شناسایی رمزگذاری باج افزار رمزنگاری: بررسی: چکیده و مقدمه

نویسندگان:

(1) کنان بگوویچ، در حال حاضر Ph.D. داوطلب رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه قطر. او کارشناسی ارشد خود را در امنیت اطلاعات و کامپیوتر از دانشگاه لیورپول دریافت کرد.

(2) عبدالعزیز العلی، دکتری. مدرک یادگیری ماشین از دانشگاه میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا، در سال 2016 و در حال حاضر استادیار گروه علوم و مهندسی کامپیوتر، و مدیر مرکز تحقیقات محاسباتی KINDI در دانشگاه قطر است.

(3) قتیبه ملوهی، استاد گروه علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه قطر (QU).

خلاصه

تهدید باج افزار از سال 1989 در زندگی دیجیتالی ما ظاهر شده است. مجرمان از این نوع حمله سایبری برای قفل کردن یا رمزگذاری داده های قربانیان استفاده می کنند و اغلب آنها را مجبور می کنند تا مبالغ گزافی را به عنوان باج بپردازند. خساراتی که باج افزار ایجاد می کند، از ضررهای پولی که در بهترین حالت برای باج پرداخت می شود تا به خطر انداختن جان انسان ها را شامل می شود. باج افزار رمزنگاری، جایی که مهاجمان داده های قربانی را رمزگذاری می کنند، به عنوان نوع باج افزار غالب است. ویژگی های اولیه این حملات از زمان اولین حمله باج افزار ثابت مانده است. به همین دلیل، ما این را عاملی کلیدی می‌دانیم که باج‌افزار را از سایر حملات سایبری متمایز می‌کند و آن را در مقابله با تهدید رمزنگاری حیاتی می‌سازد.

Source link