تکراری، گوگل متعارف متفاوت از کاربر را انتخاب کرد. چیست، علل و نحوه رفع آن

وضعیت کنسول جستجوی Google “تکراری، Google canonical متفاوت از کاربر را انتخاب کرد” به این معنی است که Google یک URL متفاوت از URL انتخابی کاربر برای فهرست بندی انتخاب کرده است. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که گوگل دو یا چند قطعه محتوا را در یک سایت پیدا کند که بسیار شبیه یا یکسان هستند.

این مشکل در گزارش نمایه سازی صفحه در کنسول جستجوی گوگل نشان داده می شود. اینطور به نظر می رسد.

تکراری، گوگل متعارف متفاوت از کاربر را انتخاب کرد.  چیست، علل و نحوه رفع آن

وقتی یکی از صفحات ما را با این مشکل بررسی می‌کنم، می‌بینم که محتوا هنوز برای هیچ یک از زبان‌ها ترجمه نشده است. هنوز به زبان انگلیسی است، بنابراین من گمان می‌کنم که تعداد بیشتری از این صفحات را داریم که هنوز این مشکل را دارند. کمی تاخیر در روند ترجمه ما وجود دارد که باعث این مشکل می شود.

نمونه ای از صفحه ای که در آن گوگل یک متعارف متفاوت را انتخاب کرده استنمونه ای از صفحه ای که در آن گوگل یک متعارف متفاوت را انتخاب کرده است

بیایید ببینیم چه چیزی باعث این مشکل می شود و چگونه آن را برطرف کنیم.

چه چیزی باعث “تکراری، Google canonical متفاوت از کاربر” می شود

مواردی وجود دارد که ممکن است باعث شود صفحه ای با این مشکل علامت گذاری شود.

محتوای تکراری یا مشابه

به گفته گری ایلیز از گوگل، 60 درصد وب را تشکیل می دهد محتوای تکراری

گوگل نمی خواهد هر نسخه از هر صفحه را ذخیره کند. آنها یک نسخه اصلی از صفحه را ذخیره می کنند و سپس رکوردهای جایگزین ایجاد می کنند.

عنصر پیوند متعارف یا تگ متعارف یکی از 20 سیگنال متعارف سازی است که گوگل از آن استفاده می کند. این یک اشاره است، و بنابراین سیگنال های دیگر می توانند به گوگل بگویند که این یک صفحه متفاوت است که در واقع باید نسخه نمایه شده صفحه نمایش داده شده به کاربران باشد.

همه سیگنال ها در نسخه نمایه شده صفحه ادغام می شوند و بسیاری از این صفحات دیگر به عنوان تکراری علامت گذاری می شوند. اگر URL متعارف مشخص شده آنها مطابقت نداشته باشد، آنها را با مشکل “تکراری، Google canonical متفاوت از کاربر انتخاب کرد” خواهید دید. این معمولاً یک مشکل نیست و معمولاً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، اما ممکن است صفحه ای نباشد که شما ترجیح می دهید نشان داده شود.

ممکن است چندین URL برای یک محتوا وجود داشته باشد که منجر به مشکلات محتوای تکراری می شود. این ممکن است ناشی از حروف بزرگ، اسلش های انتهایی، شناسه ها، پارامترهای URL و غیره باشد. بنابراین همه اینها ممکن است وجود داشته باشند:

domain.com/Abc
domain.com/abc
domain.com/123
domain.com/?id=123

زمان دیگری که ممکن است این مشکل را مشاهده کنید این است که یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید که انواع محصولات زیادی دارد بدون اینکه محتوای منحصر به فرد زیادی داشته باشد. انواع محصول ممکن است دارای برچسب های متعارف خود ارجاع شونده باشند، اما گوگل ممکن است تنها یکی از نسخه های صفحه را فهرست کند.

اگر می‌خواهید فقط یک نسخه ایندکس شود، باید برچسب‌های متعارف و متعارف خود مرجع را از نسخه‌های دیگر تنظیم کنید که به نسخه اصلی اشاره می‌کنند یا نسخه‌های دیگر را به نسخه اصلی هدایت کنید.

بررسی کنید موارد تکراری گزارش در ممیزی سایت ما مشخص می‌کنیم که کدام دسته‌های تکراری دارای برچسب‌های متعارف هستند و کدام یک مشکل دارند.

خوشه های تکراری همانطور که در حسابرسی سایت Ahrefs مشاهده می شودخوشه های تکراری همانطور که در حسابرسی سایت Ahrefs مشاهده می شود

این مشکل ممکن است برای وب سایت های بین المللی نیز نشان داده شود. گاهی اوقات شرکت ها از یک محتوا یا محتوای مشابه برای چندین کشور که از یک زبان استفاده می کنند استفاده می کنند. برای مثال، شرکت‌ها ممکن است از محتوای مشابه یا مشابه در صفحاتی که ایالات متحده، بریتانیا و AU را هدف قرار می‌دهند استفاده کنند. گوگل معمولاً یکی از این موارد را ایندکس می کند، اما به لطف جادوی تگ های hreflang، آنها همچنان می توانند جایگزین کرده و نسخه های جایگزین را در نتایج جستجو نشان دهند.

این نسخه‌های جایگزین معمولاً به‌عنوان «تکراری» نشان داده می‌شوند، Google یک استاندارد متعارف متفاوت از کاربر را در GSC انتخاب کرد. Google حتی ترافیک را فقط به نسخه معمولی در GSC گزارش می‌کند، حتی اگر آنها در حال تعویض و نشان دادن نسخه‌های صحیح به کاربران باشند.

تگ های Hreflang به صورت جفت کار می کنند تا یک خوشه را تشکیل دهند. ما یک ابزار تجسم خوشه‌ای در ممیزی سایت داریم که نشان می‌دهد و به شما می‌گوید چه چیزی خراب است، و درک و توضیح آن را بسیار آسان‌تر از صفحه‌گسترده معمولی می‌کند.

تجسم خوشه Hreflang در حسابرسی سایت Ahrefsتجسم خوشه Hreflang در حسابرسی سایت Ahrefs

و گاهی اوقات گوگل اشتباه می کند. با محتوای اشتراکی، Google می‌تواند گاهی محتوای کپی‌شده را به‌عنوان نشانی اینترنتی معمولی به جای اصلی انتخاب کند.

اشتباهات تگ متعارف

مشابه آنچه که با تغییر مسیرها، تگ های متعارف نیز می توانند زنجیره یا حلقه داشته باشند. صفحات اضافی ممکن است به عنوان “تکراری، Google یک متعارف متفاوت از کاربر” طبقه بندی شوند.

زنجیره متعارف مجموعه ای از URL ها است که تگ های متعارف آنها به URL بعدی در زنجیره اشاره می کند.

یک زنجیره متعارف چگونه به نظر می رسدیک زنجیره متعارف چگونه به نظر می رسد

همچنین ممکن است به حلقه‌های متعارفی برخورد کنید، جایی که یکی از زنجیره‌ها به صفحه‌ای اشاره می‌کند که قبلاً در دنباله بود. این یک حلقه بی نهایت تشکیل می دهد.

یک حلقه متعارف چگونه به نظر می رسدیک حلقه متعارف چگونه به نظر می رسد

شما می توانید این مسائل را در حسابرسی سایت بررسی کنید. ما آنها را تحت عنوان “صفحه غیر متعارف مشخص شده به عنوان صفحه متعارف” نشان می دهیم، که در مطالعه ما روی 1 میلیون دامنه در 1.36٪ از وب سایت ها ظاهر شد.

صفحه غیر متعارف مشخص شده به عنوان یک موضوع متعارف شامل زنجیره ها و حلقه های متعارف استصفحه غیر متعارف مشخص شده به عنوان یک موضوع متعارف شامل زنجیره ها و حلقه های متعارف است

همچنین اگر اشتباهی در تگ کانونی خود مرتکب شوید، مانند اضافه کردن یک کاراکتر اضافی، ممکن است این مشکل را مشاهده کنید. ممکن است صفحات همچنان حل شوند، اما Google ممکن است URL اصلی شما را به عنوان URL متعارف انتخاب کند.

مسائل رندرینگ

با وب‌سایت‌های جاوا اسکریپت، به‌ویژه مدل‌های پوسته برنامه، پاسخ اولیه HTML ممکن است محتوا و کد بسیار کمی را نشان دهد. در واقع، هر صفحه در سایت ممکن است همان کد را نمایش دهد که ممکن است دقیقاً همان کد برخی از وب سایت های دیگر باشد.

اگر در حسابرسی سایت تعداد صفحات تکراری زیادی را در یک کلاستر مشاهده کردید، ممکن است این مشکل را داشته باشید.

خوشه های تکراری همانطور که در حسابرسی سایت Ahrefs دیده می شودخوشه های تکراری همانطور که در حسابرسی سایت Ahrefs دیده می شود

این گاهی اوقات باعث می شود که صفحات به عنوان تکراری در نظر گرفته شوند و بلافاصله به سمت رندر نروند. حتی بدتر از آن، صفحه اشتباه یا حتی سایت اشتباه ممکن است در نتایج جستجو نشان داده شود. این باید به مرور زمان برطرف شود، اما می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص در مورد وب سایت های جدیدتر.

نحوه رفع «تکراری، Google canonical متفاوت از کاربر را انتخاب کرد»

نحوه رفع مشکل به این بستگی دارد که کدام مشکل در صفحه شما اعمال می شود.

اگر محتوای شما تکراری است، آن را منحصر به فردتر کنید

اگر محتوایی مشابه یا تکراری دارید و می‌خواهید هر یک از صفحات ایندکس شوند، باید کارهایی انجام دهید تا آنها را منحصر به فردتر کنید. این امر در وب‌سایت‌هایی با محتوای زیاد و محتوای منحصر به فرد بسیار کمی برای صفحاتشان رایج است.

بیشتر صفحاتی که من به عنوان یک مشکل برای وب سایت خود می بینم ناشی از تاخیر در روند ترجمه ما است. ما گاهی اوقات صفحاتی را برای سایر زبان‌ها قبل از ترجمه یا ترجمه کامل منتشر می‌کنیم، که باعث می‌شود آنها را به عنوان تکراری علامت‌گذاری کنیم. همانطور که ما صفحات را ترجمه می کنیم، مشکلات پاک می شوند. صفحات ترجمه شده تکراری محسوب نمی شوند.

نماگرفتی که Google تکراری را نشان می‌دهد، یک مشکل متعارف متفاوت از مشکلات کاربر در GSC انتخاب کرده استنماگرفتی که Google تکراری را نشان می‌دهد، یک مشکل متعارف متفاوت از مشکلات کاربر در GSC انتخاب کرده است

اگر مشکلات متعارف سازی دارید، آنها را برطرف کنید

برای هر زنجیره یا حلقه متعارف، نسخه مورد نظر خود را از صفحه انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن، و همچنین سایر نسخه‌های صفحه، به نسخه دلخواه شما اشاره می‌کند.

حتی ممکن است بخواهید از سیگنال های متعارف قوی تری برای یکپارچه سازی صفحات استفاده کنید، مانند a تغییر مسیر 301 یا 308.

اگر با تگ کانونی خود اشتباهی کردید (مثلاً یک کاراکتر اضافی) و Google آن را نادیده گرفت، می توانید با رفع تگ کانونیکال برای اشاره به نسخه اصلی صفحه، مشکل را برطرف کنید.

اگر مشکل رندر دارید، از پیش رندر یا SSR استفاده کنید

اگر مشکل شما از HTML برگردانده شده در سایت شما ناشی می شود، ممکن است یک راه حل پیش رندر یا رندر سمت سرور (SSR) بخواهید. با این کار محتوای صفحه قبل از دریافت آن توسط کاربران یا ربات ها نمایش داده می شود. این محتوا در اکثر سایت ها حاوی محتوای منحصر به فرد است و باید این موضوع را برطرف کند. در صورت نیاز به تنظیم با برنامه نویسان خود صحبت کنید.

افکار نهایی

“تکراری، گوگل متعارف متفاوت از کاربر را انتخاب کرد” معمولاً با صفحات تکراری اتفاق می افتد، اما نه همیشه. معمولاً گوگل سعی می کند ایندکس خود را تمیز نگه دارد و انبوهی از موارد تکراری نداشته باشد یا گوگل در تلاش است تا اشتباهی را در وب سایت برطرف کند.

سوالی دارید؟ به من پیام بده ایکس یا لینکدین


Source link