پاسخ گوگل به سوال درباره خرابکاری لینک سمی

گری ایلیز از گوگل به سوالی در مورد نحوه اطلاع رسانی به گوگل که شخصی نمایه بک لینک خود را با “لینک های سمی” مسموم می کند، پاسخ داد که مشکلی است که بسیاری از مردم حداقل پانزده سال است که درباره آن صحبت می کنند.

سوال درباره هشدار دادن به گوگل در مورد لینک های سمی

گری این سوال را نقل کرد:

“کسی می پرسد، چگونه می توان گوگل را از خرابکاری از طریق لینک های سمی آگاه کرد؟”

و این پاسخ گری است:

من می دانم چه کاری انجام خواهم داد: آن پیوندها را نادیده می گرفتم.

به طور کلی گوگل در نادیده گرفتن پیوندهایی که به سایتی که به آن اشاره می کنند بی ربط هستند، واقعاً خوب است. اگر دوست دارید، همیشه می توانید آن پیوندهای “سمی” را رد کنید یا یک گزارش هرزنامه ارسال کنید.

اگر دوست دارید لینک ها را رد کنید

گری به توضیح دهنده گوگل در مورد رد کردن لینک ها لینک داده است، جایی که توضیح داده شده است که ابزار رد کردن برای مالک سایت است که به گوگل در مورد پیوندهایی که به نوعی مسئولیت آنها را بر عهده دارند، مانند پیوندهای پولی یا طرح پیوندهای دیگر، اطلاع دهد.

این چیزی است که توصیه می کند:

«اگر اقدامی دستی علیه سایت خود برای پیوندهای غیرطبیعی به سایت خود دارید، یا اگر فکر می کنید در شرف انجام چنین اقدام دستی هستید (به دلیل پیوندهای پولی یا سایر طرح های پیوند که دستورالعمل های کیفیت ما را نقض می کنند)، باید سعی کنید برای حذف لینک ها از سایت دیگر به سایت شما. اگر خودتان نمی‌توانید آن پیوندها را حذف کنید یا آنها را حذف کنید، باید URL صفحات یا دامنه‌های مشکوک را که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، رد کنید.»

گوگل پیشنهاد می کند که رد کردن پیوند تنها زمانی ضروری است که دو شرط وجود داشته باشد:

  1. “شما تعداد قابل توجهی لینک هرزنامه، مصنوعی یا بی کیفیت دارید که به سایت شما اشاره می کند،
    و
  2. پیوندها باعث یک عمل دستی شده اند یا احتمالاً باعث یک عمل دستی در سایت شما می شوند.”

هر دو شرط بالا باید رعایت شود تا بتوان یک ابزار رد کردن لینک معتبر را ثبت کرد.

منشاء عبارت لینک های سمی

همانطور که گوگل در جریمه کردن سایت ها برای لینک های با کیفیت پایین و لینک های پولی بهتر شد، برخی در صنعت قمار بسیار رقابتی شروع به ایجاد لینک های با کیفیت پایین برای خرابکاری رقبای خود کردند. این عمل سئو منفی نامیده شد.

عبارت لینک سمی چیزی است که تا قبل از به‌روزرسانی پیوند پنگوئن در سال 2012 شنیده نشد که سایت‌های جریمه شده را ملزم می‌کرد تا تمام لینک‌های پولی و بی‌کیفیت را که ایجاد کرده‌اند حذف کنند و سپس بقیه را رد کنند. یک صنعت حول پیوندهای رد کردن رشد کرد و این صنعت بود که عبارت Toxic Links را برای استفاده در بازاریابی خود اختراع کرد.

تایید اینکه گوگل می تواند لینک ها را نادیده بگیرد

من قبلاً این حکایت را به اشتراک گذاشته ام و دوباره آن را در اینجا به اشتراک می گذارم. شخصی که می‌شناختم با من تماس گرفت و گفت که سایت آن‌ها رتبه‌بندی‌هایشان را به دلیل لینک‌های سئو منفی از دست داده است. من نگاهی انداختم و سایت آنها تعداد زیادی لینک به ظاهر بد داشت. بنابراین از روی کنجکاوی (و چون می‌دانستم این سایت درآمد اصلی این شخص است)، در مورد آن به شخصی در دفتر مرکزی Google Mountain View ایمیل زدم. آن شخص آن را بررسی کرد و پاسخ داد که سایت به دلیل لینک ها رتبه خود را از دست نداده است. آنها رتبه بندی خود را به دلیل مشکل محتوای مربوط به به روز رسانی پاندا از دست دادند.

این در حدود سال 2012 بود و به من نشان داد که گوگل چقدر در نادیده گرفتن لینک ها خوب عمل می کند. حال، اگر گوگل در آن زمان در نادیده گرفتن پیوندهای واقعا بد آنقدر خوب بود، احتمالاً اکنون در این کار بهتر هستند، دوازده سال بعد اکنون که هوش مصنوعی مغزی اسپم دارند.

در دقیقه 8:22 به پرسش و پاسخ گوش دهید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/New Africa

Source link