از هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر رشد جستجو استفاده کنید: در اینجا نحوه انجام آن آمده است

به دنبال افزایش رشد جستجو و رسیدن به اهداف خود زودتر هستید؟ قابلیت‌های هوش مصنوعی در چند سال گذشته به سرعت گسترش یافته است و ابزارهایی که در اختیار دارید می‌توانند بسیار بیشتر از انتشار چند پست وبلاگ انجام دهند. در اینجا 9 روش وجود دارد که می توانید از هوش مصنوعی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) استفاده کنید تا بیشترین استفاده را از زمان خود ببرید.

1. نقاط درد مخاطب را کشف کنید

محتوایی که حول نقاط درد هدف گذاری شده است عملکرد خوبی دارد زیرا نیازها و نگرانی های مخاطب شما را برطرف می کند. با این حال، تا زمانی که مشکلات را ندانید، نمی‌توانید آن‌ها را حل کنید و هوش مصنوعی واقعاً برای این کار می‌درخشد.

اگر قبلاً داده‌های مشتری فراوانی دارید، مانند ایمیل‌ها، رونوشت‌های چت و نظرات، آن‌ها را از طریق ابزارهایی مانند Brandwatch اجرا کنید تا همه چیز را به طور مؤثر مرتب کنید. این ابزارها تجزیه و تحلیل احساسات را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهند تا لحن درون ارتباطات را تعیین کنند و مهم‌ترین مسائلی را که مشتریان با آن مواجه هستند از اطلاعات نامربوط جدا می‌کنند. همچنین می توانید از ChatGPT بخواهید کاری مشابه انجام دهد.

حتی اگر داده‌های کافی ندارید، همچنان می‌توانید مستقیماً از مشتریان خود بازخورد بخواهید. با این حال، پاسخ ها را به صورت دستی تجزیه و تحلیل نکنید. از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Qualtrics یا MonkeyLearn برای سازماندهی پاسخ ها در مضامین استفاده کنید، سپس رایج ترین و مهم ترین نقاط درد را با تجزیه و تحلیل احساسات برجسته کنید.

2. مطالب طوفان فکری

یکی دیگر از زمینه هایی که هوش مصنوعی در آن می درخشد، کمک به شما در ایجاد طوفان فکری است. برخی از بهترین ابزارها برای این کار عبارتند از:

  • نقشه ایده: یک مشکل را تایپ کنید و Ideamap نقشه ذهنی مراحل کاری مرتبط و راه حل ها را به شما ارائه می دهد. هنگامی که به دنبال ایده های محتوای جدید هستید، هر یک از این نکات می تواند مبنای یک مقاله یا ویدیو باشد.
  • HyperWrite: HyperWrite بیشتر از Ideamap بر روی راه حل های نهایی تمرکز می کند. با این حال، مشتریان اغلب این وضوح را می‌خواهند و این می‌تواند به شما کمک کند راه‌های خلاقانه‌ای برای ساختار محتوای مبتنی بر راهنما پیرامون راه‌حل‌هایی برای نقاط دردناک خود بیابید.
  • ChatGPT: در حالی که ابزارهای قبلی از شما مشکل می‌خواهند، باید دستورالعمل‌های بیشتری برای ChatGPT برای ایجاد محتوا ارائه دهید تا بداند که می‌خواهید ایده‌های خود را طوفان فکری کنید. با این حال، این به دلیل تطبیق پذیری آن ارزش آن را دارد، زیرا می توانید ایده های خاصی را مد نظر قرار دهید یا توضیح بخواهید. افزونه‌ها و قابلیت‌های آپلود اسناد شما را قادر می‌سازد تا شخصیت‌های مخاطب ChatGPT را تغذیه کنید – چیزی که به شدت در اکثر ابزارهای طوفان فکری ساخته شده وجود ندارد.

3. طرح کلی محتوا

محتوای ارزشمند و مفید زمان تولید را می طلبد، اما درست مانند اتوماسیون سئو که تحقیقات کلمات کلیدی و لینک سازی را تسریع می کند، هوش مصنوعی شما را قادر می سازد تا طرح های کلی محتوای دقیق را به سرعت ساختار دهید و کل فرآیند را تسریع کنید.

ابزارهایی مانند Frase و Jasper خطوط کلی محتوا را تنها پس از چند مرحله در پایان شما تولید می کنند:

  1. نوع محتوا را انتخاب کنید.
  2. کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید.
  3. گزینه ایجاد خلاصه یا طرح کلی محتوا را انتخاب کنید.
  4. تمام عناوین و زیرعنوان ها را مرور و سفارشی کنید.

با این حال، می توانید از ChatGPT نیز برای این کار استفاده کنید. از ابتدا کار کنید یا با طرح کلی محتوایی که از طریق ابزار دیگری تولید شده است شروع کنید و از ChatGPT بخواهید راه هایی را برای متمایز کردن محتوای خود از رقبا ارائه دهد. لیست ما از بهترین دستورات نوشتن ChatGPT را بررسی کنید تا کارها آسان تر شود.

4. بهبود محتوای موجود

گوگل مانند بازاریابان از هوش مصنوعی استقبال می کند و تغییراتی را در جستجو ایجاد می کند که ممکن است بر نحوه تعامل کاربران با محتوای شما تأثیر بگذارد. با این حال، محتوای ارزشمند همچنان پادشاه است و بهبود محتوای موجود باید بخشی از استراتژی محتوای هوش مصنوعی شما باشد.

البته، ارزش نسبت به رقابت است، بنابراین از این ابزارهای هوش مصنوعی برای برنده شدن از طریق کسب اطلاعات استفاده کنید:

  • SurferSEO: SurferSEO محتوای شما را در برابر رقبا تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس صفحاتی که از شما بالاتر است، بهبودهایی را توصیه می کند. همچنین توصیه های دقیق سئوی داخل صفحه را ارائه می دهد.
  • ClearScope: ClearScope بر روی اطلاعات مرتبط تمرکز می کند و به شما کمک می کند قدرت موضوعی را گسترش دهید. در حالی که قابلیت‌های سئو روی صفحه آن به اندازه SurferSEO پیشرفته نیست، رابط کاربر پسند ClearScope و ابزارهای همکاری کارآمد به تیم‌های بزرگ‌تر کمک می‌کند تا در پروژه‌ها همکاری کنند.
  • عبارت: Frase با تجزیه و تحلیل شکاف محتوا، بهینه سازی مقایسه ای را یک قدم جلوتر می برد. در حالی که قابلیت‌های دقیق SEO در صفحه را ارائه نمی‌کند، دارای ردیابی عملکرد داخلی برای سنجش تأثیر بهبود محتوا است.

5. پست های وبلاگ را به ویدیو تبدیل کنید

با تبدیل پست های وبلاگ خود به ویدیو با هوش مصنوعی، تولید محتوا را تسریع کنید و از مزایای بیشتری بهره ببرید. شما می توانید این کار را به دو صورت انجام دهید:

  1. با ابزارهایی مانند Lumen5 یا Pictory وبلاگ ها را به ویدیو تبدیل کنید.
  2. از ابزار نوشتن مانند ChatGPT، WriteSonic یا Jasper برای تولید اسکریپت از وبلاگ ها استفاده کنید.

برای گزینه اول ابتدا متن خود را آپلود کنید. این ابزار بخش هایی را برای ویدیو ایجاد می کند و سپس می توانید زمان بندی را تنظیم کرده و تصاویری را از کتابخانه رسانه ابزار اضافه کنید. Lumen5 و برخی از پلتفرم‌های دیگر نیز دارای گزینه‌های صوتی AI هستند.

اگر از قبل منابعی برای ایجاد ویدیوهای باورنکردنی دارید، به جای آن یک اسکریپت با استفاده از ابزار نوشتن ایجاد کنید. این گزینه به شما کنترل دقیق تری بر محتوای خود می دهد.

6. شروع تحقیقات کلمات کلیدی

در حالی که راه‌های زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در سئو وجود دارد، ساده‌سازی تحقیقات کلمات کلیدی یکی از بهترین‌ها است و به شما کمک می‌کند تا در ایده‌پردازی بسیار سریع‌تر حرکت کنید. تحقیقات کلمات کلیدی خود را با این روش شروع کنید:

  • درخواست از ChatGPT برای لیستی از کلمات کلیدی مربوط به یک موضوع خاص.
  • تجزیه و تحلیل محتوای رقبا برای یافتن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهایی مانند Frase.
  • خوشه بندی کلمات کلیدی مرتبط با ابزارهایی مانند Keyword Insights.
  • یافتن شکاف های محتوا با MarketMuse برای کشف کلمات کلیدی مرتبط جدید.

از آنجا، می‌توانید عبارات را در ابزارهای دیگری مانند Semrush وارد کنید تا کلمات کلیدی اضافی را پیدا کنید، قصد کاربر را بررسی کنید یا عبارات نامناسب را فیلتر کنید. همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی BrightEdge برای شناسایی کلمات کلیدی پنهانی که احتمالاً در آینده محبوبیت پیدا می‌کنند، استفاده کنید.

7. عنوان و توضیحات متا را بنویسید

بسیاری از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، مانند جاسپر، می‌توانند عناوین و توضیحات متا را برای وبلاگ‌ها ایجاد کنند، حتی اگر از این ابزارها برای طرح کلی محتوای خود یا برای نوشتن خود وبلاگ استفاده نکنید. با این حال، در صورت وجود، معمولاً نیاز به ارائه اطلاعات اضافی دارید.

به همین ترتیب، ChatGPT همچنین در ایجاد محتوای ساده برتری دارد. ساده ترین راه این است که از یک اعلان مانند “ایجاد یک سایت جذاب و بهینه شده برای سئو” استفاده کنید. [title/meta description] برای یک پست وبلاگ در مورد [topic]”

با این حال، اگر زمینه بیشتری ارائه دهید، اغلب نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. این کار را با دادن طرح کلی محتوای خود یا وبلاگ کامل شده به ChatGPT، همراه با یک اعلان مانند «بر اساس این [blog/outline]، ایجاد جذاب و بهینه سازی SEO [title/meta description] برای محتوا.”

پنج یا 10 گزینه را بخواهید، سپس یکی را انتخاب کنید که بهترین خوانده شده و کمترین ویرایش را نیاز دارد.

8. پیشنهاد و ایجاد نشانه گذاری طرحواره

نشانه گذاری طرحواره به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بفهمند و رتبه بندی کنند، اما اگر با واژگان ضروری کدنویسی آشنا نباشید، اجرای آن می تواند چالش برانگیز باشد. ابزارهای هوش مصنوعی نه تنها می‌توانند نشانه‌گذاری طرحواره را پیشنهاد و ایجاد کنند، بلکه برای اطمینان از کارکرد آن، اعتبار آن را تأیید می‌کنند.

طبق معمول، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار این است که از ChatGPT بخواهید نشانه‌گذاری طرحواره مناسب را بر اساس محتوای شما توصیه کند. با این حال، ابزارهای هدفمند، مانند Schema Generator در ماژول Rank Math Content AI، قدرت، دقت و سهولت استفاده بیشتری را ارائه می دهند.

حتی اگر با طرح واره آشنا باشید، راهنمای نشانه گذاری داده های ساختاریافته گوگل می تواند پیاده سازی را ساده کند. نوع محتوا را انتخاب کنید، یک URL وارد کنید و عناصر را تگ کنید تا به راحتی نشانه گذاری مناسب ایجاد شود.

9. پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

ابزارهای کمکی برای نوشتن هوش مصنوعی مانند ChatGPT به شما کمک می کند تا خروجی رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید، اما قدرت واقعی هوش مصنوعی در شخصی سازی در مقیاس نهفته است. مهم نیست که می‌خواهید مشتریان بالقوه چه اقدامی انجام دهند، وقتی احساس می‌کنند مستقیماً با آنها صحبت می‌کنید آسان‌تر است.

استفاده از ابزارهایی مانند Persado یا Phrasee برای تجزیه و تحلیل، ایجاد و تنظیم پست های رسانه های اجتماعی خود بر اساس یک مخاطب خاص، آنها را مرتبط تر می کند. با این حال، اگر می خواهید بیشترین تأثیر را داشته باشید، به همین جا بسنده نکنید. همچنین می‌توانید از ابزار تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی مانند Brandwatch برای تشخیص زودهنگام روند رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. این ترکیب باعث می‌شود پست‌های شما هم به موقع‌تر و هم مرتبط‌تر شود و به شما کمک می‌کند در پلتفرم‌های شلیک سریع مانند اینستاگرام، در مقابل رقبای خود به دست آورید.

تاکتیک های هوش مصنوعی خود را با یک استراتژی متفکرانه پشتیبان بگیرید

با وجود ترس از هوش مصنوعی که آینده جستجو است، خیالتان راحت است که بدانید واقعاً می تواند به شما کمک کند دیده شدن سئو را به دست آورید. با این حال، شما همچنان به یک استراتژی هدفمند نیاز دارید تا بیشترین تاثیر را از ابزارهای هوش مصنوعی داشته باشید. یک مشاوره رایگان سئو را با آژانس ما برنامه ریزی کنید، و ما به جزئیات آن رسیدگی می کنیم تا بتوانید با اطمینان به جلو بروید.

Source link