سود مایکروسافت پس از رشد ابری باعث افزایش درآمد شد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – سهام شرکت مایکروسافت پس از گزارش فروش قوی، با بهبود رشد محاسبات ابری در بحبوحه تقاضا برای محصولات جدید هوش مصنوعی، در مسیر رسیدن به بزرگترین رشد خود در سه ماه گذشته قرار داشت.

درآمد در سه ماهه اول مالی که در 30 سپتامبر به پایان رسید، 13 درصد افزایش یافت و به 56.5 میلیارد دلار رسید که بیشترین میزان در شش فصل گذشته و بالاتر از میانگین پیش بینی تحلیلگران بود. این سازنده نرم افزار روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد سود هر سهم 2.99 دلار بود. فروش خدمات ابری Azure در مقایسه با رشد 26 درصدی در سه ماهه قبل، 29 درصد افزایش یافت.

مدیر اجرایی ساتیا نادلا در حال اصلاح کل مجموعه محصولات شرکت از جمله آفیس، ویندوز، جستجو و نرم افزارهای امنیتی است تا ویژگی های مبتنی بر فناوری OpenAI را اضافه کند. این همکاری به مایکروسافت کمک کرده است تا مشتریان شرکتی را که مشتاق به استفاده از ChatGPT و سایر فناوری‌های جدید هستند – که به سوالات پاسخ می‌دهند و محتوا تولید می‌کنند – در برنامه‌های کاربردی خود جذب کند. این شرکت که در حال حاضر اکثر کسب‌وکارها را مشتری ابزارهای بهره‌وری و سیستم‌عامل‌های خود می‌داند، نسخه گران‌تر و تقویت‌شده با هوش مصنوعی نرم‌افزار Office خود را نیز آزمایش کرده است.

دن مورگان، مدیر ارشد پورتفولیوی در شرکت Synovus Trust، گفت: “اگر ما شاهد تثبیت در Azure باشیم، سرخوشی باز می گردد.”

با باز شدن بازارها در روز چهارشنبه، سهام 3.7 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از 18 جولای بود.

نتایج مایکروسافت و اشتیاق سرمایه‌گذاران پس از آن، در تضاد با گزارش درآمد سه ماهه سوم از رقیب شرکت آلفابت، مادر گوگل، که تلاش کرده است Azure را در سهم بازار رایانش ابری به دست آورد، متفاوت است. درآمد و سود آلفابت از تجارت ابری خود برآوردهای تحلیلگران را نادیده گرفت و باعث شد سهام در معاملات اولیه 6.5 درصد کاهش یابد. این دو شرکت که هر دو در زیرساخت‌های ابری Amazon.com Inc را دنبال می‌کنند، برای ایجاد پیشنهادات هوش مصنوعی خود به عنوان راهی برای جذاب‌تر کردن پلتفرم‌های خود برای مشتریان رقابت می‌کنند. آمازون قرار است نتایج سه ماهه خود را پنجشنبه گزارش دهد.

در دوره اخیر، مایکروسافت فروش تجاری بهتر از پیش بینی شده را گزارش کرد، در حالی که یک بازار ثابت تر رایانه های شخصی به افزایش درآمد کمک کرد. امی هود، مدیر ارشد مالی، در مصاحبه ای گفت: جستجوی اینترنتی، سرویسی که سازنده نرم افزار با فناوری مشابه ChatGPT آغشته کرده است، همچنین فروش بیشتری نسبت به پیش بینی ها داشت. او گفت که مایکروسافت در بازارهایی مانند ابر، نرم افزارهای امنیتی و برنامه های کاربردی تجاری در زمینه هایی مانند امور مالی و مدیریت مشتری سهم به دست آورده است.

هود توضیح داد که چرا درآمد کلی سه ماهه بسیار بیشتر از پیش‌بینی ماه جولای‌اش است، گفت: «اجرا خوب بود، بازار رایانه‌های شخصی کمی بهتر و اعداد ابر کمی بهتر بود». “من خیلی خوشحالم.”

فروش Azure با استفاده از سرویس ابری افزایش یافت که به مشتریان اجازه می دهد از محصولات OpenAI استفاده کنند که اکنون 18000 مشتری دارد که از 11000 در سه ماهه قبل افزایش یافته است.

هود در یک کنفرانس تلفنی گفت که درآمد Azure در سه ماهه منتهی به دسامبر 26٪ یا 27٪ رشد خواهد کرد. او گفت که در نیمه دوم سال، رشد Azure «تقریباً پایدار» خواهد بود و تأثیر فزاینده‌ای از هوش مصنوعی را نشان خواهد داد.

شرکت مستقر در ردموند در واشنگتن 13 میلیارد دلار در استارتاپ OpenAI سرمایه گذاری کرده است، مشارکتی که سازنده نرم افزار 48 ساله را در خط مقدم مسابقه ساخت برنامه های کاربردی جدید قرار داد که به مشتریان اجازه می دهد از داده ها و اطلاعات خود محتوای تازه تولید کنند. از وب حتی زمانی که مایکروسافت مشاغل خود را کاهش داده و حقوق های خود را متوقف کرده است، هزینه های زیادی را برای مراکز داده و تراشه های مورد نیاز برای تلاش گسترده هوش مصنوعی هزینه کرده است.

این شرکت اعلام کرد درآمد حاصل از محصولات ابری شرکتی با 24 درصد افزایش به 31.8 میلیارد دلار رسیده است. در حالی که محصولات هوش مصنوعی در تمام سال عرضه شده اند، مایکروسافت هنوز در حال کشف بهترین روش برای کسب درآمد از آنها است. در یک آزمایش بزرگ، این شرکت در 1 نوامبر نسخه شرکتی Microsoft 365 Copilot خود را منتشر خواهد کرد، دستیار هوش مصنوعی برای برنامه‌های آفیس مانند Outlook، Word، PowerPoint و Teams. مشتریان 30 دلار اضافی در ماه علاوه بر اشتراک های موجود خود پرداخت خواهند کرد.

مایکروسافت در تلاش برای افزایش فروش تبلیغات و سهم گرفتن از گوگل، فناوری ChatGPT را به موتور جستجوی Bing خود اضافه کرده است. فروش تبلیغات جستجو و اخبار در سه ماهه 10 درصد افزایش یافته است. مایکروسافت همچنین پیش‌نمایش نرم‌افزار امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی را با مشتریان آغاز کرده است و می‌گوید بسیاری در حال ثبت‌نام برای پیشنهاد ابری Azure خود هستند که شامل ابزارهای OpenAI است.

مورگان گفت، اکنون، سرمایه گذاران منتظر مایکروسافت هستند تا داده ها و پیش بینی های سختی را در مورد اینکه چگونه محصولات جدید هوش مصنوعی باعث افزایش ثروت بخش های دوردست شرکت می شود، ارائه دهد. او در مورد چرخه هیپ هوش مصنوعی گفت: «در طول بازی فوتبال یک آگهی تبلیغاتی دیدم که در آن ال‌جی یک ماشین لباسشویی با هوش مصنوعی دارد – این کار مسخره می‌شود. بنابراین ما می‌خواهیم بدانیم که آیا می‌خواهیم تأثیر محسوسی بر تعداد مایکروسافت ببینیم یا خیر.

در اوایل این ماه، مایکروسافت خرید 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard Inc را تکمیل کرد. بسته شدن طولانی مدت این قرارداد – که در ژانویه 2022 اعلام شد – پس از پایان سه ماهه انجام شد. هود گفت که درآمد محتوای ایکس باکس و خدمات هنوز 13 درصد افزایش یافته است که با راه اندازی ZeniMax تقویت شده است. استارفیلد و رشد در اشتراک. با این حال، مایکروسافت هنوز جزئیاتی در مورد چگونگی رفع کاستی های موجود در خط تولید خود، به ویژه در بازی های موبایل، ارائه نکرده است.

هود به تحلیلگران گفت که حسابداری برای هزینه های اکتساب و یکپارچه سازی در سه ماهه دسامبر 400 میلیون دلار و در هر یک از دو سه ماهه بعدی 900 میلیون دلار خواهد بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور