درست باشند. به نظر می رسد که اینها از نظر فنی درست هستند.”
سطح دو: مطابق با خط مشی ها
علاوه بر اینکه نشانهگذاری از نظر فنی صحیح است، باید با خطمشیهای دادههای ساختاریافته Google مطابقت داشته باشد.
وقتی نوبت به نشانه گذاری پرسش های متداول می رسد، تنها خط مشی عمده ای که باید رعایت شود این است که مطمئن شوید سؤالات و پاسخ ها در صفحه قابل مشاهده هستند.
مولر ادامه می دهد:
از سوی دیگر آنها باید با سیاست های ما مطابقت داشته باشند. من فکر نمیکنم که ما هیچ نوع سیاست مهمی در مورد نتایج غنی از پرسشهای متداول داشته باشیم، به جز اینکه محتوا باید در صفحه قابل مشاهده باشد.»
سطح سه: قابل اعتماد بودن
اگر نشانهگذاری از نظر فنی درست باشد و با خطمشیهای Google مطابقت داشته باشد، یک سوال باقی میماند: آیا گوگل به محتوا اعتماد دارد؟
در این مورد، مولر میگوید این احتمال وجود دارد که گوگل به طور کامل از کیفیت وبسایت اطمینان نداشته باشد و بنابراین به اندازه کافی برای نمایش سؤالات متداول در نتایج جستجو به آن اعتماد ندارد.
و سومین موضوعی که گاهی اوقات در اینجا مطرح می شود این است که باید بتوانیم درک کنیم که این وب سایت از این نظر به نوعی قابل اعتماد است که می توانیم به درستی این داده ها اعتماد کنیم.
و این گاهی اوقات چیزی است که از نقطه نظر کیفیت، ممکن است در مورد یک وب سایت متقاعد نشده باشیم و سپس آن را نشان ندهیم. اما این سه مرحله است که من به آنها نگاه می کنم.
از نظر فنی درست است. آیا با سیاست های ما مطابقت دارد؟ و سپس، اگر همه اینها درست باشد، پس من به خوبی به این فکر می کنم که چه کاری می توانم انجام دهم تا به طور قابل توجهی کیفیت وب سایت خود را به طور کلی بهبود بخشم؟
به طور خلاصه، سه دلیل احتمالی که چرا گوگل قطعه سوالات متداول را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد عبارتند از:
- نشانه گذاری از نقطه نظر فنی به درستی پیاده سازی نشده است.
- نحوه استفاده از نشانه گذاری با خط مشی های Google مطابقت ندارد.
- گوگل وب سایت شما را با کیفیت بالا نمی بیند و به اندازه کافی برای نمایش نتایج غنی به آن اعتماد ندارد.
پاسخ کامل مولر را در نمای زیر بشنوید:
تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، فوریه ۲۰۲۲.