کوکی ها چیست و چگونه وب سایت ها از آنها استفاده می کنند؟

عکس پروفایل prakshall Hacker Noon

کوکی ها چیست؟

کوکی ها به سادگی پرونده های متنی ایجاد شده توسط توسعه دهندگان یک وب سایت خاص ، که هستند در رایانه کاربر ذخیره می شود برای ذخیره داده ها برای شناخت بیشتر و تنظیمات برگزیده تنظیم شده توسط کاربر. آنها همچنین به عنوان کوکی HTTP ، کوکی وب ، کوکی اینترنتی ، کوکی مرورگر یا فقط یک کوکی شناخته می شوند.

تقریباً در هر وب سایتی که بازدید می کنید از آنها به طور گسترده استفاده می شود. کوکی ها می توانند داده ها را ذخیره کنند ، مانند تنظیمات ترجیحی زبان که در اولین بازدید کاربران تنظیم کرده اند یا آخرین باری که از وب سایت بازدید کرده اید. داده ها همچنین می توانند شامل پیوندهایی باشند که در طول جلسه روی آنها کلیک کرده اید. نوع داده های ذخیره شده در یک کوکی به طور قانونی توسط توسعه دهندگان آن وب سایت تنظیم می شود.

دقیقاً مانند این که اگر از وب سایتی بازدید کرده و به حساب خود وارد شوید ، این کوکی اطلاعات را ذخیره می کند و هنگامی که بعد از چند روز دوباره برمی گردید ، شما را به حسابی که قبلاً در آن وارد شده اید هدایت می کند.

انواع مختلفی از کوکی ها برای کارهای مشخص وجود دارد

  1. کوکی جلسه – این کوکی ها هستند که فقط در طول جلسه توسط کاربر استفاده و ذخیره می شوند. پس از جلسه ، کوکی ها به طور خودکار توسط مرورگر پاک می شوند.
  2. کوکی های دائمی – آنها کوکی هایی هستند که برای مدت طولانی در دستگاه کاربر ذخیره می شوند. آنها برای به خاطر سپردن اطلاعاتی مانند تنظیمات ، ورود به سیستم یا اطلاعات ورود به سیستم استفاده می شوند. که باعث می شود …