چگونه یک مشاور سئو مستقل شوید (و موفق شوید)

به روز شده: 3 آوریل 2024.

نحوه تبدیل شدن به یک مشاور سئو مستقل را بیابید. از یک متخصص باتجربه بینش دریافت کنید و در دنیای سئو به موفقیت برسید.

از زمانی که در سال 2012 شروع به کار سئو کردم، بزرگترین آرزوی من این بود که به عنوان یک مشاور مستقل سئو کار کنم.

با این حال، تنها یک دهه بعد بود که توانستم رویای خود را محقق کنم.

سفر آسانی نبود و من در این مسیر اشتباهات زیادی مرتکب شدم. اگر آن زمان آنچه را که اکنون می دانم می دانستم، می توانستم در نصف زمان یا کمتر به هدفم برسم.

در این مقاله 10 مرحله ضروری برای تبدیل شدن به یک مشاور سئو مستقل و موفق را با شما به اشتراک می گذارم. این مراحل به شما کمک می کند تا سریعتر به اهداف خود برسید.

تمام مراحل بر اساس تجربه بیش از 12 سال من در سئو است که شامل فریلنسینگ، سئوی آژانس، سئو داخلی و مشاوره حرفه ای سئو می شود. بیا شروع کنیم.

چگونه یک مشاور سئو مستقل شوید (و موفق شوید)

این بازنشر مقاله من است که در Search Engine Journal منتشر شده است.

مطمئن شوید که تبدیل شدن به یک مشاور SEO واقعا همان چیزی است که می خواهید

نقش یک مشاور سئو ممکن است یک حرفه ایده آل به نظر برسد، اما برای همه مناسب نیست.

اگرچه مزایای زیادی مانند خودمختاری، تطبیق پذیری و فرصت های درآمدی عظیم را ارائه می دهد، برخی از افراد ممکن است نقاط منفی را غیرقابل قبول بدانند.

قبل از تصمیم گیری برای انفرادی، تمام جوانب مثبت و منفی را بسنجید.

برخی از اشکالات مشاور سئو که به طور مستقل کار می کند شامل موارد زیر است:

  • شما مرخصی استحقاقی، مرخصی زایمان یا ایام بیماری ندارید، مگر اینکه با مشتریان خود هماهنگی خاصی داشته باشید یا منابع غیرفعال درآمد دیگری داشته باشید.
  • شما باید حداقل چند مشتری ماهانه سئو قرارداد داشته باشید تا احساس امنیت نسبتاً خوبی داشته باشید.
  • احتمالاً بیش از 40 ساعت در هفته، از جمله آخر هفته ها، کار خواهید کرد.
  • به دست آوردن تعادل بین کار و زندگی ممکن است در مقایسه با زمانی که یک شغل 9 تا 5 داشته باشید دشوارتر باشد.

اگر موارد فوق شما را دلسرد نمی کند، کار کردن به عنوان مشاور سئو می تواند یک حرفه مناسب باشد.

1. شیفته سئو شوید

وسواس در سئو احتمالاً مهمترین عنصر یک مشاور موفق سئو است.

بدون آن، شما قادر نخواهید بود آنچه را که در دنیای سئو در حال تغییر است، ردیابی کرده و با آن وفق دهید.

شما باید سئو زندگی کنید و نفس بکشید. یادگیری چیزهای جدید باید اولویت اصلی شما باشد.

این شامل، اما نه محدود به مطالعه کامل اسناد سئو گوگل، خواندن وبلاگ های محبوب سئو مانند ژورنال موتور جستجو، زمین موتور جستجو، یا میزگرد موتور جستجو، شرکت در کنفرانس ها، تکمیل دوره های سئو در سطح بالا، گوش دادن به پادکست های سئو، یا تماشای سایر متخصصان سئو که دانش خود را در YouTube به اشتراک می گذارند.

بدون وسواس، شما به سرعت تحت تاثیر سئو قرار خواهید گرفت زیرا این صنعت بسیار خواستار است.

2. وب سایت های خود را بسازید و بشکنید

تجربه و دانش واقعی سئو از تمرین ناشی می شود. تنها راه کسب دانش عملی ساخت و بهینه سازی سایت شماست.

ممکن است موارد زیر خشن به نظر برسد، اما این حقیقت است:

  • اگر مجموعه ای از وب سایت های خود را نداشته باشید، هرگز متخصص سئو خوبی نخواهید بود.
  • شما هرگز سئو را درک نمی کنید مگر اینکه وب سایت ها را بسازید، رتبه بندی کنید و آن ها را شکست دهید.

اگر از کثیف شدن دستان خود می ترسید، پس نباید این حرفه را دنبال کنید.

دانش نظری SEO شما را به جایی نمی رساند. من منظور داشتن آی تی.

در یک دنیای ایده آل، شما باید چند وب سایت داشته باشید که به خوبی کار می کنند و حجم مناسبی از ترافیک ارگانیک دارند. می توانید از این وب سایت ها برای نشان دادن مهارت های خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

علاوه بر این، شما به یکسری وب‌سایت‌هایی نیاز دارید که از مخفی کردن آن‌ها واهمه نداشته باشید. اینها وب سایت های آزمایشی هستند که می توانید از آنها برای آزمایش احمقانه ترین تکنیک های SEO استفاده کنید.

آیا می خواهید آزمایش کنید که آیا گوگل می تواند 100 هزار کلمه را در عنوان فهرست کند؟ برای آزمایش آن از سایت چروکیدن و سوزاندن خود استفاده کنید.

و این ما را به نکته بعدی می رساند.

3. تست سئو را انجام دهید

دانش نظری بسیار مهم است، اما تنها پس از عملی کردن آن، قدرت واقعی به دست می‌آورد.

هر زمان که در مورد یک تئوری جدید سئو یا یک نکته جدید سئو یاد گرفتید، آن را آزمایش کنید.

آیا روشی که این مرشد سئو به اشتراک گذاشته هر بار کار می کند؟

آیا تغییر H1 به چیز دیگری صفحه شما را به بالا یا پایین می برد؟

آیا نتیجه در همه موارد یکسان خواهد بود؟ آیا متغیرهایی وجود دارند که به طور بالقوه بر نتایج تأثیر بگذارند؟

اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که باید هر بار که در حال تجزیه و تحلیل چیزی هستید از خود بپرسید آثار.

البته، در بیشتر موارد، شما نمی خواهید تست ها و آزمایش های سئو را در سایت مشتریان خود انجام دهید (مگر اینکه آنها بخواهند و از عواقب احتمالی آن آگاه باشند).

بهترین مکان برای انجام تست سئو وب سایت های آزمایشی شما است.

آیا اشاره کردم که راه اندازی یک وب سایت آزمایشی چند دقیقه طول می کشد و عملاً هیچ هزینه ای ندارد؟

4. کار در آژانس های سئو

تجربه ای که از کار در آژانس های سئو به دست می آورید، احتمالاً با ارزش ترین آنها است، به خصوص در ابتدای کار شما در سئو.

شما نه تنها در معرض پروژه های مختلف هستید، بلکه از دیگر متخصصان سئو با تجربه تر هستید.

علاوه بر این، اکثر آژانس ها آموزش سئو جامعی را برای کارمندان جدید ارائه می دهند. و هر زمان که در چیزی گیر کردید، همیشه چند متخصص سئو باهوش تر برای درخواست کمک دارید.

علاوه بر این، کار در آژانس‌های سئو به شما یاد می‌دهد که چگونه با مشتریان سئو کار کنید، فرآیندهای کاری ایجاد کنید، کار خود را مقیاس‌بندی کنید و موارد بیشتری را بارگیری کنید.

در حالت ایده آل، قبل از اینکه به صورت انفرادی بروید، باید چند سال تجربه کار در آژانس های مختلف سئو، چه کوچک و چه بزرگ داشته باشید.

5. کار در خانه

سئو داخلی با سئو آژانس متفاوت است. برای اینکه یک سئوی داخلی خوب باشید، به مجموعه ای متفاوت از مهارت ها نیاز دارید. و برای کار در خانه، به تجربه قبلی نیاز دارید.

به عنوان یک متخصص سئو داخلی، شما مسئول ایجاد و اجرای استراتژی سئو از ابتدا تا انتها هستید.

در بیشتر موارد، این همان کاری است که شما به عنوان یک مشاور سئو مستقل انجام خواهید داد.

بنابراین، برای موفقیت به عنوان یک مشاور سئو انفرادی، به ترکیبی از تجربه داخلی و آژانس نیاز دارید.

اگر در سئو مبتدی هستید، باید در یک آژانس سئو کار کنید و سپس به فکر رفتن به داخل خانه باشید.

6. EEAT خود را از روز اول بسازید

EEAT که مخفف عبارت Experience, Expertise, Autoritativeness, and Trustworthiness است، چیزی است که شما باید از روز اول به عنوان یک متخصص SEO بسازید.

اگرچه در ابتدا، EEAT (قبلاً فقط EAT) فقط به حرفه های پزشکی یا مالی مربوط می شد، اکنون به هر جایگاهی که حتی اندکی به YMYL (پول شما زندگی شما) متصل می شود، مربوط می شود.

سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان یک مشاور سئو، شما بر تصمیمات مالی و زندگی مشتریان خود تأثیر خواهید گذاشت.

و این تنها دلیل نیست.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، باید در میان انبوه تقلبی‌های بی‌چهره هوش مصنوعی متمایز شوید. و تنها راه برای انجام آن، داشتن و نشان دادن EEAT است.

مشتریان سئو شما به شما مراجعه می کنند زیرا به شما اعتماد دارند، شما را می شناسند یا می خواهند از تجربه سئوی شما استفاده کنند.

به همین دلیل است که من توصیه می کنم قبل از اینکه به صورت انفرادی بروید، شروع به ساختن برند سئوی خود کنید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند:

  • وب سایت مشاور سئو خود را بسازید و دانش سئوی خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که چیزی منحصر به فرد یا چرخش منحصر به فرد خود را در مورد چیزی به اشتراک می گذارید. از تکرار هزاران بار آنچه دیگران گفته اند خودداری کنید (مخصوصاً با استفاده از هوش مصنوعی).
  • بینش منحصر به فرد SEO خود را به اشتراک بگذارید، مشاهدات و نکات در مورد کانال های رسانه های اجتماعی محبوب در بین متخصصان سئو (مانند X/Twitter یا LinkedIn).
  • از تگ کردن متخصصان شناخته شده سئو نترسید در پست های رسانه های اجتماعی خود یا درخواست بازخورد از آنها.
  • مقالات مهمان متخصص را در وبلاگ های سئو شناخته شده مانند ژورنال موتور جستجو منتشر کنید. حواستان باشد که نمی توانید فوراً این کار را انجام دهید. در ابتدا باید کمی شهرت خود را به دست آورید.
  • در کنفرانس های SEO صحبت کنید. اگر یک کنفرانس بزرگ شما را قبول نکرد، شانس خود را با کنفرانس های کوچکتر امتحان کنید.
  • نتایج تست های سئوی خود را منتشر کنید یا مطالعات موردی SEO شما.
  • خبرنامه SEO خود را ایجاد کنید و بهترین دانش خود را با مشترکین خود به اشتراک بگذارید. این همچنین به شما این امکان را می دهد که کمتر به ترافیک از یک منبع واحد (مانند فقط از Google یا رسانه های اجتماعی) وابسته باشید.

7. شبکه با سایر متخصصان سئو

رشد و آموزش واقعی سئو زمانی اتفاق می افتد که دانش خود را با دانش سایر متخصصان سئو ترکیب کنید.

طرفداران سئو – حتی محبوب ترین ها و بزرگ ترین نام ها در صنعت – بسیار مفید و دوستانه هستند. آنها به شما کمک می کنند یا اگر از آنها بخواهید بازخورد ارائه می کنند.

از تماس گرفتن با سایر متخصصان سئو با تجربه تر یا محبوب تر نترسید. بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که پیام شما را پاسخ ندهند یا با تاخیر پاسخ آن را ندهند.

قبل از اینکه وب سایت مشاور سئو خود را ایجاد کنم، دانش خود را به اشتراک بگذارم و شروع به دسترسی به سایر متخصصان سئو کردم، هفت سال زیر سنگ زندگی می کردم. اشتباه منو نکن

8. برای انتقال آماده شوید

انتقال از شغل سئو به یک مشاور سئو مستقل نباید ترسناک باشد. دو راه برای انتقال وجود دارد.

بسته به میزان ریسکی که مایل به تحمل آن هستید و مقدار پولی که پس انداز کرده اید، می توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

شغل خود را رها کنید و روی ایجاد مشاوره سئو به صورت تمام وقت تمرکز کنید

این ممکن است به این معنی باشد که برای چند ماه هیچ درآمدی نخواهید داشت، بنابراین ممکن است این گزینه برای همه امکان پذیر نباشد.

با این حال، شما 40 ساعت (یا احتمالاً بیشتر) در هفته برای ایجاد برند سئو، تنظیم فرآیندهای خود و/یا انتشار مقالات جالب در مورد موضوع مورد علاقه خود در سئو فرصت خواهید داشت.

در حالی که هنوز شغلی به عنوان یک متخصص SEO دارید، به طور همزمان سایر جریان های درآمدی را اضافه کنید

این احتمالاً ایمن‌ترین مسیر برای اکثر متخصصان سئو است، زیرا همه ما تعهدات مالی و خانواده خود را داریم که باید آنها را تأمین کنیم.

در این سناریو، چند سال قبل از اینکه بخواهید به صورت انفرادی فعالیت کنید، شروع به ساختن برند خود می کنید.

تنها زمانی به تنهایی کار می‌کنید که درآمد کافی از منابع دیگر مانند مشتریان خود یا معاملات وابسته/حامی مالی با ارائه‌دهندگان ابزار سئو داشته باشید.

برای من نقطه گذار زمانی بود که 50 درصد از درآمدم را از محل کارم داشتم و 50 درصد دیگر را به راحتی برای 6 تا 8 ماه زندگی می کردم.

نقطه ضعف این گزینه این است که شما مجبور خواهید بود بعد از ساعت کاری و احتمالاً در تعطیلات آخر هفته برای چند ماه یا سال کار کنید. با این حال، آن را جبران میکند.

9. نکاتی در مورد به دست آوردن مشتریان سئو

چگونه مشتریان جدید پیدا کنم؟ چگونه می توانم این را سودآور کنم؟ اگر هیچ پروژه ای برای کار نداشته باشم چه می شود؟

ترسناک ترین جنبه تبدیل شدن به یک مشاور سئو انفرادی، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است.

نکات و بینش های برتر من در اینجا آمده است:

  • دانش و تجربه منحصر به فرد خود در سئو را از طریق مقالات عمیق به اشتراک بگذارید یا فیلم های آموزشی اگر خوب باشند، سرنخ های زیادی برای شما به ارمغان می آورند.
  • نظرات مفید و مفید را در مورد پست های لینکدین خاص اضافه کنید جایی که مردم از آنها مشاوره می خواهند یا می خواهند سایر متخصصان سئو بازخورد خود را به اشتراک بگذارند. وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل موضوع کنید و پاسخی جامع ارائه دهید.
  • در انجمن های سئو شرکت کنید که در آن افراد برای وب سایت های خود درخواست کمک می کنند. انجمن راهنمای مرکزی جستجوی Google مکان بسیار خوبی است. صدها مالک وب سایت را خواهید دید که در آنجا درخواست کمک می کنند.
  • به دنبال وب سایت هایی با مشکلات جدی سئو باشید و با راهنمایی و کمک اولیه رایگان به صاحبان آنها برسید.

اگر واقعاً خوب هستید و سئو علاقه شماست، مشتریان شما را پیدا خواهند کرد (مگر اینکه پنهان باشید).

اگر جعلی هستید که به دنبال میانبرها، تبلیغات تبلیغاتی و پول آسان هستید، ممکن است مشکلاتی داشته باشید. متاسف!

نقل قول توسط Zig Ziglar، “هیچ ترافیکی در مایل اضافی وجود ندارد”، برای موفقیت در سئو بسیار درست است.

بیشتر مردم برای درک بهتر یک موضوع خاص، بررسی احتمالات دیگر یا تجزیه و تحلیل چیزی از زاویه ای متفاوت، راه بیشتری را طی نمی کنند.

اگر این کار را انجام دهید، نه تنها از بین مردم متمایز خواهید شد، بلکه:

  • درک بهتری از سئو داشته باشید.
  • دانش عمیق تری داشته باشید.
  • تجربه بیشتری داشته باشید.
  • بتواند راه حل های موثرتری ارائه دهد.
  • و یک متخصص سئو بهتر باشید.

این نکته را در انتها قرار دادم زیرا مانند ماست روی کیک است. برای تمام نکات ذکر شده قبلی اعمال می شود.

اگر می خواهید با هر یک از مراحلی که من به اشتراک گذاشتم موفق شوید، همیشه باید مایل بیشتری را طی کنید. هیچ میانبری وجود ندارد.

آیا آماده جهش هستید؟

من تمام مراحل لازم را انجام داده ام و به شما اطمینان می دهم که این تنها چیزی است که برای تبدیل شدن به یک مشاور سئو مستقل موفق نیاز دارید.

ممکن است احساس ترس یا شک داشته باشید، اما کاملاً خوب است. نگران نباشید.

رسیدن به آنجا آسان نیست، اما با عزم راسخ می توان آن را انجام داد.

شما باید حرف من را قبول کنید، اما هیچ چیز بهتر از این نیست که یک روز از خواب بیدار شوید و به خودتان بگویید:

من بالاخره به شغل رویایی خود رسیدم و احساس راحتی می کنم.

آیا برای جهش آماده هستید؟ آیا قبلاً آماده سازی را شروع کرده اید؟