چرا نباید به ترافیک Google Discover تکیه کنید؟

جان مولر از گوگل به سوالی درباره ترافیک Discover که ناپدید شد پاسخ داد. مولر دلایل متعددی را ارائه کرد که چرا ترافیک Discover ممکن است خشک شود و سپس نسبت به ایجاد کسب و کار حول ترافیک Discover هشدار داد.

Google Discover چیست؟

اگر Google Web & App Activity فعال باشد، Google Discover یک فید محتوایی است که براساس وب کاربر و فعالیت جستجوی Google است. Google Discover فهرستی شخصی سازی شده از محتوای مورد علاقه کاربران را نشان می دهد.

اگر کاربران به دنبال جستجوی نحوه درست کردن انواع خاصی از دستور العمل ها هستند، سایت های مربوط به آن دستور العمل ها برای کاربران در فید Discover خود ترند می شوند.

اما به طور کلی، از آنجایی که افراد زیادی چیزهای مختلف را جستجو می‌کنند، هیچ وب‌سایتی تمایلی به تسلط در Google Discover ندارد زیرا فید شخصی‌سازی شده است.

این همان چیزی است که به ماهیت تصادفی ترافیک Google Discover کمک می کند.

جان مولر از گوگل دلایل دیگری را فهرست می کند که چرا نمی توان به Google Discover برای ترافیک ثابت اعتماد کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

تجارب وب سایت در ترافیک Google Discover فرو می ریزد

شخصی که این سوال را می پرسد توضیح داد که این وب سایت یک سایت خبری برزیلی است که به طور مداوم از ترافیک ثابت Google Discover برخوردار بوده است. او می‌خواهد بفهمد که چرا ترافیک ناگهان تا یک قطره خشک می‌شود.

آن شخص وضعیت خود را توضیح داد:

ما در حال افت شدیدی در ارائه محتوای خود از طریق Google Discover هستیم.

… Google Discover کانال اصلی خرید ما است. اما در ده روز گذشته تحویل محتوای ما از طریق Discover عملاً به صفر رسیده است.

مخاطب عادی ما به نوعی هزار کاربر فعال در زمان واقعی بود. و اکنون حدود نود یا صد کاربر فعال است.

و ما هیچ چیز فنی یا سرمقاله ای را تغییر ندادیم. و کنسول جستجوی ما هیچ مشکلی را گزارش نکرد.”

شخصی که این سوال را می پرسد در ادامه توضیح داد که عملکرد Core Web Vitals و گزارش های CrUX آنها همه در سطوح بالا هستند و سایت آنها با AMP ارائه می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

او در مورد اینکه چرا وقتی همه چیز ثابت می ماند و هیچ چیز تغییر نکرده بود، ترافیک دیسکاوری خشک می شود ابراز سردرگمی کرد.

ترافیک گوگل سازگار نیست

آن شخص پرسید:

“فکر می کنی چه اتفاقی می تواند برای ما بیفتد؟”

جان مولر پاسخ خود را با تأیید اینکه Google Discover Traffic به طور کلی منبع ثابتی از ترافیک نیست، آغاز کرد.

جان مولر پاسخ داد:

«فکر می‌کنم با Discover همیشه مشکل است، زیرا… حداقل چیزی که از مردم می‌شنوم، بسیار باینری است که یا ترافیک زیادی دریافت می‌کنید یا ترافیک زیادی از Discover دریافت نمی‌کنید.

و این بدان معناست که هر تغییری در آنجا بسیار قابل مشاهده است.

بنابراین توصیه اصلی من این است که برای ترافیک به Google Discover تکیه نکنید، بلکه آن را به عنوان یک منبع ترافیک اضافی و نه به عنوان منبع اصلی ببینید.

چرا ترافیک Google Discover ناپدید می شود؟

جان مولر در مرحله بعدی به بحث در مورد مسائل کلی که ممکن است بر ترافیک Google Discover تأثیر بگذارد تغییر داد.

مولر:

وقتی صحبت از Discover به میان می‌آید، چند چیز وجود دارد که نوعی بازی در آن وجود دارد… شما به برخی از موارد فنی اشاره کردید که فکر می‌کنم تمرین‌های خوبی هستند.
یکی از چیزهایی که در آنجا نیز بازی می کند این است که به عنوان مثال، به روز رسانی های اصلی نیز نقش دارند.”

به‌روزرسانی اصلی می‌تواند بر ترافیک Google Discover تأثیر بگذارد

جالب اینجاست که مولر گفت که به‌روزرسانی اصلی می‌تواند بر ترافیک Google Discover تأثیر بگذارد. او نگفت چه چیزی در یک به‌روزرسانی اصلی ممکن است بر ترافیک تأثیر بگذارد، اما می‌توان حدس زد که ممکن است به بهبود الگوریتم‌های مربوط به درک محتوا مربوط باشد. میتونه خیلی چیزای دیگه باشه

مولر پاسخ خود را ادامه داد:

ما اخیراً یک به‌روزرسانی اصلی داشتیم، شاید از نقطه نظر زمان‌بندی که با آنچه در آنجا دیدید مطابقت دارد.

بنابراین این چیزی است که اگر اثری از به‌روزرسانی اصلی مشاهده کردید، من پست وبلاگی را که درباره به‌روزرسانی‌های اصلی داریم با تعداد زیادی نکته و ایده که می‌توانید روی آن تمرکز کنید، دوباره بررسی می‌کنم.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

دستورالعمل های محتوای Google Discover

مولر در ادامه به دستورالعمل‌های محتوای Google Discover به عنوان چیزی اشاره کرد که بر نوع محتوایی که ترافیک Google Discover را دریافت می‌کند، تأثیر می‌گذارد.

مولر دستورالعمل هایی را که بر ترافیک تأثیر می گذارد توضیح داد:

«نکته دیگر این است که به طور خاص با Discover، ما مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های محتوا داریم که سعی می‌کنیم به روشی الگوریتمی به آن‌ها پایبند باشیم.

و بسته به خود وب سایت، ممکن است چیزی باشد که برخی از این دستورالعمل های محتوا، وب سایت شما به نوعی مرزی است.

برای مثال… من دستورالعمل‌های محتوا را کاملاً نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم چیزی در مورد عناوین clickbait-y یا محتوای clickbait-y به طور کلی یا نوعی محتوای مخصوص بزرگسالان وجود دارد.

و ممکن است وب سایت شما از نظر نحوه ارزیابی وب سایت شما در این زمینه به نوعی مرزی باشد.

و سپس ممکن است این اتفاق بیفتد که الگوریتم‌های ما بگویند اوه، خوب، بخش بزرگی از این وب‌سایت فقط طعمه کلیک یا یکی یا دسته‌های دیگری است که در دستورالعمل‌های محتوا فهرست می‌کنیم.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

و سپس در مورد نحوه نمایش وب سایت در Discover بسیار محافظه کارتر خواهیم بود.

بنابراین… بدون اینکه وب سایت شما را بدانم، این مسیری است که من می روم.

از یک طرف، به روز رسانی های اصلی، در مورد آن فکر کنید.

از سوی دیگر دستورالعمل های محتوایی که ما داریم.

و در نهایت من همچنان مطمئن می شوم که به طور کلی برای کسب و کار خود به Discover متکی نیستید زیرا می تواند نسبتاً سریع تغییر کند.

و این چیزی است که اغلب دلایل فنی محض پشت این تغییرات وجود ندارد.

Google Discover یک منبع ترافیک غیرقابل اعتماد است

نکته مهم این است که Google Discover یک منبع ترافیک بسیار غیرقابل اعتماد است. بنابراین قطعاً چیزی برای ایجاد یک تجارت نیست.

با این وجود، جان مولر دستورالعمل‌هایی را ذکر کرد که باید از آن آگاه باشید تا شانس خود را برای دریافت ترافیک Google Discover افزایش دهید و از اخراج شدن از Discover جلوگیری کنید.

استناد

دستورالعمل های کشف گوگل را بخوانید

نحوه نمایش محتوا در Discover

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

خط‌مشی‌های محتوای Discover Google را بخوانید

سیاست های محتوا را کشف کنید

جان مولر در مورد چگونگی بهبود شانس ترافیک Google Discover

جان مولر را در دقیقه 45:35 تماشا کنید: