هوش مصنوعی بازار سوئیچ اترنت و InfiniBand را هدایت می کند | دانش مرکز داده

با پذیرش فزاینده هوش مصنوعی در 12 ماه گذشته، زیرساخت‌های شبکه‌ای مرکز داده به محدودیت‌های خود رسیده است و شرکت‌ها و اپراتورهای ابری ظرفیت خود را افزایش می‌دهند و به دنبال بهبود زیرساخت‌های عمده فروشی برای پاسخگویی به تقاضا هستند.

هر بخش از عملیات مرکز داده انتظار افزایش هزینه‌ها را دارد، از جمله بازار سوئیچ مرکز داده، که گزارش اخیر گروه Dell'Oro پیش‌بینی می‌کند امسال 50 درصد افزایش خواهد یافت.

در حالی که بیشتر رشد در گذشته در بازار سوئیچ از طریق شبکه‌های فرانت‌اند بوده است، سامه بوجلبنه از گروه دل اورو در انتشاری گفت: «این رشد سریع [of AI] مستلزم استقرار هزاران یا حتی صدها هزار گره تسریع شده است. اتصال این گره‌های تسریع‌شده در خوشه‌های بزرگ نیازمند یک پارچه در مقیاس مرکز داده است که به عنوان شبکه پشتیبان هوش مصنوعی شناخته می‌شود، که با شبکه سنتی جلویی که بیشتر برای اتصال سرورهای همه منظوره استفاده می‌شود، متفاوت است.

این ممکن است اپراتورهای مرکز داده را مجبور کند تا قسمت‌هایی از مراکز داده را مجدداً سیم‌کشی کنند تا به طور کامل برای بارهای کاری ابری بهینه شوند و به طور بالقوه هزینه‌های اجرای مرکز داده را افزایش دهند.

اترنت یا اینفینی باند؟

یک تصمیم کلیدی در بازار سوئیچ مرکز داده، اترنت یا InfiniBand است، دو استاندارد رایج ارتباط شبکه ای در مراکز داده. InfiniBand به دلیل توان عملیاتی بسیار بالا، تأخیر کم و مقیاس پذیری آن به طور فزاینده ای مورد توجه اپراتورهای مرکز داده قرار می گیرد که همگی آن را برای محاسبات با عملکرد بالا (HPC) و هوش مصنوعی جذاب می کند.

NVIDIA که آداپتورهای گذرگاه و سوئیچ‌های شبکه InfiniBand را تولید می‌کند، مدتی است که مهارت فنی استاندارد را ارتقا داده است، اما برخی شرکت‌ها هنوز تمایلی به پذیرش آن ندارند. اترنت برای نسل‌ها استاندارد بوده است، و اگرچه InfiniBand ممکن است در برخی زمینه‌ها عملکرد بهتری داشته باشد، همچنین پرهزینه‌تر، پیچیده‌تر است و مشکلات قابلیت همکاری با زیرساخت‌ها دارد.

با تشکیل کنسرسیوم Ultra Ethernet (UEC) به میزبانی بنیاد لینوکس با اعضای بنیانگذار AMD، Broadcom، Cisco، Intel و دیگران، اترنت نیز در حال تکامل است تا نیازهای هوش مصنوعی را برآورده کند. هدف UEC بهبود معماری پشته اترنت برای هوش مصنوعی و HPC با کاهش تأخیر دم از طریق پذیرش بسته‌پاشی، که در آن هر تبادل ارتباطی به طور همزمان استفاده می‌شود، است. سایر ارتقاءها توسط کنسرسیوم در حال بررسی است.

ادامه این مقاله را در مورد محاسبات شبکه بخوانید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور